به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۶۰۸۴۰

تاجر ایرانی در مالزی آزاد شد

گروه جامعه: تلاش آمریکا برای استرداد یک ایرانی به اتهامات واهی در دادگاه مالزی شکست خورد و دادگاه پوتراجایا حکم به آزادی این ایرانی داد.
آمریکا یک تاجر ایرانی را متهم به قاچاق آنتن های نظامی به هنگ کنگ و سنگاپور کرده بود و درخواست استرداد وی را داشت، اما درخواست تجدیدنظر این ایرانی در دادگاه فدرال مالزی پذیرفته و رای به آزادی وی داده شد. امین رون، تاجر ایرانی ماه اکتبر سال 2012 در کوالالامپور بازداشت شد و دادگاه عالی مالزی پیش از این درخواست آزادی وی را رد کرده بود، اما با پذیرش درخواست تجدیدنظر این تاجر آزاد و عازم ایران شد.

براساس گزارش رسانه های مالزی، دادگاه فدرال این کشور هفته گذشته پس از تشکیل چندین جلسه و بررسی دادخواست تجدیدنظر این تاجر ایرانی، درخواست دولت آمریکا برای استرداد وی را رد کرد و حکم به آزادی اش داد. به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، دادگاه پنج نفره ای درخواست تجدیدنظر این ایرانی را که بیش از 30 سال دارد، پذیرفت. مالزی ماه نوامبر سال گذشته میلادی درخواستی مبنی بر استرداد این تاجر ایرانی به اتهامات واهی به آمریکا دریافت کرده بود. مقام های وزارت دادگستری آمریکا آبان ماه سال 1391 اعلام کردند که واشنگتن خواستار استرداد یک شهروند ایرانی از مالزی شده است.

دادگستری آمریکا این ایرانی را متهم به اتهامات واهی از جمله «نقض کنترل تسلیحاتی، قاچاق و توطئه» کرده بود. مقام های آمریکایی مدعی شده بودند امین رون و شرکت «آی. ام. آی» سال 2007 میلادی چندین آنتن نظامی را از آمریکا به سنگاپور و هنگ کنگ صادر کرده است. این تاجر ایرانی پس از دستگیری به زندان «سونگای بولوح» حومه شهر کوالالامپور منتقل شده بود. «تان سری محمد شافعی عبدالله» و «تانیا اسکویتی» وکلای امین رون بودند.
مرجع : ایرنا