به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۶۲۶۵۹
پیشنهاد یک نماینده برای حذف یارانه بگیران پردرآمد؛

حذف يارانه آنها که به سفر خارجی می روند

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه همه تنش های اقتصادی کشور حول محور اجرای ناصحیح قانون هدفمندی یارانه ها می چرخد، گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از ابتدا اشتباه اجرا شد و اکنون با وجود نگاه سیاسی به این قانون، دولت یازدهم راه پیچیده ای را برای حل مشکل و تبعات آن دارد.
حذف يارانه آنها که به سفر خارجی می روند
مسعود پزشکیان به افزایش یکباره قیمت نان اشاره کرد و به ایسکانیوز گفت: دولت یارانه ای را بابت قیمت نان به مردم می دهد که می بایست بر این اساس سوبسید نان حذف می شد تا حق اقشار کم درآمد که بیش از اقشار پردرآمد نان مصرف می کنند، حفظ شود. اما الان هم یارانه نان به همه مردم داده می شود و هم سوبسید. با این حال به خاطر قیمت گذاری توسط بازار، قیمت ها یکباره بالا می رود و مردم را نگران می کند. وی تاکید کرد: قانونی که می توانست برای کشور درآمدزا و کمکی برای اقشار کم درآمد جامعه باشد، اکنون به قانونی تبدیل شده که شرایط را برای اقشار کم درآمد سخت تر کرده و پردرآمدها را منتفع تر. این نماینده مجلس اظهار داشت: امروز همه تنش های اقتصادی حول محور هدفمندی است، چراکه مصرف ما به مقدار حق و تولیدمان نیست. ما فعلا منابعی که داریم را می فروشیم و خرج کنیم.

وزیر سابق بهداشت، همچنین افزود: ما با ارثیه پدرمان زندگی می کنیم و برای نسل بعد چیزی باقی نخواهد ماند. این در حالیست که کشور ما نیروی انسانی آماده به کار زیاد و پتانسیل تولید دارد. پزشکیان در خصوص عدم حذف پردرآمدها از لیست یارانه بگیران در دولت یازدهم اذعان داشت: همان افرادی که اکنون به دولت انتقاد می کنند که چرا پردرآمدها حذف نمی شوند، اگر یارانه خودشان قطع شود داد و بیداد راه انداخته و دولت را متهم به بی عدالتی می کنند. زیرا همه ما دوست داریم کنار بایستیم و اشکال بگیریم. نماینده مردم تبریز در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: قانون هدفمندی یارانه ها به یک موضوع سیاسی تبدیل شده در صورتی که دولت قدمی بر حذف فردی از یارانه بگیران بردارد، تبلیغات عظیمی بر علیه دولت به راه می اندازند.

وی اظهار داشت: هنوز دولت اقدامی انجام نداده کلی کارت زرد و قرمز گرفته است، چه رسد به آنکه بنا باشد وارد خط قرمز برخی شود. البته در این میان عده ای هم بدشان نمی آید از آب گل آلود ماهی بگیرند. پزشکیان با اشاره به یکی از راههای کاهش یارانه بگیران اظهار داشت: جمعیت زیادی از مردم به سفرهای خارجی می روند. سفرهای تفریحی یا زیارتی. به طور مثال سفر به خانه خدا در صورتی باید باشد که فرد مستطیع است. بنابراین فردی که مستطیع است و به سفرهای زیارتی و خارجی که هزینه زیادی دارد، می رود نیاز به یارانه 45 هزار تومانی ندارد و دولت می تواند حداقل این قشر را از لیست یارانه بگیران حذف کند.
مرجع : ایسکا نیوز