به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۷۴۳۷۷

اینیستا: به فان‌خال مدیونم

گروه ورزشی: هافبک 30 ساله بارسلونا هنوز خودش را به سرمربی کنونی منچستریونایتد مدیون می‌داند.
اینیستا: به فان‌خال مدیونم
آندرس اینیستا در دوران مربیگری لوییس فان‌خال هلندی در بارسلونا به تیم نخست این باشگاه راه پیدا کرد. او در اکتبر 2002 برای نخستین بار به تیم بزرگسالان راه یافت و سه ماه بعد هم مقابل رکرتیوو اوئلوا برای نخستین بار در نوکمپ به میدان رفت.سال‌ها گذشته و اینیستا به بازیکن بزرگی بدل شده است. او به همراه تیم ملی فوتبال اسپانیا به عنوان قهرمانی در جام جهانی و اروپا هم رسیده است اما همواره خودش را مدیون فان‌خال می‌داند که او را به تیم بزرگسالان آبی‌ - اناری‌ها آورده است.

اینیستا در این زمینه گفت: وقتی برای نخستین بار در ترکیب بارسلونا به میدان رفتم، مهم‌ترین روز زندگی‌ام رقم خورد زیرا رویایی بود که به حقیقت بدل شد. خاطره‌های بسیار خوبی از آن روز دارم. کمی عصبی بودم اما از این که فان‌خال مرا برای حضور در ترکیب تیم اصلی بارسلونا مناسب دیده بود، ممنون بودم.

با توجه به این که اینیستا در طول دوران فوتبالش جام‌های زیادی کسب کرده است اما این بازیکن 30 ساله قهرمانی در لیگ فوتبال اسپانیا در سال 2005 و لیگ قهرمانان اروپا در سال 2009 را خاطره‌انگیزترین جام‌هایی می‌خواند که آنها را به دست آورده است. اینیستا گل‌های زیادی هم زده اما گلی که در فینال جام جهانی 2010 به ثمر رساند و گلی که در ثانیه‌های پایانی دیدار با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه این تیم کرد را مهم‌ترین گل‌های زندگی فوتبالی‌اش خواند. "آنتی گالاکتیکو" در این‌باره گفت: کسب نخستین جام قهرمانی در لیگا برای من خاطره‌ انگیز است چون اولین بار بود که آن را بالای سر می‌بردم. در آن زمان فکر می‌کردم زمان ایستاده است.

جوان بودم و آغاز کارم بود. فینالی که در رم برگزار شد، به عقیده من بهترین اتفاق بود. نه تنها قهرمانی در اروپا در آن سال برایم عالی بود که برای طی کردن آن مسیر دشوار برای رسیدن به فینال بود که سالی فوق‌العاده برایم رقم زد. گلی که در دقیقه‌های پایانی دیدار با چلسی وارد دروازه این تیم کردم، همواره یکی از بهترین اتفاق‌هایی است که در طول دوران فوتبالم به خاطر می‌آورم.
مرجع : ایسنا