به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۱۲
 
۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۸۵۵۰۰

اوباما با خانواده پدری‌اش شام خورد/تصاویر

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا با مادربزرگ ناتنی، خواهر و سایر اعضای خانواده‌اش در کنیا، سرزمین پدری‌اش دیدار کرد و در ضیافت شام با آنها بر سر یک میز نشست.
هواپیمای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در نایروبی، پایتخت کنیا روز جمعه فرود آمد و پیش از سفر به اتیوپی در یک کنفرانس درباره سرمایه‌گذاری‌ها در آفریقا حضور یافت.



وی از جانب اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهوری کنیا و سایر مقام‌های ارشد این کشور در نایروبی مورد استقبال قرار گرفت. چند ساعت پیش از ورود اوباما به کنیا، پلیس جاده‌ها و خیابان‌های اصلی را مسدود کرد و امنیت را به نهایت رسانده بود. رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ورود به هتل محل اقامتش با مادربزرگ ناتنی و خواهرش دیدار کرد و چند تن از اعضای خانواده‌اش هم در این مراسم دید و بازدید حضور داشتند. اوباما همچنین در دیدار با مقام‌های ارشد کنیا، سرزمین پدری‌اش درباره تجارت و مقابله با تروریسم سخن گفت.



کنیا متحد اصلی غرب در آفریقا برای مقابله با الشباب است و رئیس‌جمهوری آمریکا درباره همکاری‌های امنیتی در نایروبی با مقام‌های این کشور صحبت کرد. آخرین باری که اوباما به سرزمین پدری‌اش رفته بود، زمانی بود که سناتور بود.
مرجع : ایسنا