به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۸۶۶۱۷
علی مطهری: نبايد از فضاي آزاد ترسيد

صداوسيما از احمدي‌نژاد می ترسید و حساب مي‌بُرد

گروه سیاسی: عضو کميسيون فرهنگي مجلس، تفاوت رفتار صدا و سيما با دولت امروز و دولت گذشته را در اين دانست که برنامه‌هاي چالشي براي بررسي عملکرد دولت قبل وجود نداشت.
صداوسيما از احمدي‌نژاد می ترسید و حساب مي‌بُرد
علي مطهري درباره عملکرد صدا و سيما در پوشش خبري مذاکرات هسته‌اي و ساخت برنامه‌هاي تحليلي درباره تفاهم‌نامه وين گفت: برنامه‌هاي مرتبط با مذاکرات هسته‌اي در مجموع بد نبود و برخي از اين برنامه‌ها در جايگاه آگاهي بخشي و روشنگري قرار داشتند زيرا توليد برنامه‌ با در نظر گرفتن منافع يک جناح قابل توجيه نخواهد بود و به نظر مي‌آيد که از نظرات هر دو جناح نسبت به تفاهم‌نامه هسته‌اي استفاده مي‌شود.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر در مجلس با بيان اينکه نبايد از فضاي آزاد ترسيد، ادامه داد: تلاش برنامه‌سازها در جهت رعايت انصاف و عدالت است؛ زيرا نقد بايد به معني واقعي صورت گيرد يعني نقاط قوت و ضعف به صورت توامان نشان داده شود. وي که با خانه ملت گفتگو می کرد، در ادامه به تفاوت رفتار صدا و سيما با دولت امروز و دولت گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه‌هاي چالشي براي بررسي عملکرد دولت قبل در صداوسيما ساخته نمي‌شد زيرا صدا و سيما از آقاي احمدي‌نژاد حساب مي‌بُرد.

وي تصريح کرد: صدا و سيما در دولت قبل ، از اين دست برنامه‌هاي چالشي توليد نمي‌کرد و کاري به ريز و جزئيات امور نداشت اما در دولت جديد فضا به طرز قابل ملاحظه‌اي باز شده و اين فضاي باز نسبت به دولت يازدهم از دوره آقاي ضرغامي آغاز شد.

مطهري با بيان اينکه ساخت برنامه‌هاي تحليلي، چالشي، نقد و بررسي عملکرد دولت از سوي رسانه ملي اقدام نامربوطي نيست، تاکيد کرد: اما اينجا سوالي مطرح مي‌شود و اينکه چرا در دولت قبل، چنين برنامه‌هاي چالشي ساخته نمي‌شد؟ عضو کميسيون فرهنگي مجلس گفت: اي کاش در دولت آقاي احمدي‌نژاد هم اين دست از برنامه‌هاي انتقادي توليد و روي آنتن مي‌رفت؛ البته معتقدم صدا و سيما به دليل ترس از آقاي احمدي‌نژاد جرات اين کار را نداشت.
مرجع : انتخاب

کروبی
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۷:۱۷
ای کاش شما این "ای کاش" رو در همان زمان مطرح می کردید و آن موقع به این رسانه به عنوان وکیل مردم اعتراض میکردید (318786)
نسیم صبا
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۷:۴۱
احمدی نژاد؟؟؟
صدا سیما؟؟؟
.
.
اینا کی هستند؟
خوراکیند؟
پوشیدنی؟
من که گیج شدم (318798)
ایرانی
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۲:۵۵
موضوع ترس نیست بلکه صدا و سیما شیفته احمدی نژاد استٰ چرا که وقتی در برخی محافل که مسئولین و بویژه روحانی و احمدی نژاد همزمان حضور دارند تعداد دفعاتی که دوربین صدا و سیما روی تصویر اجمدی نژاد زوم میکند به مراتب بیشتر از زوم کردن روی تصویر روحانی است میفرمایید نه!!! پس لطفا در برنامه های مشابه آتی صحت این موضوع را به عینه ببینید. از دیدگاه این رسانه احمدی نژاد هنوز رییس جمهور است. یعنی اینکه ............... (318845)
مبین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۷:۵۹
الان هم حساب میبرد. (318801)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۹:۰۹
اين صدا و سيما متعلق به گروهي خاص است ، آخرين باري كه برنامه اي از تلويزيون ايران ديدم رو به خاطر ندارم... (318805)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۹:۱۵
زنده باد علی مطهری ، ضمنا" آقای روحانی بیش از حد بنام اعتدال دست از پیگیری موارد مهمی از قبیل موارد ذکر شده کشیده دریغ از صدور و ابلاغ یک اخطار قانون اساسی (318806)
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۱:۰۷
چرا همان موقع این حرفا را ندید .؟؟؟؟الان دیگه . ولی با این حال همین هم خوب هست. (318830)
علیرضا
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۲۳:۴۴
البته معتقدم صدا و سيما به دليل ترس از آقاي احمدي‌نژاد جرات اين کار رو نداشت و ندارد. (318849)
جمالى
United States
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۰۰
صداوسيما از ترس احمدى نژاد نبود كه برنامه انتقادى توليد نميكرد.!!!! در ٨ سال دولت احمدى نژاد زمين و زمان شامل نهاد انتخابى و انتصابى و امنيتى از ايشان حمايت ميكردند.!!! (318851)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۳۰
به نظر من بیشتر با هم همسو هستند و دلداده (318858)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۴۰
کدام صداوسیما دلت خوشه همه گزارشهاواخبارهسته ای که پخش میکردیامصابحه هاومیزگردهاش علیه مذاکرات وتوافق هسه ای بود (318860)
علی جعفری
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۱:۰۳
حقوق کارمندان صدا و سیما از بیت المال هست وچون رسانه ملی تبدیل به رسانه گروهی شده تمام دریافتی آنان حرام است چون من و امثال من خبرهایی کشورم را از سایر رسانه ها پیگیری میکنم این همه بدبختی ماهواره و طلاقها به خاطر خصوصی بودن و حتی خبر نگار در موقع مصاحبه اسرار داره نظرش را به مهمان برنامه تحمیل کند وبا کمال شجاعت حتی بی احترامی به مهمان مخالف نر خودشان را میکنند البته ص ا وسیما،باید بداند کشور همه باسوادند اون زمان گذشته مردمان ساده لوح به این رسانه تک حزبی باور کنند (318864)
علی ازایلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۴:۰۲
صداوسیما بهیچ وجه ملی نیست وفقط مربوط به گروه تندرو است من ازدادن مالیات وهزینه به صداوسیماازسهم خودم بسیار بسیارناراضی ام ومصرف آنراحرام میدانم (318868)