به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۵۴۸۶۵
شکست تحقيرآميز 4-1 امیدها در گام نخست

وینگادا: مسئول اين باخت شرم‌آور من هستم

گروه ورزشي: سرمربی پرتغالی تیم فوتبال امید رخدادهای بازی با ویتنام و چیزی را که در زمین بازی اتفاق افتاد، "شرم‌آور" خواند و گفت: فوتبال برد و باخت دارد اما این که به این شکل بازی را واگذار کردیم به نظرم شرم‌آور است. این تیم من نبود و هرگز فکر نمی‌کردم که تیمم چنین وضعیتی داشته باشد.
وینگادا: مسئول اين باخت شرم‌آور من هستم
به گزارش ایسنا، ادواردو نلو وینگادا پس از شکست سنگین 4 بر یک تیم فوتبال امید ایران در نخستین گام در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت:‌ ابتدا این پیروزی را به ویتنامی‌ها تبریک می‌گویم؛ چرا که بسیار بهتر از ما بازی کردند. چیزی که امروز در زمین اتفاق افتاد واقعا شرم‌آور است. این را به دلیل این که بازی را باختیم نمی‌گویم؛ چرا که فوتبال برد و باخت دارد اما این که به این شکل بازی را واگذار کردیم، به نظرم شرم‌آور است. این تیم من نبود و هرگز فکر نمی‌کردم که تیمم چنین وضعیتی داشته باشد.

وی ادامه داد: مسلما مسئولیت این شکست با من است. غیر از نتیجه از روش بازی تیم ناراحت هستم. منظورم عملکرد تک تک بازیکنان نیست؛ چرا که ممکن است بازیکنان یک روز خوب یا بد باشند. بازیکنان در مجموع هماهنگ نشان داده و سازماندهی خوبی داشتند. اگر می‌توانستند شرایط گذشته را اعمال کنند، می‌شد شاهد بازی بهتری باشیم. وی در پاسخ به این سوال که اگر اساسا مربی بالای سر این تیم نبود آیا تیم بهتر بازی نمی‌کرد، جواب مشخصی نداد!

وینگادا در پاسخ به این سوال که آیا با وجود این شکست سنگین، شانسی برای صعود تیمش قائل است، گفت: حتی در خواب هم نمی‌دیدم که چنین نتیجه‌ای در بازی اول رقم بخورد. حالا مستقل از نتیجه‌ای که در بازی دوم رقم می‌خورد، کار ما بسیار سخت شده است. سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به این سوال که چقدر با فوتبال ویتنام آشنایی داشت، گفت: همچنان که قبلا گفته بودم شناخت خاصی نداشتم و فوتبال ویتنام را ندیده بودم. آنها از آن چیزی که من انتظارش را داشتم، بسیار بهتر بازی کردند. به نظر من ویتنام یک تیم خوب است اما احساس می‌کنم اگر دو تیم چند بار دیگر با هم بازی کنند نتیجه‌ای که امروز رقم خورد، دیگر تکرار نمی‌شود. به این مسئله اطمینان دارم.

او در پاسخ به این سوال که تلخ‌ترین نکته بازی با ویتنام چه بود، گفت: همان طور که می‌دانید بازی اول در رویدادهایی از این دست بسیار خاص و دشوار است؛ چرا که تیم‌ها استرس زیادی دارند. همه ایران را به عنوان مدعی می‌دانستند و انتظار داشتند که عملکرد خوبی داشته باشد. ویتنام در نیمه اول در همان دو باری که توپ را به روی دروازه ما آورد، به دو گل رسید. صادقانه بگویم حق ویتنام پیروزی در این دیدار بود اما نه با این نتیجه سنگین. ما شانس‌های گلزنی زیادی را از دست دادیم و نتوانستیم از فرصت‌های خوبی که ایجاد کردیم به گل برسیم. امروز روز بد ما بود. همه چیز برای ویتنام خوب پیش رفت و برای ما برعکس. بعد از این که بازی 2 بر یک شد، این فرصت را داشتیم که به بازی برگردیم و حداقل یک مساوی کسب کنیم اما یک فرصت خیلی خوب را از دست دادیم و بلافاصله بعد از آن گل سوم را خوردیم. اشتباه بعدی هم گل چهارم را در پی داشت اما فوتبال همین است و امیدوارم در بازی بعدی بتوانیم نمایش بهتری داشته باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی عربستان در پاسخ به این سوال که با توجه به این شکست چه برنامه‌ای برای بازی با قرقیزستان دارد، گفت: اولین کاری که فردا انجام خواهم داد آنالیز بازی با ویتنام است. باید اشتباه‌های زیادی را که انجام دادیم، به دقت بررسی کنیم؛ هر چند ویتنام تیم خوبی بود اما این خود ما بودیم که چندین بار در محوطه جریمه توپ را لو دادیم تا ویتنام صاحب موقعیت شود. بدون تردید از چند بازیکن جدید استفاده خواهم کرد؛ چرا که تیم نیاز به روحیه و انگیزه تازه‌ای دارد اما اول باید آنالیز دقیقی صورت گیرد و بعد تصمیم‌گیری شود.