به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۷۵۹۴۳

عمرالبشیربار دیگر رئیس‌جمهور سودان شد

گروه بین الملل: کمیته عالی انتخابات سودان با تاکید بر برگزاری شفاف انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای استانداری این کشور، نسبت مشارکت در این انتخابات را بیش از 46 درصد اعلام کرد.
عمرالبشیربار دیگر رئیس‌جمهور سودان شد
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای‌نیوز عربی، رئیس کمیته عالی انتخابات سودان امروز (دوشنبه) نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را که 24 تا 27 فروردین برگزار شد، اعلام کرد که این نتایج قابل اعتراض از سوی کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات است.

بنا بر اعلام کمیته برگزار کننده انتخابات، عمر حسن البشیر، رئیس جمهور کنونی سودان با کسب بیش از 5 میلیون و 252 هزار رای از مجموع بیش از 6 میلیون آرای صحیح انتخابات و با نسبت 94.5 درصد، بار دیگر به عنوان رئیس جمهور سودان انتخاب شد. در این انتخابات 15 نامزد با البشیر بر سر کرسی ریاست جمهوری رقابت کردند که به گفته برگزار کنندگان انتخابات تنها توانستند کمتر از 6 درصد آرای ریخته شده به صندوق‌ها را نصیب خود کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری سودان از سوی بیشتر احزاب سیاسی اپوزیسیون تحریم شده بود. مخالفان سودانی میزان مشارکت در انتخابات را به مراتب پایین تر از مقدار اعلام شده می‌دانند.