به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۰
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۱۱۵۶۵

تشنج در سخنراني حسن روحاني در شريف

گروه سياسي: جلسه امروز سخنراني حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با تنش و درگيري نيمه‌تمام به پايان رسيد و عده‌ي اندكي از حاضران مخالف و موافق روحاني، با هم درگير شدند اما جلسه نيمه تمام ماند.
تشنج در سخنراني حسن روحاني در شريف
درگيري در قسمت پاياني نشست (پرسش و پاسخ) بود كه يكي از افراد حاضر با قرائت متني عليه هاشمي و روحاني جو جلسه را متشنج كرد و به همين دليل دانشجويان در حمايت از روحاني، هاشمي و خاتمي اقدام به شعار دادن نمودند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه انتخابات ۲۴ خرداد باید زمینه ساز وحدت ملی باشد گفت: اگر فردی کاندیدا می شود بخاطر اینکه قدش از دیگران بلندتر است نباید دیگران بترسند و بهراسند. دكتر حسن روحانی که عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف سخن می گفت اظهار کرد: ایجاد فضای آزاد، حفظ منزلت دانشجو و استاد و فراهم کردن فضا فعالیت علمی در این سرزمین باعث خواهد شد ما بتوانیم از سرمایه های علمی سرزمین مان بهره ببریم.

وی افزود: برای آنکه کشور به توسعه و رشد برسد باید منشاء این موضوع یعنی دانشگاه آزادی که همه دانشجویان و اساتیدش دارای منزلت باشند را دریابیم. بنده اعتقاد دارم برای نجات کشور از شرایط امروز نیاز به آشتی با فرهنگ، دین، طبیعت، جامعه و... داریم تا بتوانیم از این طریق فاصله ها را کم کنیم. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه به خاطر بیان یک جمله انتقادی نباید دانشمندان و اساتید را اخراج کرد و یا در فکر بستن دانشکده ای افتاد ابراز امیدواری کرد که نه دانشکده مدیریت و نه دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف هیچگاه خسته نشوند. برای این موضوع باید آستانه تحملمان را بالا ببریم نه اینکه اگر اساتید دانشگاه و یا دانشکده ای به دولت نامه نوشتند و خواستار اصلاح رویه اقتصادی کشور شدند برای بستن آن دانشگاه و یا دانشکده تلاش کنیم. بنده معتقدم که در این صورت باید دست آن اساتید را بوسید.

وی ادامه داد: اگر شورای پول و اعتبار را نیمه تعطیل نمی کردند شاید افزایش میزان نقدینگی برای ما مشکل ساز نمی شد. اگر از نظر کارشناسان اقتصاد استفاده می کردیم قطعا می توانستیم نقدینگی موجود را به سمت تولید هدایت کنیم. برای بهبود اوضاع کشور بهتر است با اساتید و محققان آشتی کرده و شکاف ها را کم کنیم.

روحانی خواستار کاهش فاصله ها و کنار گذاشتن اختلافات و گره های گذشته شد و گفت: آیا ادامه این مباحث به نفع ما هست؟ مگر می توان هر فردی را با اتهام زدن به بیگانگان نسبت دهیم اگر چنین است چرا آن فرد باید آزاد باشد و محاکمه نشود. چرا در رسانه های عمومی بدون اینکه فردی محاکمه و مجرم شناخته شده باشد به عنوان مجرم معرفی می شود قطعا ادامه این وضع به نفع کشور نیست. وی با تاکید بر این که انتخابات ۲۴ خرداد باید زمینه ساز وحدت ملی در کشور باشد افزود: چرا اگر فردی کاندیدا می شود به خاطر اینکه قدش نسبت به دیگر کاندیدا بلندتر است دیگران می ترسند و می هراسند. باید مقداری تسامح داشته باشیم و بگذاریم کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند زمینه ساز تعامل و مشارکت و وحدت بیشتر در جامعه باشند. روحانی با بیان اینکه من معتقدم ادامه این شکاف ها و دشمنی ها در داخل کشور به نفع ما نیست افزود: اگر این گونه پیش رود این شکاف ها روز به روز عمیق تر می شود و باید شرایطی ایجاد کرد که آنها که در حصر و زندان به سر می برند آزاد شوند البته با اجماع فکری و مشورت و هماهنگی با مسئولین این کار انجام می شود.

روحانی در خصوص کاندیداتوی هاشمی بیان کرد:‌ از این که آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شدند خوشحالم و استقبال هم می کنم چراکه وی از ارکان این انقلابند، آقای هاشمی از اول انقلاب همراه امام بودند و از سال ۶۲ تا پایان جنگ فرماندهی جنگ را برعهده داشتند و پس از آن نیز از مسئولیت های وی باخبریم و این که وی کاندیداتوری را قبول کرده است به عقیده من فداکاری کرده است و باید بگویم که واقعا آخرین دیدارم با هاشمی ایشان اصلا تصمیم در ثبت نام نداشتند و همان روز بعد از ظهر تصمیم گرفتند که ثبت نام کنند من و هاشمی هر دو یک مسیر را طی می کنیم اما روز رای یکی از ما در لیست خواهد بود. وی در خصوص نقاط ضعف و قوت دولت احمدی نژاد گفت: منفی ها بسیارند؛ وضع اقتصادی ما برای همه شما روشن است؛ ارزش پول کاهش یافته، تورم و بیکاری افزایش پیدا کرده و اکنون ۷۶۰ هزار نسل دانشجوی بیکار داریم اما نکات مثبت این دولت پروژه های ملی است که عملیاتی کرده و در برخی از علوم و فنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتیم.

وی در خصوص حصر آیت الله منتظری گفت: من برای آزادی وی یک سال و چند ماه تلاش کردم و در آخر هم با تایید نامه ای که امضای من در پایین آن بود وی آزاد شد و برای آزادی کروبی و موسوی و کسانی که در انتخابات ۸۸ به زندان افتاده با استفاده از اجماع فکری تلاش میکنم. این کاندیدای ریاست جمهوی در پاسخ به سوال دانشجویی که شما چرا به این اندازه از هاشمی حمایت می کنید و با اینکه می دانید که شما با حضور هاشمی رای نخواهید آورد اصرار به ماندن دارید؛ آیا علتش این است که می خواهید در کابینه هاشمی بسهم بگیرید اظهار داشت: من اگر به کسی اعتقاد داشته باشم و اگر بدانم مدیریتش به نفع کشور است از وی حمایت می کنم و در خصوص کابینه هاشمی هم باید بگویم که من تازه به دوران رسیده نیستیم همه این مراحل را گذرانده ام و دنبال پست و مقام هم نیستم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با عنوان اینکه یک خطای دیگر کافی است که کشور نابود شود تصریح کرد: هاشمی را جزء افرادی می دانم که می داند در شرایط کنونی برای کشور چه چاره ای بی اندیشد.

اردبیل
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۱۸:۵۳
خودجوشن دیگه،زود جوش میارن!!!خدا شفاشون بده. (49131)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۱۹:۰۵
این وحدت ملی ، تو مایه های "خودروی ملی" نیست که خدای نکرده ؟! یا مثلا شبیه "رسانه ملی" ؟! یا زبونم لال "اینترنت ملی"؟! آخه تا حالا از کلمه "ملی" خیری به ما نرسیده ، به جز "کفش ملی" که اونم مال خیلی سال پیشه ... ، شما هم لطف کن هرکاری میکنی ، از نوع "ملی" نباشه ! شرمنده ، دست خودمون که نیست ، اسم "ملی" میاد ، دور از جون شما اینهو گربه کتک خورده میشیم...!!! حالا (49138)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۱۹:۰۶
این هشت سال باعث شده این افراد بسیار جسور و یاغی بشند و خودشون رو بالاتر از هر قانونی بدونند و خیلی راحت و بدون اینکه از عواقب کارشون بترسند هر اقدامی بکنند. ولی ما منتقدین جرات نظر گذاشتن بدون استفاده از فیلترشکن رو هم در سایت های خبری داخلی نداریم!!!! (49139)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۱۹:۳۶
واقعا من نمیدونم نماینده آقای روحانی برای چی اومد روی سن و سوالها ر بررسی کرد!؟
جلسه آزاد دانشجویی دیگه ... (49157)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۲۳:۳۷
نماینده آقای روحانی نبود!!
یکی از دانشجوهای باتجربه در زمینه جلسات سیاسی بود و اومد به مجری پیشنهاد داد که سوالهای هردوطیف خونده بشه.
چون جالب بود که جلسه ی اطلاح طلبا بود اما 90% وقت سوال رو به مخالفان اصلاحات دادن! (49254)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۱۹:۴۰
بابا کی سمت روحانی رفت که بزنتش!؟ چرا دروغ میگید!؟
میدونم چاپ نمیکنید، ولی همین که یه نفر هم بخونه کافیه! (49159)
مهر ماه
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۱۹:۵۸
دکتر روحانی نماد یک روحانی فرهیخته و روشنفکر و واقع بین هست....... انشالله حضور امثال ایشان را در دولت امید ایت الله شاهد باشیم. (49167)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۲۰:۲۸
اصولگرایان همیشه در برابر سابقه ودانش اصلاحطلبان کم می آوردن واین را با جنجال وتخلف وبگم بگم وتحمت علیه دیگران می خواهند دنبال کنند (49182)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۲۰:۳۴
درود برهاشمی و یاران باوفایش. (49183)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۲۰:۳۸
آنهایی که می گویند اصلاحات دیگر حنایش رنگی ندارد چرا اینگونه در حراسند و عواملشان از هر اصلاح طلبی مثل مرگ می ترسند (49184)
محمد
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۲۱:۳۴
هاشمی، خاتمی و روحانی از اون دسته آدمایی هستند که هرچی بیشتر میگذره اهمیت و وزن و اعتبار و ارزش و تواناییشون بیشتر برای مردم ثابت میشه. (49200)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۲۲:۱۶
درود بر اقای حسن روحانی (49212)
بی نام
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۲۲:۲۱
بدترین اتفاقی که تو این 8 سال نه حداقل 4 سال افتاد این بود که اینطور مردم مقابل هم قرار دادن! که تحمل شنیدن حرف همدیگر رو هم نداریم با کوچکترین اختلاف نظر میافتیم به جون هم ! اسم خودمونو گذاشتیم قشر فرهنگی ! دانشجو! کدوم فرهنگ ! (49215)