به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۱۷
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۴ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۶۳۵۲۲

فروش دختران آواره سوری به مردان‌سعودی

گروه بین الملل: وزارت کشور عربستان به مردان سعودی اجازه داده تا دختران آواره سوری را که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند از یتیم خانه‌های لبنان خریداری کنند.
به گزارش پایگاه خبری «تیار»، سندی در رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد وزارت کشور عربستان در فروش دختران نوجوان آواره سوری به مردان سعودی دست دارد. وزارت کشور عربستان موافقت نامه‌ای را برای یکی از یتیم خانه‌های لبنانی که دختران آواره سوری در آن حضور دارند صادر کرده و اعلام کرده که این یتیم خانه اجازه دارد دختران نوجوان زیر سن قانونی که پدر و مادرشان طی بحران سوریه کشته شده‌اند را به عقد مردان سعودی دربیاورد.

گزارش های رسانه‌ای حاکی است که بیشتر این ازدواج ها دوام نداشته و بیش از یک ماه به طول نیانجامیده و در واقع دختران نوجوان سوری با قیمتی معادل 500 دلار از این یتیم خانه برای مردان سعودی خریداری می‌شده‌اند. روزنامه المرصد ماه گذشته گزارشی منتشر کرده بود که عربستانی‌ها به اردوگاه‌های آوارگان سوری مراجعه می‌کنند و دختران نوجوان سوری و خانواده‌هایشان را به امید کمک ترغیب به ازدواج پنهانی می‌کنند و در کمتر از یک ماه این دختران را به حال خود رها می کنند.
مرجع : فارس