به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۵۸۲۸۵

نامزد انتخابات مصر، انتحاری داعشی شد!

گروه بين‌الملل: برخی گروه های تندرو اسلامی خبر کشته شدن یکی از اعضایشان را در عملیات بمب گذاری انتحاری در عراق منتشر کردند.

به گزارش العربيه، پس از انتشار این خبر مشخص شد که شخص انتحاری یک افسر پلیس و نامزد سابق انتخابات پارلمانی مصر بوده است. احمد الدروی که پیشتر افسر پلیس در مصر بوده چندی پیش در عملیات بمب گذاری در عراق کشته شد. نام احمد الدروی تا پیش از اینکه به گروه های تندرو بپیوندد و لقب "ابی معاذ المصری " را بگیرد، برای بسیاری از مصری ها بویژه برای ساکنان منطقه "حلوان" و "المعادی" نامی آشنا بود. او در 15 مه سال 2012 به عنوان نماینده این مناطق نامزد انتخابات برای پارلمان مصر شد اما پس از سرنگونی مرسی او به صفوف سازمان های افراطی در عراق پیوست.

رسانه های مصری سال گذشته از مرگ مشکوک احمد الدروی خبر داده بودند اما پس از اینکه فعالان اینترنتی عکس او را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند، معلوم شد که او در یک عملیات انتحاری در عراق کشته شده است. احمد یک افسر پلیس مصر، و یکی از حامیان انقلاب های بهار عربی بود. اما تحولات بعد از انقلاب مصر زندگی او را به گونه ای رقم زد که به گروه‌های تندرو پیوست.