به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۸۶۳۸۳
قائم مقام وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی:

حذف یارانه به‌خاطر سفرخارجی شایعه است

گروه اقتصادی: قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی روزانه اعتراض‌ یارانه بگیران در سامانه ثبت اعتراضات خبر داد و با شایعه خواندن سفرهای خارجی به عنوان ملاک حذف یارانه بگیران گفت: در بررسی‌های صورت گرفته از تعداد حذف شدگان، یارانه 17 هزار نفر مجددا برقرار شد.
ابوالحسن فیروزآبادی، با اشاره به سامانه ثبت اعتراض یارانه‌بگیران، گفت: کار بررسی درخواست‌های اعتراضی همچنان ادامه دارد و در صورتی که اعتراض فردی وارد باشد یارانه وی مجدد برقرار خواهد شد. اعتراض‌های ثبت شده روزانه مورد بررسی قرار می گیرد و افراد می‌توانند در سامانه‌ای که قبلا اعلام شده اعتراض خود را به ثبت برسانند تا رسیدگی شود.فیروزآبادی همچنین درباره دلیل خطای صورت گرفته در حذف یارانه بگیران، گفت: در بررسی مجدد به این نتیجه رسیدیم که این عده نباید حذف می شدند، لذا یارانه این خانوارها برقرار شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سفرهای خارجی ملاک حذف یارانه بگیران بوده است؟ گفت: این حرف در حد شایعات است و هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.فیروزآبادی همچنین آمار حذف شدگان از دریافت یارانه در سال گذشته را 50 هزار نفر ذکر کرد و از کاهش ثبت اعتراض‌ها نسبت به حذف یارانه‌ها خبر داد.

اظهارات فیروزآبادی در حالی است که پیشتر یک مقام آگاه در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا از چهار عامل درآمد، هزینه، ثروت و دارایی به عنوان ملاک‌های حذف یارانه بگیران خبر داده و گفته بود که خودرو جزو هزینه‌ها و منزل جزو دارایی‌های فرد به شمار می‌رود و وزارت رفاه تاکنون کسی را به خاطر صاحبخانه بودن از دریافت یارانه حذف نکرده است.

این مقام آگاه همچنین با اشاره به حذف یک میلیون نفر از یارانه بگیران، درباره چک کردن حسابهای بانکی افراد برای حذف یارانه‌ها گفته بود که با توجه به تاکید شدید رییس جمهور این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است. موضوع قطع یارانه‌ها تکلیف مجلس به وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی است و بر این اساس حذف تدریجی شش میلیون یارانه بگیر در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
مرجع : ایسنا