به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۵۲۸۲۱
گویا اعلام حکم به دو هفته آینده موکول شده است

محمدرضا رحیمی در انتظار "حکم‌برائت" است

گروه سياسي: وکیل معاون اول محمود احمدی‌نژاد با بيان اينكه انتظار دارد حکم "برائت" برای موکلش صادر شود، افزود: از دوستان شنیده ام که گویا اعلام حکم به دو هفته آینده موکول شده است.
محمدرضا رحیمی در انتظار "حکم‌برائت" است
محمد رضا نادری درباره زمان اعلام حکم محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد عنوان می‌کند: من مستقیما موضوع را پیگیری نکرده ام اما از دوستان شنیده ام که گویا اعلام حکم به دو هفته آینده موکول شده است. وکیل معاون اول احمدی‌نژاد در دولت دهم درباره انتظاری که از رای دادگاه دارد به سايت تدبیر می گوید: من شخصا جز برائت انتظار دیگری ندارم. من همه دفاع ام مبتنی بر برائت است. پس انتظار چه چیزی را دارید؟ انتظار دارید بگویم محکومیت؟ حتی اگر شما از من هم نپرسید، هر وکیلی معتقد به بی گناهی موکل خود است. من اعتقاد به این موضوع دارم اما در نهایت تشخیص، تشخیص قاضی است.

نادری در پاسخ به این سوال که موکلتان انتظار شنیدن چه رایی را از دادگاه دارد؟ عنوان می کند: آقای رحیمی هم انتظار برائت دارند. او درباره این که مطرح شده احتمال رد مال در حکم این پرونده وجود دارد، می گوید: من قبلا به این موضوعات پاسخ داده ام. وقتی مطرح شد که آن رای صادر شده هم تکذیب شد. از جهان نیوز هم به دلیل خبر دروغی که منتشر کرده بود، شکایت کردم. آن همه التهاب و ناراحتی را در سطح جامعه و برای خانواده موکل من به وجود آورد. من این موضوع را تکذیب می کنم و خود دادگستری هم آن را تکذیب کرد.

بیست و سوم اسفند سال پیش سخنگوی قوه قضاییه بعد از مدت ها پیگیری افکار عمومی صدور کیفر خواست علیه رحیمی را تایید کرد.در جریان بررسی اختلاس در بیمه ایران دو جلسه دادگاه به منظور بررسی اتهاماتی که به معاون اول احمدی نژاد وارد بود برگزار شد. دادستانی تهران پیش از این اعلام کرده بود که تحقیقات لازم از وی به عمل آمده و با قرار وثیقه آزاد است.

پس از آن که محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری استان تهران اواخر مرداداعلام کرد که به احتمال زیاد تا پایان این هفته حکم محمدرضا رحیمی اعلام خواهد شد، وکیل او به تدبیر می‌گوید: شنیده ها حاکی از آن است که اعلام حکم به نیمه شهریور موکول شده است. از سوی دیگر صبح جمعه رییس کل دادگستری استان تهران پرونده "م . ر" را "قطور و سنگین" خواند. او هم چنین اعلام کرد رای به زودی صادر می شود. "م.ر" نامی است که به از سوی قوه قضائیه به پرونده معاون اول دولت احمدی نژاد اطلاق می شود. پیش تر سرپرست دادگاه کیفری استان تهران پیش بینی کرده بود رای رحیمی در نخستین کنفرانش خبری سخنگوی قوه قضائیه اعلام شود.

حالا غلامحسین اسماعیلی درباره علت تاخیر در اعلام رای به ایرنا گفته: "پرونده م .ر، جزئی از پرونده قطور آن مجموعه (اختلاس از بیمه ایران ) بود که بخشی قبلا و بخشی در زمان حاضر رسیدگی شده، قسمتی نیزممکن است در ادامه به پرونده ملحق شود." او افزود: این طور نیست که بگوییم پرونده م .ر یک بخش کاملا مجزا و جمع و جور شده است ، اینکه می گوییم پرونده ای قطور و حجیم داریم به دلیل آن است که در مجموع یک پرونده قضایی به حساب می آید.

رییس دادگستری کل استان تهران ادامه داد: یک بخشی از پرونده هنوز در دادسرا مفتوح است. اسماعیلی در پاسخ به این سوال که نام م .ر در پرونده تامین اجتماعی نیز وجود دارد و آیا به آن رسیدگی شده یا خیر؟ گفت: آن بحث علی الحده است و اکنون از ریز متهمان آن پرونده اطلاع دقیق ندارم.