به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۶۶۲۷۷

مطهری: انصاری‌بیمارست، از کارش‌مي‌گذرم

گروه سياسي: نطق «علی مطهری» در مجلس حاشیه ها و جنجال های زیادی به همراه داشت. از درگیری تا شعار، یکی از افرادی که هنگام نطق «علی مطهری» نماینده تهران در مجلس واکنش نشان داده بود «محمدسعیدانصاری» است. نماینده آبادان در مصاحبه اي از مچاله کردن متن نطق میان دستور «علی‌مطهری» گفته و اشاره کرده بود که: مطهری حرف هایی زد که نباید زده مي‌شد. مطهری پایین نمی آمد، مخالفان او را پایین آوردند، قانون اساسی اجازه نمی دهد هر کسی هرچیزی از دهانش درآمد بگوید اشاره کرده بود. سايت «آبادان امروز» در اين باره با «علی مطهری» مصاحبه كرده كه در زير مي‌خوانید:
مطهری: انصاری‌بیمارست، از کارش‌مي‌گذرم
آقای انصاری در گفت‌وگویی اشاره کرد است که متن نطق شما را مچاله کرده‌ و تحویل هیات رییسه مجلس داده است. نماینده مردم آبادان مدعی شده است که هیچ یک از نمایندگان مخالف با شما درگیری فیزیکی نداشته‌اند، بلکه این شما بودید که با وارد کردن ضربه مشت به دو نفر حمله ور شدید.
جلوي تریبون عده‌ای از نمایندگان سرو صدا مي‌کردند و ایشان نیز حضور داشت. در انتها نیز چند تن از نمایندگان مرا از پشت سر پایین آوردند. نماینده مشهد آقای «کریمی قدوسی»، نماینده خرم‌آباد آقای «آقامحمدی»، نماینده پاکدشت آقای «بشیری» به همراه آقای «انصاری». ایشان دخالت داشت، ولی به این معنی که به من ضربه ای زده باشد خیر. ایشان یکی از آن چهار نفری بود که بنده را از تریبون پایین آوردند. از آقای «انصاری» این توقع را نداشتم و تعجب کردم.

این پایین آوردن در فضایی دوستانه و یا همکاری نبوده است؟!

من مشغول خواندن آخرین جمله‌ها بودم و این آقایان آمدند و با الزام و زور بنده را پایین آوردند.

چنین رفتاری در مجلس مسبوق به سابقه است. از دوره «بازرگان» تا همین دو روز قبل بارها و بارها از این دست اتفاقات در مجلس افتاده است.

این رفتارها بسیار غلط و خلاف قانون است. برای نماینده مجلس که قانون گذار است زیرپا گذاشتن قانون اساسی کار بسیار زشتی است. دستور قرآن است که«فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» یعنی ما همه حرف ها را گوش دهیم و بهترین را انتخاب کنیم. طبق اصل 86 قانون اساسی نیز هر نماینده آزاد است در مورد همه مسایل کشور اظهار نظر کند. مقام معظم رهبری هم بارها به نماینده ها گفتند اگر با نطقی مخالف هستید سر و صدا نکنید، «دو دو» نکنید، با آرامش گوش کنید و بعد حرف او را رد کنید. این کار زشتی بود و موجب وهن مجلس شد و دیدید چقدر رسانه‌های بیگانه از آن استفاده کردند. این آقایانی که می‌گویند بهانه دست رسانه‌ها ندهید خودشان این برنامه را پیاده کردند و بهانه دست رسانه‌ها دادند. البته آقای انصاری بیمار است و من از کار ایشان مي‌گذرم.

«محمدسعیدانصاری» نماینده مردم آبادان در همین گفت‌وگو اشاره کرده اند که «آقای مطهری خدمت رهبری رفته و مسئله حصر را مطرح کرده بودند، رهبری گفته بودند، دیگر ادامه ندهید»

نخیر! من مسئله حصر را مطرح کرده‌ام ولی به هیچ وجه رهبری چنین جمله ای به من نگفتند! ایشان نظر خود را بیان کردند و هر کسی آزاد است نظر خود را بیان کند. همین چند ماه قبل رهبری خطاب به حاضران گفتند: «اینطور نیست که همه نظرات من را تکرار کنند، بلکه هرکسی باید نظر خود را بیان کند». من می گویم مسئله «حصر خلاف قانون اساسی است» حالا اگر شما مي‌گویید نه! مطابق قانون است، بیایید استدلال کنید. حرف زدن درباره این مسایل آزاد است و هرکسی نظر خودش را بیان مي‌کند. من به حرف‌های خودم اعتقاد دارم و از روی احساس حرف نزدم، حرفی را می‌زنم که قبلا به آن فکر کرده‌ام و اعتقاد دارم.