به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۴۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۱/۰۳ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۴۹۱

پرفروش‌ترین بازی‌های پلي استيشن2

بازی های رایانه ای و ویدئویی از دیرباز تاکنون همواره جزء یکی از سرگرمی های بسیار پرطرفدار بوده اند و صنعت بازی سازی نیز از جمله صنایع پرسود در جهان به حساب می آید. یکی از کنسول های بسیار پرطرفدار در حال حاضر کنسول " Play Station ۲ " ساخت شرکت " Sony " است.
کنسول پلی استیشن ۲ یکی از محبوترین کنسول های بازی ویدئویی در جهان است که در طول چندین سالی که از معرفی آن گذشته است توانسته است بسیار موفق ظاهر شود و طرفداران زیادی را به خود جلب کند. در این میان شرکتهای مختلفی در آمریکا ، اروپا و ژاپن سعی کردند تا با طراحی بازی هایی مناسب و جذاب سهمی از بازار بازی های پرفروش این کنسول محبوب را از آن خود کنند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را ۱۰ بازی پرفروش این کنسول آشنا کنیم.

Grand Theft Auto III
بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص سری GTA بدون شک یکی از موفق ترین بازی ها در سری خود است. سومین بازی از این سری با عنوان " Grand Theft Auto III " بازی بعدی در لیست پرفروشترین بازی های کنسول PS۲ است. این اکشن سوم شخص در شهری خیالی به اسم " Liberty city " در ساحل شرقی آمریکا اتفاق می افتد. داستان بازی به مانند سایر نسخه های " GTA " رقابت بین گروه های جنایتکار در شهر است و شما قادر هستید که ماشین دزدیده ، از بانک سرقت کنید یا آدم بکشید. این بازی که توسط شرکت " DMA Design " طراحی و ساخته شده است در سال ۲۰۰۱ میلادی به بازار عرضه شد و توانست فروشی در حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نسخه داشته باشد.

Grand Theft Auto: Vice City

بازی بعدی در لیست ما دوباره از سری بسیار پرطرفدار " GTA " است. بازی " Grand Theft Auto :Vice City " ششمین بازی از سری بازی های " GTA " است که به سرگذشت یک قاتل سابقه دار می پردازد. در ای بازی شما نقش " تامی ورسیتی" یک قاتل سابقه دار را بر عهده می گیرید که به شهر خیالی " Vice city " میرود و درگیر مسائلی مربوط به قاچاق مواد مخدر می شود. این بازی که توسط شرکت " Rockstar North " طراحی و ساخته شده است در سال ۲۰۰۲ میلادی منتشر شد و توانست به فروشی در حدود ۹ میلیون ۶۱۰ هزار نسخه دست پیدا کند.

Gran Turismo ۴

یک بازی مربوط به مسابقات اتومبیل رانی از شرکت " Polyphony Digital " بازی بعدی در لیست ما است. در این بازی شما به چیزی در حدود ۷۰۰ اتومبیل مختلف از ۸۰ شرکت اتومبیل سازی مختلف دسترسی دارید که از خودروهای اولیه سال ۱۸۸۶ شروع می شود و تا خودروهای نمونه برای سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه پیدا می کند. این بازی به خاطر گرافیک مناسب و طراحی مناسب و همچنین دسترسی به خودروهای بسیار زیاد توانست در مجموع نظر مثبت کاربران و منتقدان را جلب کند. این بازی که در سال ۲۰۰۴ میلادی به بازار عرضه شده است توانست فروشی در حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار نسخه فروش داشته باشد.

Gran Turismo ۳: A-Spec

یک بازی بسیار موفق دیگر از سری " Gran Turismo " که به موفقیت تجاری خیره کننده ای رسید و توانست تبیدل به یکی از پرفروش ترین بازی ها در بین کلیه بازی های ویدئویی در کنسول های مختلف شود. در این بازی شما به چیزی در حدود ۱۸۰ اتومبیل دسترسی داشته و می تواند با آنها در پیستهای مختلف در سراسر دنیا مسابقه دهید. این بازی نیز با برخورداری از گرافیک و کنترل مناسب در هنگام بازی توانست نظر مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کند. " Gran Turismo ۳: A-Space " که توسط شرکت " Polyphony Digital" طراحی و ساخته شده است به تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۰۱ به بازار عرضه شد و توانست به فروشی در حدود ۱۴ میلیون و ۸۹۰ هزار نسخه دست پیدا کند.

Grand Theft Auto: San Andreas

در نهایت می رسیم به پرفروش ترین بازی کنسول PS۲ در تمام دوران که باز هم از سری معروف " GTA " می باشد. پنجمین بازی از این سری موفق با نام " GTA: San Andreas " در سه شهر بزرگ خیالی که بر اساس شهرهای واقعی در آمریکا در حوالی سال ۱۹۹۲ می پردازد و داستان آن در مورد قتل مادر یکی از اعضای باندهای خلاف کاری و تلاش وی برای روشن کردن وضعیت مرگ مادرش است. این بازی به مدد طراحی روان و همچنین گرافیک مناسب توانست به موفقیت خیره کننده ای رسیده و به فروش جهانی در حدود ۱۷ میلیون و ۳۳۰ هزار نسخه دست پیدا کند./ ق پ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۵۵
تعداد بازی ها کم است (145203)
حنانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۷:۲۹
اره خيلي كمه (223527)
matin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۸ ۱۳:۵۳
همه ی بازی ها شدن جی تی ا اخه این هم شد بازی؟؟؟؟؟ (240569)
حنانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۶:۵۷
کم بود ولی ممنون (182840)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۴ ۱۳:۰۴
ممنونم شاید روز مجموعه سریالی مختارنامه نیز به یک بازی تبدیل گردد. (198691)
سید علیرضا حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۵:۲۵
سلام بازی سازان دنبال مختارنامه نمی روند می روند دنبال اسپارتاکوس. (245400)
حنانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۷:۲۸
سلام عاااااالي بود (223525)
۱۳۹۳/۰۴/۰۷ ۱۸:۵۹
خیلی غیره قابل تحمل است چرا این همه جی تی آی -این بازی بازی بدی است (238126)
میلاد 19
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ۰۹:۲۳
متین دمت گرم منم اوکی (242297)