به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۷۵۰۶۰

طرح فرانسه برای مبارزه با نژادپرستی

گروه بین الملل: مقامات فرانسه به دنبال حملات خشونت آمیز و نژادپرستانه اخیر در این کشور یک بودجه 100 میلیون یورویی به منظور مبارزه با نژادپرستی و یهودی ستیزی و نفرت از مسلمانان را اختصاص داده‌اند.
طرح فرانسه برای مبارزه با نژادپرستی
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این تدابیر جدید شامل ممنوع شدن و تعیین مجازات برای نفرت پراکنی و یهودی ستیزی و نژاد پرستی است. همچنین نژاد پرستی و یهودی ستیزی عنوان فاکتورهای تشدید کننده مجازات برای دیگر جرایم تعیین شده‌اند. از سوی دیگر در این تدابیر جدید قربانیان چنین جرایمی می‌توانند به اتهام تبعیض اقدام به شکایت دست جمعی کند.

یکی دیگر از تدابیر امنیتی جدید فرانسه برای مبارزه با نژاد پرستی، یهودی ستیزی و نفرت از مسلمانان تشکیل یک واحد در پلیس این کشور به منظور مبارزه با جرایم مربوط به نفرت پراکنی در فضای سایبر است. از طرف دیگر تاکید خاصی نیز بر نهادهای آموزشی انجام شده و در این نهادها و مدارس کارکنان تشویق شدند تا اقدامات تبعض آمیز و نژاد پرستانه را گزارش کنند.

مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه در جریان رونمایی از این طرح‌های جدید گفت: در کشور ما نژاد پرستی، یهودی ستیزی، نفرت از مسلمانان و خارجی‌ها و همچنین بیگانه ستیزی به شکلی قابل تحمل رو به افزایش است. وی تاکید کرد: در حالی که نزدیک به پنج میلیون مسلمان و حدود 600 هزار یهودی در فرانسه زندگی می‌کنند مردم فرانسه نباید از اینکه یهودی هستند بترسند و یا از اینکه مسلمان هستند شرمنده باشند.

زویکا کلین، یک خبرنگار یهودی پایگاه اینترنتی ان آر جی اخیرا با انتشار ویدئویی در پایگاه یوتیوب تصاویری از پیاده روی خود در خیابان‌های پاریس در حالی که کلاه سنتی یهودیان را به سر داشت نشان داد که در جریان این پیاده روی ابعاد یهودی ستیزی در فرانسه بیش از پیش افشا شد. وی تاکید می‌کند که دست کم یک دهه زمان می‌برد تا از تنش‌های نژادی از فرانسه خلاصی پیدا کند.