به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۲۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۵۰۲۸۳
چرا بعد از قهرمانی فولاد کارت‌ها مشکل‌دار شد؟!

دهکردی: حرف بزنم باید خانه‌نشین شوم

گروه ورزشي: مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: حرف‌های زیادی برای گفتن هست اما اگر بخواهم همه حرف ها را بزنم باید بروم گوشه خانه.
دهکردی: حرف بزنم باید خانه‌نشین شوم
به گزارش فارس، برملا شدن مشکل کارت های پایان خدمت برخی از بازیکنان فوتبال که اکثر آنها در تیم فولاد خوزستان هستند و یا سابقه بازی در این تیم را داشته اند خیلی ماجراها را برای آنهایی که دنبال اصل قضیه هستند روشن کرده است. طرح این پرسش که چرا به یکباره بعد از قهرمانی تیم فولاد خوزستان این ماجراها لو رفت و یا شاید به عبارتی مطرح شد نمی تواند پر بیراه باشد. آیا واقعا دست هایی پشت پرده است تا فولاد خوزستان را اذیت کند؟ اینکه بین خیلی از اهوازی ها این شایعه مطرح شده که کار کار باشگاه فجر سپاسی است و چون این تیم به لیگ پایین تر سقوط کرده و دیگر بازیکنی حاضر نیست به این سمت برود این داستان ها را برای فولاد درست کرده اند، چقدر درست است و اصلا جایی برای مانور دارد؟

خیلی ها هم بعد از مطرح شدن ایراد کارت های معافی برخی از بازیکنان به طور کلی سوال دیگری را مطرح کردند و اینکه اصلا آیا فیفا در قوانین خود چیزی به نام بازیکن مشمول و بازی در تیم نظامی را در خود گنجانده است یا خیر؟! اصلا برای فیفا یا کنفدرسایون فوتبال آسیا چینن مباحثی محلی از اعراب دارد؟ بر فرض هم که این بازیکنان کارت های معافیشان ایراد دارد آیا اکنون که فصل شروع شده حضور آنها در تیم های نظامی می تواند منطقی باشد و یا حتی قانونی؟! چه کسی باید به این ابهامات پاسخ دهد. این روزها باشگاه فولاد به شکل بدی اسیر این حواشی شده است و این وسط پارگی رباط بختیار رحمانی هم مزید بر علت شده است.

سیف الله دهکردی اصولا از آن دست مدیران عاملی است که کم حرف می زند و کمتر خود را وارد این بازی ها می کند. اما این روزها حاشیه بیداد می کند. او بهترین فردی است در مجموعه فولاد که بتواند در این زمینه صحبت کند. وی در گفت و گو با فارس در مورد این حواشی صحبت های جالبی کرد و به رسم امانت خیلی از صحبت های او نزد خبرگزاری فارس باقی می ماند. او که کمتر حاضر می شود صحبت کند در خصوص همه این حواشی اخیر گفت: من 50 سال است که در این فوتبال هستم و دوست ندارم وارد این حواشی شوم و شاید رمز موفقیتم هم همین در حاشیه نبودن و کمتر صحبت کردن است. از چه بگویم ؟ اگر بخواهم همه حرف ها را بزنم دو حالت دارد یا باید برای همیشه از فوتبال بروم یا پای تبعات آن بایستم. برخی حتی به پسر من هم رحم نکردند و برای رسیدن به اهداف خود از نوشتن هر خبر دروغی ابایی نکردند. من در این مدت از خود اهالی خوزستان کم حرف نشنیدم و کم بی حرمتی ندیدم ولی دم نزدم.

دهکردی ادامه داد: من فقط می خواهم این را بگویم که چرا همان موقع که متوجه شدند بازیکنان مشکل سربازی دارند این مسئله را رسما اعلام نکردند تا تیم ها با این بازیکنان قرارداد امضا نکنند؟ چرا دو روز قبل از شروع لیگ باید چنین بیانیه ای داده شود؟ چرا اصلا باید همه این اعتراض ها زمانی باشد که فولاد قهرمان شده است؟ مگر همین بختیار رحمانی در این چند فصل کنار فولاد نبوده و آیا کسی تا به حال نبوده تا پرونده این بازیکن را رو کند.

مدیرعامل فولاد تصریح کرد: چرا حوزه نظام وظیفه اکنون اعلام می کند که کارت معافی این بازیکنان ایراد دارد؟ آیا همه این مسائل بی ربط با سقوط فجرسپاسی است؟ شما بروید ببینید تیم های نظامی که باقی مانده و در لیست خود جای خالی گذاشته اند از کجا می دانسته اند که قرار است چنین اتفاقی رخ دهد؟ چه می شود که می گویند بختیار رحمانی باید 19 مرداد به همان تیم برود و در تیم دیگری هم نمی تواند بازی کند؟ این مسائل از کجا آب می خورد؟

وی در خصوص اینکه چرا باید بختیار رحمانی که فعلا دچار مسئله سربازی شده در لیگ محلی بازی کند تا رباطش پاره شود و به مشکلات فولاد اضافه کند، گفت: من می دانم که کار او حرفه ای نبوده است اما اکنون چه می توانم انجام دهم؟ آنهایی که می گویند پارگی رباط بختیار دروغ است بی اخلاقی می کنند. من که دیگر نمی توانم در کمیته پزشکی باشگاهم نفوذ پیدا کنم و یا به کمیته پزشکی فدراسیون دستور بدهم. عکس ها و آزمایشات بختیار همگی گواه می دهد که رباطش پاره شده و تا 10 روز دیگر هم جراحی می کند. ما مجبوریم که نامش را از لیست خارج کنیم تا بازیکن دیگری بگیریم.

دهکردی ادامه داد: حرف ها زیاد است اما من نمی خواهم بیشتر از این وارد مسائل شوم. فقط این را می گویم که اسکوچیچ خیلی اذیت شده و خیلی ناراحت است و من به او حق می دهم. باز شدن پرونده بازیکنانی که کارت معافی آنها دچار مشکل است خیلی ابعاد دیگری هم دارد. بهتر است آنهایی که تیز و باهوش هستند بروند سراغ این ابعاد و خیلی چیزها را پیگیری کنند.

محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۳
سناریوی حدف تیم های اهوازی از فوتبال ایران به خاطر اتفاقات بازی اخر فولاد در لیگ قهرمانان اسیا (243345)
سعید اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ۲۲:۰۳
اقای دهکردی عزیز ما همه میدانیم که فوتبال ایران چقدر کثیفه شما خودت را ناراحت نکن شما واقعا مدیر بزرگی هستی (243382)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ۲۲:۱۸
اصلن خجالت میکشم راجع به فساد و ...در فوتبال نظر بدم
شرم دارم صحبت های راجع به قلعه نوعی ودایی و قهرمانی و کمیته فلان ورییسش و
بقیه را به یاد آورم
وای نگو که بدبخت شدیم همه چیزمان از دست رفت (243385)
مجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۰۷:۳۴
یه اشتباهی کردید پاش وایسید مردونه
حالا نگذاشتید صدای بقیه در بیاد که دلیل نمیشه به در و دیوار بزنید
چطور ممکنه 7 بازیکن مشکل دار تو یه تیم حضور پیدا کنن
کمی منصف باشید (243403)