به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۱۹۲۳۳
تشکیل پرونده برای نعیمه اشراقی در دادستانی

پيگيري‌ موضوع‌ دختران‌ موسوی‌‌ توسط‌ اطلاعات

گروه سياسي: سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد اتفاقی که برای دختران میرحسین موسوی رخ داده شکایتی از سوی آن‌ها به قوه قضائیه ارائه نشده است.
پيگيري‌ موضوع‌ دختران‌ موسوی‌‌ توسط‌ اطلاعات
حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که در هفته گذشته برای دختران میرحسین موسوی حادثه‌ای رخ داد، آیا شکایتی از طرف دختران این شخص به دستگاه قضایی ارجاع شده است و این که آیا قوه قضائیه به این مساله ورود پیدا کرده یا نه؟ گفت: امروز هم از دادسرا و هم از نیروی انتظامی جویای این ماجرا شدم و فهمیدم تاکنون شکایتی صورت نگرفته است؛ لذا وزارت اطلاعات موضوع را پیگیری می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که در جریان رای‌ اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور یکی از نماینده‌های مجلس اعلام کرد که یکی از این وزرای پیشنهادی در سال 89 برایش حکم جلب صادر شده و همچنین یکی از متهمان بیمه ایران به او 300 میلیون تومان رشوه داده است، آیا قوه قضائیه در این راستا پیگیری‌هایی انجام داده است یا خیر؟ گفت: پرونده بیمه ایران دارای متهمان زیادی است که پرونده تعدادی از این متهمان به دادگاه رفته و پرونده تعدادی دیگر هنوز در دادسراست. وی ادامه داد: اگر اتهام احراز شود دادگاه به آن‌ها رسیدگی می‌کند و دادگاه رای را صادر کرد می‌گوییم فرد مجرم است یا این که نیست؛ لذا متهم اصلی پرونده بیمه ایران مطالبی را ادعا کرده اما این که ثابت می‌شود یا خیر در حال تحقیقات هستیم.

یکی از خبرنگاران با اشاره به ارتباط یکی از مقامات دولت گذشته با پرونده‌های بیمه‌ ایران و اخلال ارزی، گفت که آیا در این راستا اصلا پرونده‌ای تشکیل شده خیر؟ که محسنی‌اژه‌ای گفت: در رابطه با پرونده بیمه در حال حاضر پرونده مفتوح و در حال بررسی است. در خصوص اتهامات اخلال ارزی هنوز تحقیقاتی صورت نگرفته است.
خبرنگار دیگری پرسید که آیا راه‌اندازی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیاز به مراحل قانونی دارد؟ که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: فعالیت هر نهادی که بر اساس قانون چه به صورت موقت و چه به صورت دائم متوقف شود تا زمانی که حکم پابرجاست نمی‌تواند فعالیت‌های خود را ادامه دهد. در خصوص این انجمن هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده و آن‌ها حق فعالیت ندارند و در صورت فعالیت مجدد دادستان می‌تواند معترض شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که دادگاه حکمی مبنی بر انحلال حزب مشارکت صادر کرده است یا خیر؟ گفت: حکم صادر شده و به کمیسیون ماده 10 هم ابلاغ شده است و این حزب تحت هیچ عنوان مجاز به هیچ گونه فعالیت حزبی و تشکیلاتی نیست و در صورت هر گونه فعالیت با آن برخورد می‌شود. وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده دانشگاه ایرانیان گفت: در این مورد 16 میلیاردی که در حساب بوده مسدود شده است و خود آقایان هم گفته‌اند آن را برمی‌گردانند، اما در مورد این که آیا در نحوه برداشت، خلاف یا جرمی واقع شده در حال بررسی است و هنوز پرونده تمام نشده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا مدعی‌العموم به موضوع توهین یکی از مداحان به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ورود کرده است یا خیر؟ گفت: من چندین بار در اینجا عرض کردم که اگر چنانچه به یک مسوول به حسب وظیفه مسوولیتش توهین شود، مدعی‌العموم وارد می‌شود ولی در صورتی که به جهتی غیر از وظیفه قانونی او باشد بحث شکایت خصوصی مطرح است. ولی در خصوص این موضوع از دادستان تهران سوال کردم و گفتند که موضوع در حال بررسی است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خانواده شهدا از نعیمه اشراقی شکایت کرده‌اند و مدعی‌العموم نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است یا خیر؟‌، گفت: بله جمع کثیری از خانواده شهدا و غیر شهدا شکایت کردند که در حال رسیدگی است و در این مورد پرونده‌ای در دادستانی تهران تشکیل شده است.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آخرین جزئیات دستگیری مدیران ارشد گمرک چیست؟، اظهار کرد: افرادی در این رابطه بازداشت شده‌اند و پرونده سنگین است اما هنوز به دادگاه نرفته است. وی در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار مبنی بر بیان آخرین جزئیات پرونده ستار بهشتی گفت: پرونده ستار بهشتی به دادگاه رفته و دادگاه از این پرونده نقص‌هایی را گرفته و پرونده را به دادسرا فرستاده است و دادسرا نقص‌ها را برطرف کرد و مجدد آن را به دادگاه فرستاد که بعید می‌دانم وقتی برای آن تعیین شده باشد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ضارب سعید حجاریان، سعید عسگر بوده است؟ گفت: جلسه دادگاه این پرونده به صورت علنی رسیدگی شده و موضوع تمام شده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده روزنامه بهار گفت: در رابطه با این موضوع باید گفت که حیف است بعضی روزنامه‌ها به خصوص آن‌هایی که وابسته به برخی شخصیت‌ها هستند بیایند طوری قلم بزنند و مطلبی را منعکس کنند که هم موجب توهین به مقدسات و اعتقادات مردم و هم موجب اختلاف افکنی شود. آن هم در زمانی که دشمن برای اختلاف بین امت اسلامی و شیعه و سنی تلاش می‌کند. وی ادامه داد: این گونه افراد و به ویژه شخصی که نامزد ریاست جمهوری بوده نباید اجازه بدهد که در روزنامه منتسب به آن‌ها چنین مطالبی منعکس شود. وی گفت: روزنامه بهار توسط هیات نظارت بر مطبوعات توقیف و به دادگاه معرفی شده و دادستان تهران هم جداگانه وارد شده است، در این زمینه طبیعی است که هم مدیرمسوول و هم کسانی که شریک جرم هستند باید بروند و پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده‌ مجسمه‌های تهران و قتل دکتر سودبخش و این که چرا این پرونده‌ها بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی پاسکاری می‌شوند؟ گفت: طبیعی است تا چیزی در قوه قضائیه مطرح نشود مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد. پرونده‌های قضائی یا با شکایت شاکی خصوصی و یا با گزارش مرجع رسمی و یا با اطلاع مدعی‌العموم از هر طریق مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.وی ادامه داد: بعضی پرونده‌ها هستند که بعد از ورود مدعی‌العموم به یک سازمان که حسب مورد وزارت اطلاعات یا نیروی انتظامی است، ارجاع می‌شود تا آنجا متهم را شناسایی یا معرفی کنند و اگر آن‌ها او را معرفی نکنند دستگاه قضائی کاری نمی‌تواند انجام دهد.

۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۸:۴۶
دم علی مطهری گرم (156708)