به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۶۳۲۰۷

راغفر: مفسدين‌اقتصادي به‌قدرت وصل‌هستند

گروه اقتصادي: استاد اقتصاد دانشگاه الزهراء معتقد است که ريشه فساد اقتصادي را بايد در جايي جستجو کرد که قدرت در جريان است.
راغفر: مفسدين‌اقتصادي به‌قدرت وصل‌هستند
حسين راغفر اقتصاددان و عضو هيئت علمي دانشگاه الزهراء در گفتگو با خبرگزاري آريا، با بيان مطلب فوق، اظهار داشت: اگر فساد در جامعه اي شکل بگيرد، بايد ريشه آن را در نهاد هايي که قدرت را در دست دارند، جستجو کرد. اين اقتصاددان با تاکيد بر اينکه فساد اقتصادي معضل همه‌گيري در كشورهاي مختلف قلمداد مي شود، ادامه داد: فساد روي داده در کشور هاي پيشرفته و صنعتي در اشل کوچکتري نسبت به کشور هاي در حال توسعه روي مي دهد.

به گفته راغفر ايجاد قانون هاي سخت در راه مبارزه با ريشه فساد در جلوگيري از وقوع آن مي تواند بسيار موثر واقع شود. اين اقتصاددان افزود:اگر در يک کشور پيشرفته فساد اقتصادي روي دهد، اين امر در همان مراحل اوليه شناسايي مي شود و اين موضوع موجب آن خواهد شد که موقعيت سياسي و اجتماعي فرد خاطي در خطر جدي بيفتد و اين موضوع دست عبرتي براي ديگران شود.

وي با اشاره به اينکه گهگاه ملاحظات سياسي مانع از اجراي حكم درباره برخي از اشخاص مي‌شود، ادامه داد:اين امر موجب ايجاد يك فضاي امن براي مفسدين است. فضاي فعاليت‌هاي اقتصادي و سياسي بايد به ميزاني شفاف باشد كه مردم بتوانند بر آن نظارت كنند. راغفر افزود: در کنار به کارگيري قوه قهري در مبارزه با فساد بايد زمينه شفاف سازي در بسياري از مسائل نيز فراهم شود، در غير اين صورت ارتکاب به فساد ادامه دار خواهد بود.