به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۴۸۱۴

مطهری: مجلس در حق نجفی کم‌لطفی کرد

گروه سياسي: علی مطهری با اشاره به شاخص‌های رئیس جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: شاخص‌های قبلی آقای روحانی، شاخص‌های خوبی بود و ایشان باید بر معیارها و ملاک‌های خود پافشاری کند. همه وزرایی که معرفی شدند، خوب و کارآمد بودند و آن سه نفری هم که نتوانستند رای اعتماد بگیرند بخصوص آقای نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، به دلیل کم لطفی مجلس بود.
مطهری: مجلس در حق نجفی کم‌لطفی کرد
به گزارش فارس، وی با اشاره به تاکید بیش از حد نمایندگان بر فتنه اظهار داشت: به نظر من تاکید بیش از حد نمایندگان بر برائت از فتنه مردم را از یک وزیر کارآمد مانند آقای نجفی محروم کرد. در حالیکه واقعا این افراد هیچ نقشی در فتنه نداشته و هیچ کدام به معنای واقعی کلمه فتنه‌گر نبودند. اگر فردی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان بر اعتراض و اردوکشی‌های خیابانی اصرار داشت، فتنه‌گر است اما هیچکدام از این افراد را نمی‌توان فتنه‌گر نامید. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر وجود آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر بنا باشد هر معترضی را فتنه‌گر بنامیم یعنی ما به یک فضای بسته، اختناق و عدم آزادی اعتراض و مخالفت در جامعه قائل هستیم که هیچ کدام از ما و نمایندگان مجلس این اعتقاد را نداریم و معتقدیم آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حذف نجفی از وزارت آموزش و پرورش به بهانه‌های کودکانه تصریح کرد: صرف اینکه کسی مخالف نامگذاری یک میدان به نام 9 دی باشد، دلیل بر مخالفت او با حماسه 9 دی نیست و آقای نجفی هم در این باره در مجلس توضیح دادند. ضمنا دلجویی از خانواده‌های آسیب دیده در حوادث سال 88 نیز نقطه مثبتی است که باعث شد آنها جذب ضدانقلاب نشوند. ایشان به اقتضای شغل و حضورشان در شورای شهر تهران به دیدار این افراد رفتند و معتقدم نمایندگان تهران در مجلس نیز باید این کار را انجام می دادند. مطهری در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی باقیمانده افراط و تفریط صورت نگیرد، افزود: در جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در موارد زیادی کارآمدی و تخصص وزرا مغفول واقع و تنها به بحث فتنه پرداخته شد. امیدوارم در بررسی صلاحیت سه وزیر باقیمانده شاهد اینگونه افراط ها نباشیم.

نماینده تهران به خطوط قرمز مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اشاره کرد و اظهار داشت: ناکارآمدی، عدم تجربه کافی، عدم تخصص، موارد غیراخلاقی، عدم اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و البته برائت از فتنه به معنی صحیح آن از خطوط قرمز مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی است. بار دیگر تاکید می‌کنم، فتنه‌گر کسی است که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان به اعتراض و اغتشاش خود ادامه داده است نه به آن معنایی که برخی از نمایندگان در نظر دارند. گذشته از این مطلب، وقتی آقای روحانی وزرا را به مجلس پیشنهاد می‌کنند اطلاعات کافی را از مراجع ذیربط جویا شده اند و دلیلی ندارد که مجلس در این مورد وسوای به خرج دهد. پافشاری زیاد بر این مسئله، نقطه ضعف است و خوشایند مردم هم نیست.

مطهری در پایان و در پاسخ به این سوال پس به نظر شما عدم رای اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی به دلیل حضور در فتنه، اشتباه بود، افزود: شاید تعبیر «اشتباه» در مورد تصمیمات مجلس درست نباشد، چون ملاک، رای اکثریت نمایندگان است و هرچه باشد باید مبنای عمل واقع شود. ولی هرکس می تواند این نظر اکثریت را با نظر خود بسنجد و بر درستی یا نادرستی آن حکم صادر کند. از نظر من حذف آقای نجفی یک اشتباه و به ضرر کشور بود. البته حذف آقایان میلی منفرد و سلطانی فر مورد توافق 2 فراکسیون مجلس بود ولی حذف آقای نجفی ناخواسته و نتیجه تلاش های پشت پرده مخالفان سرسخت ایشان بود و البته بسیاری از نمایندگان نیز از شنیدن این خبر ناراحت شدند.

۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۱۴
زنده با مطهری حقگووبادرایت.ازصمیم قلب دوستت داریم. (114814)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۱۶
علی مطهری یک وکیلدوله است. (114817)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۲۷
مجلس؟؟؟!! كو نماينده دلسوز مردم؟؟؟ كو نماينده اي كه بايد حواسش به حق و حقوق مردم باشه. . . . حالا غير از شخص شما و شايد چند نماينده ديگر ، كووووووو نماينده اي كه از شادي و حماسه مردم ايران احساس شادي كنه نه اينكه عين آينه دق كز كنه يه گوشه خانه ملت كه چي ؟؟؟ كه چرا كانديداي افراطي من تو انتخابات راي نياورد. (114821)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۳۷
افرین بر دکتر مطهری که شجاعانه از کابینه دفاع کرد کاش دکتر نجفی وزیر فرهنگیان بود هرچند الان هم میراث فرهنگی دستشه ! (114825)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۳۹
بهترین کاری بود که مجلس در حق فتنه گرها انجام داد. (114826)
چالش
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۴:۵۱
امان از این «دست های پشت پرده!»

شفافیت و صداقت... مولفه های گمشده در این مملکت... (114832)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۰۰
موزه لوور: با تحویل یک کتیبه کیهان به قلم شریعتمداری یک نوشمک پرتقالی جاییزه بگیرید. با تشکر مدیریت آثار باستانی. (114837)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۰۲
نظرم ربطی به مطلب نداره

چرا برا مطلب سیدحسن آقا نمیشه کامنت گذاشت ایشون که اهل مدارا هستن دلیلی نداره کامنت گذاشتن براشو مسدود کردید (114838)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۱۲
فتنه گران واقعی با چهره هایی ظاهر الصلاح در بن دندان نظام نفوذ کرده اند و دل نتانیاهو را شاد می کنند آنوقت به نجفی وبهترین فرزندان انقلاب فتنه گر می گویند.داستان کنونی حکایت همان دزد مشهوری است که داشت گیر می افتاد به جمعیت پیوست وفریاد آی دزد برآورد. (114849)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۴۶
این که گفتبید دقیقا شایسته بهار نیوز و مخاطباشه! به این کارت هم میگن فرار به جلو! گاگول هم خودتی (114944)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۱:۵۳
وافعا حیف تاسف که برای تو و امثال تو باید خورد اگر این رسانه خوب نیست هر روز پا نشو بیا چکش کن (115056)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۱۳
مجلس نیست که دکوره مجلسه (114850)
معلم
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۱۵
وای به حال ما معلم ها که باید تاوان اشتباهات نماینده های. . . . و افراطی مجلس رو بدیم.
البته شنیدم که آقای فانی هم انسان وارسته و قابل اعتمادی هستند.
به امید اینکه روزی برسه که دیگه از معلم ها استفاده ابزاری نشه. (114853)
یک معلم
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۱۷
ما فقط باید توی حرف های انتخاباتی اسم خودمون رو از زبان کاندیداها بشنویم.
قبل از انتخابات همه میگن «معیشت معلم». اما بعدش یادشون میره.
اقای روحانی به داد ما برسید لطفا. (114855)
شيرژيان گنفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۱۹
اقاي مطهري لطفا از حوادث ٨٨ بنام فتنه اگر نام ميبريد قيد بفرماييد منظور شما چه كساني هستند؟ نكنه يه وقت منظورت عزيزان .............. اگر منظورتان اين فرشتگان جان بركف ملتند
برووووووووووررووورر ديگه دوستت ندارم (114856)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۲۱
به هر حال سه سال دیگه پروفسور عارف رئیس مجلسه اندکی صبر...... (114858)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۲۴
ای کاش نماینده های مجلس نصیحت دلسوزانه مقام معظم رهبری را گوش میکردن و انقدر اختلاف درست نمیکردن. (114861)
روستا
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۲۴
سلام و درود بر دکتر نجفی وزیر ارزنده و متخصص که نمایندکان مجلس با این اقدام خام و نسنجیده به ملت فهیم و جامعه فرهنگیان ایران واقعا ظلم کردند / قطعا که نماینگان در حوزه انتخابه شون فاقد خیلی از ملاکها شدند (114863)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۳۱
مطهری از دو طرف میخوره. (114870)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۳۲
بهارنیوز لطفا" این خبر رو پوشش بدهید
یا حداقل نظر من رو منتشر کنید.
با سپاس
http://www.jamnews.ir/detail/News/225166 (114871)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۳۲
چند سال دیگر پروفسور عارف روی صندلی ریاست مجلس است عجب روزیست آن روز. (114872)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۳:۲۵
هرچند خیلی خوش باورانه است ولی امیدوارم همین طور بشه که شما میگی!
اما فراموش نکنیم که ساختار انتخابات مجلس با ریاست جمهوری تفاوت داره و به خاطر رد صلاحیت ها در برخی از حوزه های انتخاباتی اصلا نامزد مستقل یا اصلاح طلبی وجود نداره که بخواد وارد مجلس بشه! (115026)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۳۳
آقای مطهری مجلس در حق نجفی کم لطفی نکرد در حق مردم کم لطفی کرد. (114873)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۵:۴۶
اقاي مطهري با اينكه شما نماينده تهران هستيد ولي من احساس ميكنم نماينده من و شهر من هم هستيد چون تمام ايران سراي من است و گفتار حق طلبانه شما خواست من و ميليونها ايراني ديگر است انشاءالله موفق و موئيد باشيد (114882)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۰۵
نتیجه میگیریم که بعضیها واقعا کاسب فتنه اند (114888)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۱۱
مجلسی که در حق ملت کم لطفی می کند در حق اهل فن لطف می کند؟؟!!! (114895)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۲۰
عارف عشقه / روحانی عارف سرشته / هر کسی روحانی دیده بوی عارف رو شنیده / در آن ظلمت ایثار عارف یاد باداا / در اون روزگاران بوی یار را شنیدن یاد باداا / دشمنش هر که باشد خار باداا/ تکذیب حق همی ننگ باداا/ (114898)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۰۲
به به/ به به/... (114931)
فرزدق شیرازی
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۲۹
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. میراث فرهنگی شدیدا نیازمند یه مدیر دلسوز و کاربلد بود که گیرش اومد.
آموزش و پرورش هم با فانی عاقبت به خیر میشه. (114901)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۳۳
اهانت مکرر این آقا به ریس جمهور سابق حق نمایندگی بود ولی رای ندادن دیگر نماینده ها به نجفی کم لطفی ......... و الله دروغ ومردم فریبی در این آقا وامثالهم موج میزند (114902)
ایرانیان
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۳۷
مطهری جان
فقط نجفی ؟؟؟؟ (114903)
انیس از شیراز
United States
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۶:۵۲
جون هرکی دس دارید بیاید ورزشگاه و برای استقلال دعا کنید لطفا (114910)
ناصر(موج نو)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۱۰
بعضی از نمایندگان، آموزش و پرورش را از داشتن مهره ای بسیار ارزشمند و گرانبها محروم کردند.مردم عزیز نمایندگان خودشون رو بیشتر بشناسند که دو سال دیگه به افراد. . . . رأی ندن (114915)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۲۰
انشاالله مجلس بعدی تلافی خواهد کرد . (114919)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۵۴
روی هم رفته کاش این 3 نفر هم تایید میشدند و فکر روحانی عزیز متمرکز میشد به مشکلات مردم. ضرر کردیم از خوارج معاصر (114929)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۵۳
این مجلس جای نماینده های مردم است نه وکلای دولت آقای مطهری شما خودتان را ناراحت نکنید خدا بزرگه (114948)
على
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۲:۱۵
فتنه گر كسى است كه در سوره فلق ميفرمائيد
و من شر النفاثاته فى العقد
از شر آنها كه با افسون در گره ها ميدمند و هر تصميمى را سست ميكنند.
  (115005)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۳:۲۰
«اگر فردی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان بر اعتراض و اردوکشی‌های خیابانی اصرار داشت، فتنه‌گر است اما هیچکدام از این افراد را نمی‌توان فتنه‌گر نامید. »
آقای مطهری عزیز!
اعتراض مسالمت آمیز حق همه مردم است ، و این اعتراض شامل همه افراد و نهادها از جمله اعتراض به شورای نگهبان هم میشه ، در غیر این صورت ، لطف کنید تکلیف اصل 27 قانون اساسی رو روشن بفرمایید!
(البته منظور من از اعتراض چیزی شبیه به راهپیمایی های آرام هفته آخر خرداد 88 هست) (115023)