به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۶۳۹۱۹
شریعتمداری باد کاشته و اکنون طوفان درو می‌کند

دانشگاه ستون ویژه روزنامه کیهان نیست

دانشگاه ستون ویژه روزنامه کیهان نیست
گروه سیاسی-رسانه‌ها: افشین علا «قائم مقام  انجمن شاعران ایران» در روزنامه آرمان نوشت: اتفاقی که در جریان سخنرانی آقای شریعتمداری در دانشگاه تهران رخ داد، ثمره تلخ کاشتن بذر تندروی در عرصه‌های فرهنگی بود. ای‌کاش دانشجویان معترض اجازه می‌دادند که ایشان بدون هیچ تنشی، با آنها سخن بگوید. اما افسوس که روزنامه تحت مدیریت ایشان، در سال‌های اخیر چنان رویه‌ای در پیش گرفت، که بسیاری از اهالی فرهنگ و حتی قشرهای دیگر، از آن شیوه ناراضی‌اند. در اینجا به عنوان یکی از کوچک‌ترین اعضای جامعه فرهنگی کشور به جناب آقای شریعتمداری عرض می‌کنم که ای کاش با کسب آگاهی بیشتر از وضعیت دانشگاه و نحوه نگاه قاطبه دانشجویان و نسل جوان به عملکرد ایشان، یا در آن سخنرانی شرکت نمی‌کردند، یا در برابر آن همه اعتراض، رفتار برازنده‌تری در پیش می‌گرفتند.

این که در مقابل شعارهای اعتراضی، خود سخنران هم به مخاطبان پرخاش کند، رفتار برازنده‌ای نیست. چرا ایشان برای یک بار هم که شده به خاطر کثرت و شدت آن هم توهین و افترا به منتقدان در روزنامه‌ کیهان، از مخاطبان خود عذرخواهی نمی‌کنند؟ یعنی ایشان نمی‌دانند طرح موضوع«جورج سوروس» در آن سخنرانی، چه اتفاق پیش‌پا افتاده‌ای بود؟ ظاهرا ایشان دانشگاه را با ستون گفت و شنود روزنامه کیهان اشتباه گرفته‌اند! شاید هم با ستون خبرهای ویژه! نه، آقای شریعتمداری! دانشجویان دانشگاه تهران نشان دادند که سکوت نجیبانه سال‌های اخیر، حاصل آگاهی و تعهد به مصالح نظام است. با وجود این، بنده شخصا راضی به آن تنش‌ها نبودم. اما کسی که باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد. این سنت دیرینه الهی است.

یادتان هست که چند سال‌ پیش در حرم امام راحل، جمعی (هرچند در اقلیت) به یادگار ایشان جسارت کردند؟ پاسخ آن روز سیدحسن خمینی چه بود؟ سکوت، مدارا و در نهایت، صرف‌نظر از ادامه بحث. ای کاش این برخورد بزرگوارانه را از آن سید بزرگوار می‌آموختید. اعتراضی که به ملت ایران و نسل جوان تعلق نداشت. اما خطیب محترم، به همان جماعت اندک هم احترام گذاشت. حالا چه شده است که در برابر انتقادات تند دانشجویان و نسل جوان، سکوت نمی‌کنید و پرخاش را با تندی جواب می‌دهید؟

افشين
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۱۶
اقاي شاعر تو رو خدا چطور دلت اومد اين افراطي را با اقا حسن مقايسه كني (271307)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۴۷
من هیچگاه با نظرات و اندیشه های حسین شریعتمداری اتفاق نظر نداشتم و ندارم. اما آقای علا که ظاهراً دستی هم در شعر و شاعری داری. بله، حسین شریعتمداری باد کاشت و طوفان درو میکنه. اما اگر همه ی طیف های مملکت بخوان طوفان را با طوفان پاسخ بدن آنوقت هوای مملکت همیشه طوفانی خواهد بود. در هر حال یکجا باید این روند ناصواب را برای همیشه متوقف کرد. حال بزارین ماها که ادعای فرهنگ و بینش درست را داریم شروع کننده ی این کار باشیم. (271390)
دو..ست
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۲۴
اینهایی که منفی دادند یعنی چی؟ یعنی همیشه فضا طوفانی باشه؟ یعنی همیشه خون را با خون بشوریم و یعنی همیشه بگرد تا بگردیم؟ (271530)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۳۲
یاشاسین اردبیل . قرار نیست که این طرف(دانشجوها) هیچ وقت هیچی نگه که . (271538)
یاشاسین اردبیل
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۳:۳۸
دوست من خودت هم میگی دانشجوها! آیا نباید بین دانشجو و افراد جزم گرا و متعصب دگم اندیش فرقی باشه؟ (271574)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۱۹
بیینید!اصلا با افکار آقای شریعتت مداری کاری ندارم،اما یک سوال دارم؟این که به کسی بگوییم برو گم شو و داد بزنیم درست است؟؟؟اصلا آن شخص هر فکری دارد.اگر دانشجویان اصلاح طلب هم از این کار ها بکنند،آن وقت چه فرقی بین آنها و کسانی از گرو های دیگر به طور مشابه سخنرانی اصلاح طلبان را بر هم زده اند هست؟؟اگر از کسی خوشمان نمی یایید نباید به سخنرانی اش برویم!نه اینکه برویم و به او فحش دهیم.حالا این شخص چه آقای شریتمداری باشد چه متلا آقای زیبا کلام یا عباس عبدی یا سعید حجاریان! (271310)
ایرانی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۳۸
جناب آقای دانشجو از قدیم الایام ضرب المثلی است که اگر باد بکاری طوفان درو میکنی.اینها نتیجه هشت سال تند روی امثال شریعتمداری ورسایی و........ است که حتمه باید اینها بدانند نظراتشان در جامعه خریداری ندارد. (271330)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۵۱
چجوری باید نشانشون بدیم که اندیشه شونو قبول نداریم؟ با شانتاژ و های و هو کردن؟ پس چه فرقی داریم با اونهایی که از سر در سینماها پرده های فیلم ها را پایین میکشیدند؟ تازه..ما در وضعیت بدتری قرار میگیریم چون اونها اینکارها را خودشون ابداع کردند و ماها داریم ازشون تقلید میکنیم. یک تقلید کننده ی بد. (271393)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۱۶
خیلی ساده ای عزیز من!!!!باید تو دهنی ببینن تا حساب کار دستشون بیاد!!!این تفکر شما خوبه اصن عالی هستش ولی نه همه جا و همه کس!!!! (271438)
دو..ست
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۲۷
یعنی تو، تو دهنی بزن اونها بزنند..باز هم تو بزن ویکی بخور..بعد داد بزنیم ما فرزندان کوروشیم و چه ها و چه ها. اگر قراره اینجوری ادامه بدیم پس لا اقل جربزه داشته باشیم و بگیم اسطوره ی ما شعبان بی مخ هستش. (271533)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۳
این حرف شما درمقابل کسانی چون احمد توکلی، لاریجانی و حتی حداد جواب میده با این که بااونها ازبیخ و بن اختلاف نظری داریم نه با کسی که نه اصولگراست و نه اصلاح طلب بلکه مشکوکه. برعکس بااین حرکت نشون دادیم که کشور جای آشوب و بلوا نیست! (271503)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۳۱
آقای دانشجو مردم سالهاست که در مقابل شریعتمداری چیزی نگفته اند و او یک تنه تاخته است . مردم چقدر صبر کنند ؟ دانشجوها چقدر کوتاه بیان و متانت به خرج بدهند . صبر اندازه ای دارد (271536)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۴۸
شما درست می فرمایید. هو کردن و فحاشی از جانب هر کس باشد ناپسند و نکوهیده است به خصوص دانشجویان که در زمره قشر فرهیخته جامعه هستند. اما اقای شریعتمداری طوری رفتار می کنند که دانشجویان چاره دیگری غیر از این نوع برخورد نداشتند. امیدوارم این اتفاق باعث شود ایشان بفهمند واقعا چه جایگاهی در میان دانشجویان دارند و نیز به این نکته پی ببرند که به غیر از تفکر ایشان تفکرات دیگری هم وجود دارد. (271556)
ضد دو جریان منحرف اصولگرا و اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۰۶
ستون اصلاحات هم نیست. در دانشگاه اگر زیباکلام و شیرزاد میتونند حرف بزنند شریعتمداری هم باید بتونه. چرا سخنرانیش رو در 16 اذر لغو کردید. (271407)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۰
شما عنوانت دروغه مثل بسیاری از دروغهای این 8 سال. شما از عوامل پایداری هستی بدون شک. چرا به لغو این همه سخنرانی اصلاح طلبان آنهم از طرف حکومت اعتراضی نداری ولی وقتی به امثال شریعتمداری که خود دانشجوها (نه اتوبوسی های بیرون از دانشگاه) اعتراض میشه خونتون جوش میاد و طرفدار دموکراسی میشین. اتفاقا دموکراسی یعنی همین که امثال شریعتمداری که جایگاه خودشون رو نمیدونند. (271501)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۲۴
لغو کردند چون اکثریت دانشجویان تمایلی نداشتند . وقتی تمایلی ندارند هر صحبت و سخنرانی هم بکنه کسی گوش نمیده . ضمنا این همه اشخاصی که دانشجوها دوست دارند در دانشگاه سخنرانی کنند و اجازه داده نمیشه رو چرا اشاره ای نکردید (271528)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۲۱
سلام ،
باید شریعتمداری،رسایی،ضرغامی،خسروخوبان(روح الله حسینیان!)،ازغندی،طائب و بقیه ادمهایی از این جنس هم در جامعه ازاد باشند و حرف بزنند و بنویسند،بشرطی که اسلحه را بگذارند زمین و نیروی کمکی هم نیاورند.یعنی سخن و قلم در برابر هم،نه اینکه بعداز مناظره رسائی و تاجزاده،یکیشان برود اوین و دیگری بشود نائب رئیس کمیته نمیدونم چی! بعد اسم خودشان را هم بگذارند تحصیل کرده و قشر دانشگاهی! (271413)
hadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۲۹
کیهان تنها یک روزنامه نیست ،یک ایدئولوژیست، اعلامیه قشریست که سالهاست طعم زندگی را از ما ستانده اند.ما تنها با حسین شریعتمداری طرف نیستیم کیهان یک جریانست جریانیکه بجای پرداختن به مشکلات جامعه و پیشرفت کشور تنها فریاد های پوچ میزند (271417)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۱۶
خواهشا" در مورد ازغدی حرفی نزنید ؟چون خودش گفت اسرائیلی ها چند بار خواستند ترورش کنند ،نمیدانم شاید بجای اجرای بند بند نهج البلاغه که 20 ساله سخنرانی میکنه و یک خطش هم اجرا نشد اخیرا" دکترای فیزیک اتمی گرفته که اسرائیلی ها قصد ترورش را دارند. (271460)
صادق
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۴۳
آره اسراییل سعی کرده ترورش کنه چطوری!؟ آدامس گذاشته رو زنگ خونه اش در رفته (271512)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۱۹
جنهب شریعتمداری وکاسبان فتنه باید در این محافل شرکت کنند تا از نظراتشان برگردند واز مردم عذر خواهی کنند وبه جای قدرت به فکر شب اول قبرشان باشند (271476)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۲۱
نوشته زیبایی بود اما نویسنده گرامی یادگار حضرت امام خمینی رو با آقای شریعتمداری مقایسه کردن چرا ؟؟ شریعتمداری عمریست که مشغول تهمت و دروغ و افترا و توهین به اشخاص مطلوم است این کار متاسفانه در ایشان نهادینه و برای او عادی شده است . زمانی که با دانشجویان سخن می گفت سراسر اضطراب و عصبانیت بود . (271525)