به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : ۷۱۲۳۵

انتقاد توامان لاريجاني از هاشمی و فضلی

گروه سياسي: رييس مجلس به سخنان آيت الله هاشمی رفسنجانی و عبد‌الرضا رحمانی فضلی واکنش نشان داد.
انتقاد توامان لاريجاني از هاشمی و فضلی
علی لاریجانی بی‌آنکه نامی از هاشمی رفسنجانی ببرد گفته مقایسه کردن «دلمشغولی» برخی نمایندگان با رفتار «خصمانه» اسرائیل قیاسی «مع‌الفارق» و «غیرمنصفانه» است. هاشمی رفسنجانی دو روز پيش برخی نمایندگان مجلس را متهم به دروغ‌گویی و همسویی با بنیامین نتانیاهو٬ در پرونده هسته‌ای ایران کرده بود. لاریجانی هم با مقایسه نتانیاهو به «زن بد‌کاره» گفته حرف‌های وی مطلب تازه‌ای نداشت و جمهوری اسلامی در صورت هرگونه اقدام تل‌آویو پاسخ آن را خواهد داد.

رئیس مجلس بخش دیگری از سخنان خود را هم به اظهارات وزیر کشور مبنی بر ورود پول‌های ناشی از قاچاق مواد مخدر به عرصه سیاست و انتخابات اختصاص داده و از آن انتقاد کرده است. وي گفت: اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است. اگر اطلاعی از انتقال چنین پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند. این گونه مبهم سخن گفتن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهه برای کشور دارد. مگر مملکت قانون ندارد؟ اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.

لاریجانی گفت: اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است. این گونه مبهم سخن گفتن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهه برای کشور دارد. مگر مملکت قانون ندارد؟ اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود. رئیس مجلس خاطر نشان کرد‌: اگر عده‌ای از نمایندگان مجلس در مساله هسته‌ای نگرانی دارند از باب اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است. البته بنده به خاطر چارچوب‌هایی که برای مذاکرات مشخص شده است نگرانی ندارم اما مقایسه این دل مشغولی برخی نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای غیر منصفانه است.

نماینده‌ قم افزود: این که در مجلس، نمایندگان با آزادی نظرات خود را اعمال می‌کنند؛ نکته‌ی برجسته نظام است و نباید آن را تخطئه کرد. البته هم نمایندگان و هم افراد دیگر در کشور باید از طرح مسائل غیر واقع پرهیز کنند و این قاعده اسلامی است و همه باید رعایت کنند. مجموعه این مسائل و وقایع به خوبی نشان می‌دهد که انقلاب ما در این برهه تاریخی چقدر نیازمند وحدت درونی و یکپارچگی سیاسی است و حاشیه سازی‌ها و بیان مطالبی که دستاویز بیگانگان شود و جامعه را دچار تفرقه کند برای منافع ملی مضر است.