به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۳
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۵۰۸۳۲
سقوط اين هواپیماها پیش‌بینی می‌شد

از 7‌ هواپيماي ساخته شده 3 تا سقوط كرد!

گروه جامعه: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سقوط هواپیمای آنتونوف 140 به دلیل استاندارد نبودن پیش بینی می شد، گفت: تعدادی از هواپیماهای 140 به برخی از ارگانهای دولتی با واسطه فروخته شده است.
از 7‌ هواپيماي ساخته شده 3 تا سقوط كرد!
مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خانه ملت، با عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان سرنشینان هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ که صبح امروز دچار سانحه شد، گفت: این هواپیما یک هواپیمای اوکراینی است که ایران مشترکا با اوکراین ساخته است و بعداز بازدیدی که در مجلس هشتم از کارخانه تولید این هواپیماها و انجام پروازهای آزمایشی که منجر به سقوط 2 فروند از این هواپیماها صورت گرفت، مشخص شد هواپیمای 140 استاندارد های لازم را ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با یادآوری اینکه در ابتدا قرار بود به جای این هواپیمای اوکراینی هواپیمای مکزیکی ساخته شود، تصریح کرد: به علت شرایط تحریمی ایران به سراغ ساخت این نوع هواپیمای اوکراینی رفت در حالی که این اقدام درست نبود. وی با اشاره به اینکه مجموعا 7 فروند هواپیمای 140 تولید مشترک ایران و اوکراین در کشور ساخته شده است، ادامه داد: یک فروند از این هواپیما در زمان پرواز در محل باند آزمایشی در اصفهان سقوط کرد و خلبان و خدمه پرواز جان خود را از دست دادند.

لاهوتی با یاداوری اینکه یک فروند دیگر از هواپیماهای آنتونوف 140 نیز در زمان پرواز آزمایشی در فرودگاه بروجرد سقوط کرد، افزود: شرکت سازنده بعد از اینکه دید به علت سقوط 2 فروند از هواپیماها در زمان پرواز آزمایشی، ایرلاینها این هواپیماها را نمی خرند به ناچار با واسطه یک فروند را به نیروی انتظامی و یک فروند دیگر را به نیروی دریایی برای انجام گشت فروخت. این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه یک فروند از 7 هواپیمای 140 ساخته شده در ایران نیز برای کاربری به عنوان آمبولانس مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: 2 فروند هواپیمای باقیمانده با راه اندازی شرکت سپاهان که متعلق به وزارت دفاع است، برای حمل و نقل هوایی و انجام پرواز به کار گرفته شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با یادآوری اینکه هفته گذشته با یک فروند از هواپیماهای شرکت سپاهان به گیلان سفر کرده است، تصریح کرد: قبل از پرواز با خلبان گفتگویی داشته که صحبت های مطرح شده گواهی بر نداشتن استانداردهای لازم در این نوع هواپیماها بوده است و خلبان نسبت به انجام پرواز با هواپیمای 140 ابراز نگرانی کرده است. با این وضعیت ما منتظر وقوع چنین حادثه ای بودیم و برای سازمان هواپیمایی متاسفیم که از هواپیماهای بدون استاندارد برای جابجایی مردم استفاده می کند. وي با بیان اینکه در این رابطه تذکری کتبی به مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کرده است، تصریح کرد: باید جلوی پرواز با هواپیماهای 140 گرفته شود و وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و حتی کمیسیون عمران مجلس باید در این رابطه پاسخگو باشند.

لاهوتی گفت: در 4 سال گذشته 2 بازدید از کارخانه تولید هواپیمای 140 داشتیم و سوالی که وجود دارد این است که چرا وقتی در پروزاهای آزمایشی هواپیمایی دچار حادثه می شود و سقوط می کند دوباره به کار گرفته می شود که سازمان هواپیمایی باید به این سوال پاسخ شفاف دهد. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده نکند صنعت هواپیمایی کشور که دچار بحران شده است بهبود و پیشرفتی پیدا نخواهد کرد. گفتنی است؛ صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافری سپاهان از نوع آنتونف۱۴۰ که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۸:۰۵
نمیخوام بگم "ما نمیتوانیم" ، ولی وقتی نمیتوانیم نباید بگیم "ما میتوانیم". (244119)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۲:۰۸
احسنت ... جون مردم رو اينجوري ميگيريم كه چي رو ثابت كنيم ؟
واقعا ما ميتونيم بدون كمك از كشورهاي بزرگ دنيا رو پاي خودمون بايستيم؟؟
خير ... من وطن فروش نيستم ولي نميتونيم آقا نميتونيم! (244170)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۲:۳۸
همین طور است، در ضمن این مسئولین که فقط شعار می دهند چرا خودشان در موارد اینچنینی پیشقدم نیستند؟ چرا آقای احمدی نژاد که تبلیغ می کرد و پز می داد از همان ابتدا خود و خانواده اش سوار این هواپیما ها نمی شدند نه تنها ایشان تمامی مسئولینی که استقبال می کردند و می کنند چرا خودشان از این هواپیما ها استفاده نمی کنند؟! خودشان سوار هوایپماهای اختصاصی غربی شوند بعد مردم با ایران 140 و توپولف و .. اینطرف و آن طرف بروند؟! باید قانون شود که مسئولین با اجبار فقط باید سوار همین هواپیماها شوند؟! (244175)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۳:۴۶
ما میتوانیم و توانسته ایم!!!!!!!!

ولی نباید عجله کرد،باید بیشتر کار کرد و بعد محصول به بازار ارائه دهیم!!!!!! (244180)
من از همین مردمم!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۲:۳۶
چرا باید تو هر زمینه ای دست داشته باشیم؟ عاغاجان بیا و مرد و مردونه قبول من ک استعداد تولید ماشین و هواپیمارو نداری! ایران همون نفت و گازشو صادر کنه کافیه! دوستان عزیز چرا راه دور میرید؟ ی نگا ب کشورای اطرافمون بکنید . هر کدوم تو زمینه ای خبره ان ولی ما چی؟ ماشین داغون میسازیم و با اعتماد بنفس صادرش می کنیم! هواپیما از رده خارج شده رو رنگش می کنیم میگیم تولید ملیه! هع! واااای ببخشید وقتتونو گرفتم اصن یادم نبود فعلا اولویت شما غزه ست! (244194)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۸:۵۴
توایران کی پاسخکو است تا حالا چند بار پاسخگو بوده اند (244132)
احمد
Australia
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۹:۰۲
و باز هم فاجعه ای دگر
خدا بیامرزشون
هیچکسی طبق معمول خودشو مقصر نمیدونه و همه ی تقصیرها آخر سر ربط پیدا میکنه به اسراییل و آمریکا
بعنی به آسونترین شکل ممکن از کنار اینجور مسایل میگذرند اما جالا اگه یه آقا زاده ایو فرمانداری کسی توش بود یا خدا.... (244137)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۹:۰۴
خدا وکلیلی برای یبارم که شده رییس جمهور یا سایر مقامات از این هواپیماها استفاده کنند . (244139)
نام محفوظ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۹:۲۰
چیه ؟ نکنه انتظار دارین مثل سایر ممالک دنیا وزیر راه و ترابری استعفا بده...؟؟؟یا کسی از آقایون جوابگو باشه؟ خب 48 نفر مردن طوریه؟؟؟...!!! (244146)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۲:۰۹
مگر هر روز بر اثر آلودگي هوا بسياري از مردم كشورمون جون نميدن ؟؟؟
فقط ايراد سقوط اين هواپيما اين بود كه رسانه اي شد !!! (244171)
کم دروغ بگید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۹:۲۳
بروجرد هنوز فرودگاهش ساخته نشده یه هواپیما توش سقوط کرده! جل الخالق
رسانه های دروغ پرداز (244147)
کدام دروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۰:۲۵
سلام.......اگه دقت کنی این گفته ای نماینده مجلس هست...حالا گیریم تو بروجرد نباشه...وقتی ما میخوایم تو دنیا خودمونو حبس کنیمو بگیم ما در همه زمینه ها میتوانیم..چنین بلاهایی دور از ذهن نیست....اصلا بیخیال مردن که مردن...چیکار کنیم...واقعا چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (244188)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۰:۰۰
جان انسان آخه ارزش داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقایونی که فقط ادعای حمایت از مردم و مظلوم کمک به فقرا دارید.
کمی به خود بیایید. اگه فرزند شما هم جزء فوت شدگان بود باز هم سکوت میکردید... (244151)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۱:۰۶
داشتم اسامي كشته شدگان رو ميديدم
5 نفر از يك خانواده !!! واقعا سخته ....
آخرش يه عذرخواهي و تموم ؟؟؟
تا نوبت به كشتار بعدي برسه ! (244159)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۱:۱۶
ای اقا مگه جان مردم هم ارزشی دارد برای اقایان ؟خود شما و همکاران مجلسیتان مگر نمی توانستید همین حرفها را قبلا بزنید؟ (244161)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۱:۳۵
آخه ما وقتی نمی تونیم ماشینی رو که روی زمین راه میره درست بسازیم، ساخته هامون هر روز کلی کشته رو دستمون می ذارن، چطور می تونیم هواپیما بسازیم!؟ (244165)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۲:۰۱
اگه اینان میرن تحقیق میکنن ببینن تفکیک جنسیتی تو پرواز رعایت شده یا نه !!! (244169)
غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۲:۲۷
حالا اونایی که تحریم ها را کاغذ پاره می خواندند بیان و جوابگوی بازماندگان باشند (244173)
لبو فروش
France
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۲۳:۰۸
اگه هر کشوری با دو ریال تخصص و حرف مفت می تونست پیشرفت کنه که باید به عدالت خدا شک می کردیم.سالانه شرکت های بزرگ میلیاردها دلار صرف تحقیق و جذب متخصص ترین نیروهای جهان می کنن که حاصلش می شه مثلا ایر باس و غیره . حالا چهار تا شارلاتان پول باد آورده ی ما را ریختن تو جیبشون و یه حلبی تحویل دادن به نام هواپیما که تازه اکثرش هم مال یه کشور عقب موندست مثل روسیه و اکراین. به نظر من تمام مسئولین این شارلاتان بازی را باید بگیرن و محاکمه کنن.البته می دونم خیالی باطل است
خواهش می کنم نظر را منتشر کنید (244177)
ا_ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۰:۱۷
دلواپسا کجایید ؟؟؟؟؟؟؟هواپیما سقوط کنه مردم بمیرن مهم نیست که مهم اینه که شهرداری ،دانشگاه در نهایت کل کشور تفکیک جنسیتی بشن مردن مردمو وللش بابا!!!!!!!!!! (244183)
قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۰:۲۳
نماینده مردم لنگرود در مجلس: ما منتظر وقوع چنین حادثه ای بودیم . می گویم واقعا جای بسی تاسف که نماینده ای میدانست چنین هواپیمایی( با سوار شدن) استاندارد لازم را ندارد ولی در مجلس فریاد نزد و منتظر سقوط بود تا کیف کند (244187)
^_^
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۰:۵۵
بازم جاي شكرش باقيه :)))) (244190)
سولدوزلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۱:۳۵
ارزش انسان و انسانیت بسی فراتر از مادیات دنیوی می باشد. بس بیایید ما هم مثل اروپایی ها قدر و منزلت انسان و انسانیت را قران بیاموزیم و در جامعه ترویج دهیم. (244191)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۳:۴۹
وقتی نخبه های کشور ترجیح دادن همگی خارج از ایران باشن و تحقیق و پژوهش سرمایه گذاری تو این زمینه ها فراموش شد ... همچین نتایجی هم دور از انتظار نباید باشه (244196)
رضا
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۷:۵۱
آنها که برای ریاست دنیایی خود تحریم ها را کاغذ پاره می خواندند . و آنها که با همان نیت همچنان از مبانی غلط گذشته دفاع می کنند بایستی پاسخگوی این عزیزان وحقوق پایمال شده میلیونها هموطن دیگر باشند. (244199)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۷:۵۲
برسان باده که غم روی نمود ای ساقی

این شبیخـــون بلا باز چه بود ای سـاقی (244200)
ابو عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۷:۵۷
ما در توسعه اقتصادي و صنعتي حدود يك صد سال از كشورهاي صنعتي عقب تر هستيم از آنجا كه خود آنها هنوز خود را بدون اشكال نمي بينند ما كه جاي خود داريم/ به نظر من همه فريادها را بايد متوجه بي كفايتي دولت نهم و دهم دانست كه با ندانم كاريهاي خود ملت ايران را خار كرد حالا دلواپسان بگويند مقصر دولت يازدهم است صنعت خودرويي كه با حضور آقاي منطقي داشت جون ميگرفت و بهتر ميشد به يكباره به صنعت هواپيما سازي كه هيچ تجربه اي در آن نداشتيم فرستاده شد (244202)