به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۷۴۱۴

استقبال گسترده از منشور حقوق‌شهروندی

گروه جامعه: معاون حقوقی رییس جمهوری از استقبال گسترده مردم از نظرخواهی درباره منشور حقوق شهروندی خبر داد و گفت: این منشور بر اساس نظرات مردم اصلاح و تکمیل مي‌شود.
استقبال گسترده از منشور حقوق‌شهروندی
الهام امین زاده در گفت و گو با ایرنا، ضمن ارج نهادن به این استقبال شایسته مردم تاکید کرد که به نظرات مختلف اعم از موافق و مخالف به عنوان سرمایه های اجتماعی دولت یازدهم نگاه مي‌کنیم. وی اظهارداشت: بر خود فرض مي‌دانیم به عنوان امانت دار مردم تمامی این نظرات را مورد ملاحظه و بررسی قرار دهیم و از آنهاه در جهت تکمیل و اصلاح منشور بهره بگیریم. امین زاده تصریح کرد: نهایی و اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی مورد اهتمام جدی رییس جمهوری است و دکتر حسن روحانی به طور مرتب در جریان نظرات دریافتی درمورد منشور قرار مي‌گیرد.

وی همچنین درمورد میزان مشارکت گروه های مختلف اجتماعی در اظهارنظرها و مصاحبه ها اظهارداشت: تاکنون 27 نماینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، 25 وزیر و دیگر مقامات قوه مجریه، 77 حقوقدان و 15 نفر از سایر گروه های اجتماعی نظرات خود را درباره منشور حقوق شهروندی از طریق رسانه ها با مردم در میان گذاشته اند.

معاون حقوقی رییس جمهوری همچنین گفت: با گذشت حدود 35 روز از انتشار منشور حقوق شهروندی تاکنون 243 گزارش خبری و مصاحبه و بیش از 600 صفحه توسط خبرگزاری ها و نشریات اعم از کاغذی و الکترونیکی تولید شده است که همگی آنها مورد رصد، مطالعه و بررسی تیم تهیه کننده منشور قرار گرفته است.
امین زاده همچنین از تمامی رسانه ها که نقش خود را در جهت تولید خبر، گزارش و پوشش خبری منشور حقوق شهروندی به خوبی ایفا کرده اند، قدردانی کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با تولید 62 عنوان خبر و گزارش و خبرگزاری ایسنا با 43 عنوان در صدر جدول رسانه ای اخبار منشور حقوق شهروندی قرار گرفته اند. وی از پایگاه های اطلاع رسانی دولت، شهروندان، قانون، پایگاه تحلیلی و خبری زنان و خانواده مهرخانه و دانشجو نیز برای تولید گزارش های مفید در این زمینه تشکر کرد. معاون حقوقی رییس جمهوری یادآور شد: آذر ماه با 191 خبر و گزارش پر خبر ترین ماه و روزهای دهم تا دوازدهم آذرماه یعنی به فاصله 5 روز پس از انتشار منشور حقوق شهروندی بیشترین خبر و گزارش را شاهد بودیم.

امین زاده همچنین به تلاش های انجام شده و در حال انجام برای فراهم کردن زمینه های اجرای منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: همکاران در این معاونت در حال مکاتبه و اخذ برنامه از دستگاه های اجرایی برای تحقق مفاد منشور حقوق شهروندی هستند. وی ادامه داد: از آنجا که در پیش نویس منشور وظایف نظارتی و مدیریتی تحقق منشور بر عهده این معاونت گذاشته شده، معاونت حقوقی خود را برای انجام این وظیفه در کنار دستگاه های اجرایی آماده کرده است. منشور حقوق شهروندی بر روی سایت معاونت حقوقی رییس جمهوری به آدرس اینترنتی www.lvp.ir قرار دارد.

به گفته معاون حقوقی رییس جمهوری تاکنون این منشور دو میلیون نفر بازدید کننده داشته است. هموطنان مي‌توانند تا پنجم بهمن ماه جاری در پایگاه اطلاع رسانی این معاونت نظرات خود را ارسال کنند. این منشور از پنجم آذرماه سال جاری با دستور رییس جمهوری منتشر شد.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۴:۴۲
اين منشور مطلب جديدي كه ندارد،تعداد بازديد كننده كه ملاك خوبي نيست،در ضمن تا وقتي اجرايي نشود ارزشي ندارد،مطالب آن سالها است كه زده ميشود ولي............ (196861)