به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۵۳۱۶۳

آنکارا: از اربیل نفت می​خریم نه از داعش

گروه بین الملل: وزیر انرژی ترکیه با رد ادعاهای خرید نفت ترکیه از دلالان گروه تروریستی داعش گفت: آنکارا از اربیل و بغداد نفت می خرد و انتشار اینگونه گزارشها برای ضربه زدن به ترکیه است.
آنکارا: از اربیل نفت می​خریم نه از داعش
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک برخی از رسانه های مخالف دولت آنکارا اخیرا مدعی شده بودند که ترکیه پس از تسخیر موصل توسط گروه تکفیری داعش، نفت عراق را با قیمت پایین و با نرخ هر بشکه 25 دلار از دلالان داعش خریداری می کند. بر پایه این گزارش ، تانر یلدیز وزیر انرژی ترکیه در واکنش به این ادعا به خبرنگاران گفت: ترکیه بر اساس حقوق و قانون عمل می کند و در حال حاضر به شکل رسمی و آشکار از بغداد و اربیل، نفت خریداری می کند.

وی افزود: خبر خرید نفت ترکیه از داعش صحت ندارد و انتشار چنین اخباری، در راستای تلاش برای ضربه زدن به اعتبار ترکیه است. خرید نفت ترکیه از اقلیم کردستان عراق بدون رضایت بغداد که از سال گذشته ادامه دارد یکی از موارد مهم اختلافات میان بغداد و آنکارا است. مخالفان حزب حاکم و دولت آنکارا معتقدند که دولت ترکیه از گروه تکفیری داعش در سوریه و عراق حمایت کرده است. گفتنی است، اظهارات وزیر انرژی ترکیه پس از آن صورت گرفته که اقدامات ددمنشانه داعش در حمله به غیرنظامیان و کشتار مردم موجب نزدیک شدن دیدگاههای کشورهای منطقه و جهان در باره ضرورت برخورد با این گروهک تروریستی شد.
مرجع : ایرنا