به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۹۹۲۴

شمار شهداي غزه به 1400 نفر رسيد

گروه بين‌الملل: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 1400 نفر رسید. شمار مجروحان هم از 8200 نفر فراتر رفت.
شمار شهداي غزه به 1400 نفر رسيد
در همين حال، بنیامین نتانیاهو‌ اعلام کرد: اسرائیل در هر شرایطی به نابودی تونل‌ها در نوار غزه ادامه خواهد داد. بنیامین نتانیاهو، در ابتدای نشست کابینه امنیتی این رژیم اعلام کرد: به نابودی تونل‌ها در نوار غزه ادامه خواهیم داد چه به آتش‌بس دست پیدا کنیم و چه نکنیم. نتانیاهو عنوان داشت: ما مصمم به تکمیل این ماموریت هستیم و با هیچ پیشنهادی که به ارتش اسراییل اجازه پایان این ماموریت را ندهد، موافقت نخواهیم کرد.

در همين حال سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) اعلام کرد: شاخه نظامی جنبش حماس از طریق یک شهر زیرزمینی با ارتش اسرائیل در حال جنگ است و یگانهایی در اختیار دارد که در سطح بسیار عالی آموزش دیده‌اند. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «سازمانهای امنیتی اسرائیلی معتقدند جنبش حماس به دنبال به اسارت در آوردن یک نظامی اسرائیلی یا به دست آوردن جسد یک نظامی اسرائیلی است تا در آینده درباره تبادل اسیران گفتگو کند.»

بر اساس تحقیقاتی که شاباک انجام داده است، حماس برای این نبرد به خوبی آماده شده بود و یک « شهر زیرزمینی » را که در زیر غزه ایجاد کرده مجهز کرده و یگانهای ویژه ای تشکیل داده است که در سطوح عالی و در خارج از نوار غزه آموزش دیده اند. شاباک مدعی شد: تحقیقات نشان می دهد حماس در تجهیز قدرت نظامی خود گام بسیار بلندی برداشته و در مقابل اسرائیل منضبط عمل می کند.

سامی ترجمان فرمانده نظامی اسرائیل در منطقه جنوب نیز ادعا کرد: نیروهای اسرائیلی توانسته‌اند دهها جنگجوی حماس را بکشند و دهها نفر دیگر را بازداشت کنند و صدها موضع سر‌ّی را گلوله باران کنند. ترجمان گفت: «‌صحبت از یک چالش مهندسی بزرگ است حماس توانسته است ظرف چهار ساله گذشته تونلها را توسعه دهد، ارتش برای نابودی این تونلها تلاش می کند.»