به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۵۳
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۴۸۲۱۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اعلام اسامی بورسیه‌ها درصورت استیضاح وزير

گروه سياسي: يك عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر وزیر علوم استیضاح شود اسامی بورسیه های غیر قانونی که برخی در داخل مجلس در این موضوع دست داشته اند را اعلام می کنیم.
اعلام اسامی بورسیه‌ها درصورت استیضاح وزير
حجت الله درویش پور، درباره استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آغاز استیضاح وزیر علوم به اصرار نمایندگان بر این سوال خود که چرا دانشجویان ستاره دار به تحصیل بازگشته‌اند، باز می‌گردد. وی با بیان اینکه مسوولین وزارت علوم در کمیسیون آموزش مجلس حضور یافتند و درباره دلایل بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به تحصیل توضیحاتی ارایه و نمایندگان را قانع کرده‌اند، خاطر نشان کرد: بعد از اینکه دیدند در این زمینه نمی‌شود سنگ اندازی کرد، به سراغ بهانه عزل و نصب‌ها رفتند و در موضوع بورسیه‌ها متمرکز شدند که البته درباره عزل و نصب‌ها نیز پس از توصیحات وزیر علوم قانع شدند.

نماینده ایذه و باغ ملک تصریح کرد: اما پس از اینکه وزارت علوم بورسیه ها را غیرقانونی اعلام کرد، برخی از دوستان در مجلس برافروخته شدند و گفتند که وزارت علوم نباید در این زمینه که چرا در گذشته این افراد با ضابطه یا رابطه بورسیه شده اند یا خیر ورود پیدا می کرد، زیرا این موضوع در گذشته اتفاق افتاده و به اتمام رسیده است. وی ادامه داد: در اسامی بورسیه‌های غیرقانونی، نام برخی نمایندگان نیز وجود دارد و همین موضوع باعث فشار و استیضاح علیه وزیر علوم شده است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته با صحبت‌ها و جلساتی که رییس مجلس با وزیر علوم و برخی نمایندگان استیضاح کننده داشت، قرار شد به وزیر علوم یک ماه فرصت داده شود تا تعاملاتی صورت گیرد و باید وزارتخانه روشن کند که به دنبال چه هدفی در زمینه بورسیه‌ها است. عده ای هنوز بر استیضاح اصرار دارند، اما در یک ماه آینده باید دید که چه اتفاقی برای استیضاح وزیر علوم رخ خواهد داد. اگر قرار باشد هر موضوعی که به ضرر وزیر علوم است، مطرح شود، باید تمامی موضوعاتی هم که به نفع وی می‌باشد عنوان شود تا نمایندگان تصمیم نهایی را بگیرند؛ شاید در زمان استیضاح دیدگاه های برخی اصرارکنندگان بر استیضاح وزیر، عوض شود. وی به نمایندگان استیضاح کننده توصیه کرد که استیضاح وزیر علوم را پیگیری نکنند تا این موضوع ختم به خیر شود.
مرجع : ايرنا

پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۱۹:۴۱
مجلسی های استیضاح بدانند که اسامی نیمی از بورسیه های غیر قانونی در موبایل ها دست به دست شده بنابراین کشاندن وزیر محترم علوم به مجلس آب در هاون کوبیدن است . خود شان را بیش از این ضایع نکنند../ (241057)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۰۰
likeeeeeeeeeeeeee خوب اومدی (241065)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۲۹
اعلام اسامی بورسیه‌ها درصورت استیضاح وزير!!!!!!!!!!!!

یعنی اگه وزیر استیضاح نشه اسامی منتشر نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

متاسفم برای همتون که با هم سازش میکنید!!!!!!!!

اگه مرد بودین اسامی رو منتشر میکردین،وزیر هم فوقش استیضاح میشد

تو همه کارها همینطوری هستید که مملکت پیشرفت نمیکنه!!!!!!!!! (241073)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۳:۱۳
رهبر : اولاً این را همه بدانند بنده دولت را حمایت میکنم من به دولت از همه ی توانی که در اختیار من هست استفاده خواهم کرد برای کمک به دولت. دولت رو تایید میکنم, حمایت میکنم , نسبت به مسئولان بلند پایه ی دولت اونهایی که میشناسم اعتماد دارم.
احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه از مجلس به دلیل به تعویق انداختن استیضاح وزیر علوم به شدت انتقاد کرد.
خودتان قضاوت کنید.... (241106)
حااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۱۹:۴۵
خواست آحاد مردم ابقای فرجی و رفتن تندرو هاست. بهار نیوز از دادگاه جونیور(احمدی نجاد) خبر بزن (241058)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۱۹:۵۶
بعد این همه مدت یک خبر دل گرم کننده خوندم...افرین همینه با این به اصطلاح نماینده ها باید به شیوه خودشون عمل کرد،خیلی هوا برشون داشته بود میخواستن برا ملت خودشیرینی کنن ادای داییه مهربونتر از مادربازی کنن،ولی خوب بازی اشکنک داره سر شکستنک داره برادر پایداری (241061)
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۱۹:۵۷
اقای جنتی دبیر شورای نگهبان هنر ان است که سخن شما در انان که حجاب را رعایت نمی کنند موثر افتد ان چهار میلیون که همیشه پای صحبت شما هسبندکه حرف های شما را بارها و بارها شنیده اند.شما که در شورای نگهیان از حق و عدالت سخن می گویید خبر دارید 18 میلیون دست کم از اقای فرجی دانا وانتساباتشان حمایت می کنندلظفا به ارشادات رهبر فرزانه که فرمودند رای مردم حق الناس است توجه بفرمایید تا ان 18 میلیون هم برای یکبار شده پای سخنرانی شما حاضر شوند و سخنان گهربار شما را بشنوند (241062)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۲:۰۱
درود بر علی اکبر هاشمی رفسنجانی. یک کلام (241093)
میر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۲:۰۴
زنده باد سید محمد خاتمی خار چشم کاسب فتنه (241095)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۱۰
اين ها در انتقال قدرت لو رفته، ببينيد در اين چند سال چند نفر اينجوري فارغ التحصيل شدند و الان استاد دانشگاه هستند. من در دانشكده خودمان در دانشگاه صنعتي اصفهان يكي از اين موارد رو ديدم كه يك استاد با رزومه فوق العاده ضعيف عضو هيئت علمي شد. رياست وقت دانشگاه در جواب گفت حداقل مطمئنيم كه اساتيد جذب شده نماز ميخونن.
من يه سؤال دارم مگه قراره استاد ها سر كلاس نماز خوندن آموزش بدن؟ (241067)
لعنت بر رانت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۲:۴۴
اساتید رانتی که مدارک رانتی را قبلا" گرفته اند وبه صورت رانتی هیات علمی دانشگاه هم شده اند باید مدارکشان ونحوه پذیرششان بازبینی وارزیابی مجدد شود (241103)
اوس محمود بی همه چیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۱۱
راهی که نمایندگان پایداری میروند به قهقرا هم نمیرسد و هدفی جز دنیا و مقام و شهرت ندارد :
یک روز خاتمی ( خاتمی نه، عده کثیری از ملت ) را ممنوع الهمه چیز می کنند در حالی که متهم اول کهریزک و عامل اصلی نابسامانیهای 8 سال گذشته ایران سوت بلبلی میزنه و روز دیگه هم سراغ بهترین وزرای کابینه میرن : ظریف جنتی و حالا فرجی دانا (241068)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۲۶
وزير علوم و وزير بهداشت ودرمان جز بي حاشيه ترين وزيران هستند وتا حالا هم خيلي خوب كار كردند تند روهاي مجلس بدانند مردم اون هارو فراموش نمي كنند (241072)
حق کشی حق کشی است
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۲:۴۷
تعداد بورسیه های رانتی مشغول به تحصیل در علوم پزشکی واساتید رانتی در دانشگاههای علوم پزشکی دست کمی از وزارت علوم ندارد اما ظاهرا" وزیر محترم بهداشت کاری به این حق کشیها ندارند! (241104)
قانون گریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۴۱
یعنی اگر اونا استیضاح نکنند اینا هم کاری به بورسیه های غیر قانونی نداشته باشند خوش به حالمون کیف کردین برای قانون مداری (241078)
ا رش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۴۶
خيلي جالب بود مطلب دقت کرديد????مجلسيا هيچي نگن تا قضيه ختم به خير بشه مجلسيا استيضاح نکنند تا وزيرم اسامي اعلام نکنه دانشجوهايي که خقشون خورده شده به کارخانه ريسندگي بافندگي مراجعه کنند تحت عنوان پشم (241079)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۴۷
ای وزرا عزیز از چه می هراسید بگذارید تا این به اصطلاح نمایندگان رسوا شوند و مردم بدانند چه کسانی به عنوان حمایت از دولت در این چند سال چه بر سرشان آورده اند از استیضاح نترسید شما اول خدا و بعد پشتوانه عظیم مردمی را دارید رسوا کنیدشان رسوا. (241080)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۴۸
نه بابا کم کم دارم امیدوار میشم که افراد باغیرتی نیز هستند که در مقابل بی عدالتی بیاستند (241081)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۰:۴۹
يعني چي ،!!!؟؟ همش گرو گروكشي، اگه بورسيه خلافه برخورد بشه و جلو گيري بشه وزير هم اگه خلاف كرده بره مجلس جواب بده،!!! مردم را مسخره كرديد يا خودتونو،!!! يه عمره تو اين مملكت شده ، بگم بگم،!! يه مشت خلاف كار شدن همه كاره اين به اون ميگه ميگم دزديديا ،!! اون يكي هم ميگه اگه تو بگي منم ميگمها،!!!! بدبخت ملت پول دفتر ياداشت بچه شونو ندارن،!!!!! اينارو ولكن روسري ها چرا رفت عقب ،!!؟؟ اسلام درخطره،!!! (241082)
بازنشسته فرهنگی
United States
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۱:۲۲
درود یر درویشپور نماینده یا غیرت ،بورسیه های غیر قانونی ،یک نسل کشی آشکار است. عوامل باید افشا وبعنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند. (241087)
آرش از روستا
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۱:۴۳
وزیر محترم علوم، حتی اگر استیضاح بشین اسامی افرادی که غیر قانونی بورسیه شده اند را اعلام کنید. این کار شما در تاریخ می ماند و ارزش هزار برابری برای ماندن در وزارت علوم دارد. (241091)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۱:۴۴
بعضی از دوستان انتقاد کردن که چرا استضاح به اعام اسامی گره خورده.
اولاً تا حال خیلی از اسامی بقول اون دوست توی موبایل ا دست به دست شده.
دوماً به خاطر برخورد با رویه همین بورسیه هاست که وزیر باید به استیضاح کننده گان توضیح بده. اگر اعلم اسامی شده بود که حالا دیه واویلا شده بود. (241092)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۲:۱۳
یعنی اگر استیضاح نشدن باید اسمشون رو مخفی کنن؟ درخواست بنده به عنوان یه اصلاحطلب از جناب دکتر فرجی دانا اینه که در هر صورت اسم این ها رو اعلام کنند. (241096)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۲:۱۸
درود بر این وزیر توانا (241097)
لعنت بر رانت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۲۲:۴۱
باورکنیم رانت خوری یک نوع دزدی است ورانتخور یک دزد تمام عیار است.

لطفا" اسامی دزدان را بدون تعارف افشا کنید (241101)