به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۳۹۱۴۱
انصراف از یارانه و درآمد 1000 میلیاردی دولت

60درصد ثبت‌نام‌کنندگان: کمتر از 600هزارتومان درآمد داريم!

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها درصد ناچیزی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند، گفت: باید ارقام برای مردم به صورت شفاف بیان می‌شد.
60درصد ثبت‌نام‌کنندگان: کمتر از 600هزارتومان درآمد داريم!
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها درصد ناچیزی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند، گفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد از مردم خواستند که انصراف دهند و فقط 954 نفر انصراف دادند، اکنون نیز شاهد انصراف کمی بودیم. وی با تأکید بر اینکه باید ارقام برای مردم به صورت شفاف بیان می‌شد، تصریح کرد: نباید مردم را برای انصراف از دریافت یارانه نقدی تهدید کرد. طبق قانون می‌توان به هر کس که واجد شرایط بود یارانه داد و به هر کس نیز شرایط را دارا نیست یارانه‌ای نداد.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه رقم انصراف‌دهندگان ناچیز است، خاطر نشان کرد: بالای 70 میلیون ثبت‌نام کردند و بیش از 60 درصد ثبت‌نام کنندگان اعلام کردند که درآمدشان در ماه کمتر از 600 هزار تومان است که اگر این واقعیت داشته باشد بسیار ناگوار است اما می‌توان به این نکته هم توجه کرد که مردم را به صورت عمدی وادار به کتمان حقیقت می‌کنند. یوسفیان با بیان اینکه آقایان اگر به دنبال تحول اقتصادی هستند باید انتخابات را فراموش کنند، گفت: اینکه بخواهند پای هر کار اقتصادی، رأی هم داشته باشند جواب نمی‌دهد؛ یا باید تحول اقتصادی کرد و یا کار انتخاباتی.

انصراف از یارانه و درآمد 1000 میلیاردی دولت

در همين حال، سخنگوی دولت با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه بیش از یک هزار میلیارد تومان از محل انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی درآمد نصیب دولت مي‌شود، درباره اجرای موارد مرتبط با ایثارگران در بودجه 93 گفت: هیچ مشکلی برای تدوین آیین نامه اجرایی آن نداریم. محمد باقر نوبخت با بیان اینکه قیمت بنزین هنوز مشخص نشده است، گفت: هیأت وزیران تا پایان هفته در این باره تصمیم گیری مي‌کند. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه میزان سهمیه و سایر موارد مربوط به قیمت حامل های انرژی در گزارش آتی هیأت وزیران خواهد بود، درباره میزان انصراف دهندگان یارانه نقدی افزود: جمع بندی درباره آمار انصراف دهندگان در حال انجام است و فردا در نشست خبری هیأت دولت به اطلاع رسانه ها خواهد رسید.

نوبخت درباره پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پردرآمدهایی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده اند حذف مي‌شوند یا خیر گفت: دولت قطعا قانون را اجرا مي‌کند و در این راستا بند (9) تبصره 21 قانون بودجه 93 که درباره هدفمندی یارانه ها است تکالیفی برای دولت تعیین کرده که ما نیز بر اساس قانون امور را پیگیری مي‌کنیم. سخنگوی دولت با بیان اینکه درآمدی از محل انصراف از یارانه نقدی برای دولت تعیین نشده است، گفت: درآمدهای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از دو منبع که در تبصره 21 قانون بودجه ذکر شده است تامین مي‌شود به طوری که 48 هزار میلیارد تومان از محل اصلاح و افزایش قیمت ها و 11 هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور درآمد کسب مي‌شود.

* دولت از افزایش قابل توجه نرخ حامل های انرژی استقبال نمی کند

نوبخت افزود: به دلیل اینکه دولت در نظر دارد نرخ تورم را به کمتر از 25 درصد تقلیل دهد از افزایش قابل توجه قیمت حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها استقبال نمی کند؛ از این جهت یک گزینه در فراروی مردم قرار دادیم که با انصراف برخی از دریافت یارانه نقدی فرصتی ایجاد شود تا از منابع حاصله از این بخش برای ارائه خدمات بهداشت و درمان و فعال کردن واحدهای تولیدی استفاده کنیم.

* درآمد یک هزار میلیارد تومانی دولت از محل انصراف دهندگان یارانه نقدی
نوبخت ادامه داد: بنابراین هر میزان درآمدی که از محل انصراف یارانه بگیران حاصل شود در جهت بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین در جهت فعال کردن بنگاه های اقتصادی و افزایش اشتغال بهره مي‌گیریم که بر اساس برآوردهای اولیه بیش از یک هزار میلیارد تومان از محل انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی درآمد نصیب دولت مي‌شود. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: دولت نه تنها از محل افزایش قیمت ها ریالی برای امور جاری برداشت نمی کند بلکه 11 هزار و 200 میلیارد تومان از خزانه کل کشور به بودجه هدفمندی اضافه مي‌کند تا خدمت بیشتری به مردم ارائه دهد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون افراد نیازمند متقاضی باید برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند ضمن اینکه بر اساس قانون بودجه دولت مسئول تعیین سقف درآمدی شده است که البته برای شناسایی نیازمندان در فرم ثبت نام چند دامنه درآمدی کمتر 600 هزار تومان، بین 600 هزار تا یک میلیون تومان و بیش از 2 میلیون 500 هزار تومان را مشخص کردیم و مردم نیز اطلاعات خود را وارد کردند که دولت نیز هر سقفی را تعیین کند مي‌تواند بر اساس آن و اطلاعاتی که مردم در سامانه ثبت کرده اند افراد را شناسایی کند که این سقف درآمدی در یک جلسه هیأت دولت مشص مي‌شود.

سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۲:۱۳
شما بعنوان يك رسانه اصلاح طلب نبايد مردم و دولت را روبروي هم قرار دهيد
انصراف داوطلبانه كار صحيحي بود كه دولت انجام داد ولي مانور و ترساندن مردم هم كار اشتباهش بود در اين 8 سال مردم چه حرف راستي از دولت قبل شنيدند و در اين 8 ماه دولت جديد بجز كوتاه آمدن جلوي افراطيون و نبستن مسير بخور بخور چه چيزي ديدند كه انتطار فداكاري داريد! (220399)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۱:۳۴
فقط 5 میلیون ایرانی خارج از کشور وجود داره!!!!!!!!!!!!!!!!!

وقتی زبان منطق جواب نده باید از قوه قهریه استفاده کرد!!!!!!!!!!!!
دولت باید با اطلاعات اشتباه محکم برخورد کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هیچکس با درآمد زیر 600 هزار نمیتونه مالک باشه!!!!!!!!!!!
یکی از روشهای راستی آزمایی مالکیت است!!!!!!!!!!!!!!!!! (220452)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۵:۱۰
دولت باید یارانه را فقط مختص افرادی کند که درآمد ماهیانه کمتر از 2.5 میلیون تومان دارند و کسانی را که با دروغ و تقلب اطلاعات غلط دهند را جریمه سنگین و حتی اعلام عمومی کند ، کجای دنیا کسی که ماهیانه دهها میلیون تومان درآمد دارد را یارانه می دهند ؟ (220580)
ادم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۵:۴۲
پدرم بازنشسته تامین اجتماعی است و 550 هزار تومان درامد دارد ولی یک خانه هم دارد که سال 54 خریداری نموده است. حرف شما صحیح نیست. میزان قسط های پرداختی راه کار بهتری برای راستی آزمایی است. (220593)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۹:۰۵
منظورم از مالکیت افراد چند سنده بود (220677)
لوله باز كن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۸:۴۲
مالكيت در روستاي ما با مالكيت در الهيه تهران ... كدامشون مالكيت 50 متري جواديه يا مالكيت پنت هوس زعفرانيه يه چيزي گفتي ها (220674)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۹:۲۰
طرف شغلش کشاورزی میگه دولت از کجا میخواد بفهمه من چقدر درآمد دارم میزنه زیر 600!!!!!!!

یکی مغازه داره بازم همین فکرو میکنه میزنه زیر 600!!!!!!!!!

این وسط فقط بیچاره کارمند و مستمری بگیره که آمار درآمدش مشخصه!!!!!!!!

آقای حقوقدان بخاطر احیای صداقت هم که شده تو این مورد مو رو از ماست بکش بیرون!!!!!!!!!!
مطمئن باش هیچ ذاتی از حمایت از صداقت ناراحت نمیشه!!!!!!!!
حتی افرادی که صادق نبودند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (220688)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۲:۳۶
آره خدایی
بهار من خودم ننوشتم ولی اونقدر تو سایت شما یا حتی بقیه سایتها چه اصلاح طلب چه اصولگرا از انصراف بد گفتن الان پشیمونم (220498)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۲:۴۲
البته خیلی مردم دروغ گفتن
این رو به چشم خودم دیدم تو ثبت نام یارانه
طرف 10 تا خونه داره ولی یه جوری دنبال 45 تومن یارانه بود من دلم سوخت خواستم بگم بیا واسه من رو بگیر

قشر نسبتا سالخورده یه دید بدی دارن و میگن مفته بزار بگیریم و نمیگن با اینکار آینده بچه هاشون به خطر میفته و شاید وضع مالیشون خوب هم باشه ولی به راحتی دروغ میگن

در ایران 3% خیلی پولدار ، 13% پولدار ، 13% متوسط رو به بالا و وضع نسبتا خوب داریم حداقل، که 45 هزارتومان ماهانه کمتر از 1% درآمد ماهانشونه (220501)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۷:۰۲
بنده وضع مالی متوسط دارم اگر وضع مالی عالی هم داشتم انصرف نمی دادم برای چی انصراف بدهیم ؟! برای شعار های دولت؟! در این یکساله جزو عقب نشینی چه دیدیم؟! بروید ببینید دلار امروز چقدر شده؟! بر خلاف شعار آقای روحانی مبنی بر برگرداندن ارزش پول ملی، بانک مرکزی ایشان یک از دلایلی بود که اجازه ندادن دلار چندماه پیش پایین بیاید، برای چی انصراف دهیم برای سوریه و بایک زنجانی ها؟! اگر غیر از این کسی فکر می کنید تا به حال در ین کشور در خواب بوده. (220637)
يارانه بگير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۴:۵۰
واقعا براي مسولين كشور اين امر بايد روشن شده باشد كه مردم راضي نيستند.وبا عدم انصراف اين رو نشان دادن /چهره واقعي صداوسيما هم براي همه مشخص شدبا هركه مصاحبه مي كرد مي گفت انصراف مي دم.ببنيد چي شد ؟نشان مي ده هر گزارشي تهيه مي كنه چه قدر راسته ؟چه قدر حرف دل مردمه؟تازه اين همه انصراف دادن شده 1000 ميليارد كه مساوي يارانه ايست كه دولت به صداوسيما ميلي ميده؟يارو برده 9000 ميليارد من انصراف بدم/يارو حقوق مي گيره 14 ميليون من 800 تومان درافتي دارم با 70 تومان ماليات من انصراف بدم.اگر صرف ملت مي شد !! (220571)
مجید از قم
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۶:۵۷
واقعا با کمتر از 600 هزار تومن زندگی کردن هنر میخواد
هنر نزد ایرانیانست و بس! (220402)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۵:۲۶
یه خانواده 5 نفره رو در نظر بگیرید که فقط پدر و مادر(و فقط به میزان 3 میلیون تومان) در آمد دارند.
خوب در آمد متوسطشون میشه 600 هزار تومن (220585)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۶:۱۸
مگر درآمد باید تقسیم بر تعداد اعضا می شد یا تقسیم بر ماههای سال؟؟؟

کلا" سوالات فرم ناواضح و گیج کننده بود (220606)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۷:۳۷
دیگه اینجوری هم نیست :)) (220404)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۲:۰۳
نفست از جای گرم بلند میشه اینجور هم هست (220477)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۷:۴۸
اگه مردم احساس کنند که واقعاً از اون بخور بخورها در دولت و سیستم خبری نیست مطمئناً خودشون انصراف میدن اما با این خبرهای که هر روزه میشنویم فکر نکنم کسی بخواد از این45تومن هم بگذره (220405)
ایرانی فریب خورده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۷:۵۳
زیبا کلام:

"تبعات این رویکرد دولت این است که اگر فردا بگوید ماست سفید است کسی باور نمی کند. اکنون کسانی که از دریافت یارانه انصراف دادند با تمام وجود احساس می کند سرشان کلاه رفته است."

دو گروه هستند که به علت بی تدبیری دولت احساس پشیمانی می کنند:

1- افرادی که صادقانه میزان درآمدشون رو نوشتند (هر چند هم که نوع سوالات واقعا" غیر کارشناسی و ناعادلانه و غیر عقلانی و مغایر با علم اقتصاد بود)

2- افرادی که به دولت اعتماد کردند و از دریافت یارانه انصراف دادند والان احساس میکنند حقشان را افرادی به ... (220406)
سوال از دولت اصولگرای سنتی و ثروتمند روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۸:۰۵
1- چرا دولت محترم در بیان شفاف خط فقر مرتکب پنهان کاری شده است؟

آیا خط فقر 2500 هزار تومان است (طبق نظر دولت در فرم ثبت نام یارانه ها) یا 3 میلیون تومان؟

2- چرا از نظر دولت هیچ فرقی بین یک خانواری که در یک شهر دورافتاده در استان محروم سیستان وبلوچستان با حداقل امکانات وشرایط زندگی هر دو نفر هرروز کار میکنند ودرآمدشان 2600 هزار تومان است (بیشتر از عدد 2500 هزارتومان مورد نظر دولت) وصاحب یک آپارتمان 60 متری به ارزش 40 میلیون درآن شهر دورافتاده هستند با یک تاجر رانت خوار با ملک ویلایی 3000 متری در ... (220408)
رضا
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۸:۱۰
انصراف دهندگان نه لزوما پول دارها که فرهیختگان جامعه هستند. انان که برای ساختن آینده ای بهتر برای همه حاضرند هزینه کنند. (220409)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۳:۵۹
حق با رضاست. (220554)
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۵:۴۲
احسنت بیشتر استادان دانشگاه ما انصراف داده اند اما من با چشم خودم دیدم که پرادو سوارها ثبت نام کردند. (220594)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۷:۰۶
اونایی که فکر می کنند با انصرافشون آینده ای ساخته می شود فرهیخته نیستند ساده هستند آدم واقع گرا می داند در این کشور چه خبر است و می تواند پیش بینی کند چه خبر خواهد بود. (220640)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۹:۳۸
بهترین کار این بود که دولت یارانه ها را حذف می کرد و اعلام می نمود نیازمندان با درامد کمتر از 600هزار تومان برای دریافت یارانه به کمیته امداد و بهزیستی مراجعه کنند وپس از تحقیق و راستی ازمایی به انها تعلق می گیرد (220415)
دلسوز برای همه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۱:۰۱
خط فقر چقدره؟؟؟

600 هزار تومان یا 3000000 تومان! (220429)
حمله شدید مسعود پزشکیان به یارانه بگیران!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۱:۰۶
وی در گفتگو با تابناک گفت: در بحث یارانه‌ها، مسأله اعتماد نیست. ‌عده‌ای هستند که این نظام را نمی‌خواهند و از هر طریق ممکن، قصد ضربه زدن به آن را دارند. برخی دیگر‌ به قضیه سیاسی نگاه می‌کنند و نمی‌خواهند دولت موفق شود؛ این‌ها کسانی هستند که نظام را می‌خواهند، ولی ‌به دلیل جهل و نا‌آگاهی‌شان دولت را زمین‌گیر می‌کنند و اما عده دیگر‌ اساسا نمی‌دانند چه کار می‌خواهند بکنند و لج‌بازی می‌کنند." (220431)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۰۹:۵۳
چطور خط فقر رو 2 ميليون ميگن و از اون طرف هر كسي بالاي 600 ت بگيره حذف ميشه؟ واقعا 600 تومن براي خانواده ي 6 نفري كفايت ميكنه؟؟؟ (220417)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۰:۲۳
واقعا متاسفم واسه كشوري كه در مجموع منابع نفت و گاز در دنيا اوله و اين وضع معيشتي مردمشه!
البت كه از نظر صدا و سيما شرايط كشور گلُ بلبله :/
به قول يه بابايي : وقتي كه جنگ نبودُ مغز ها زير بمب باران بود (220421)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۰:۲۷
صدا و سیما با هرکس که مصاحبه میکرد طرف میگفت میخواد انصراف بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نمیدونم مردم اطلاعات اشتباه میدادن یا صداوسیما به ما اطلاعات اشتباه میداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! (220423)
بهاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۱:۵۱
معلومه دیگه...........
مثل همیشه صداوسیما صادق ترین رسانه است و جیب همه ما انقدر پر است که یارانه پول پاستیل هایمان هم نمیشود!!!!!!!!! (220466)
یارانه بگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۲:۳۴
باور کنید بر اساس گزارشهای که پخش میشد تصور بر این بود که حداقل 50درصد انصراف بدهند پس بدانیم از این پس گزارشات..............!!! (220497)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۴:۰۱
پیش از این نیز می دانستیم. (220556)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۴:۴۱
مگه شما دوست نداشتید صداوسیما با دولت همکاری کنه، خب کرده دیگه.
اگه این کارو نمی کرد می گفتید تقصیر صداوسیما شد که مردم اینقدر ثبت نام کردن. (220568)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۹:۰۹
ما گفتیم صداوسیما مردم رو گول بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بخدا فریب دادن حیوان هم کار خوبی نیست،چه برسه به فریب ما مردم بیچاره که انسانیم و اشرف مخلوقات:-( (220681)
داود
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۰:۵۴
اگر درست بررسی شود حداکثر 25درصد درآمد کمتری دارند نه 60درصد به نظرم دولت می تواند به صورت محرمانه با ساز و کارهایی که در اختیار دارد اقدام به شناسایی افراد ثروتمندّّ،متوسط و فقیر نماید.حرص و طمعکاری گریبانگیر بشر است و اجازه دادن اطلاعات درست را نمی دهد 000000 (220427)
زارع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۱:۲۳
آقایون معتدل طلب !! انتخابات تموم شده حالا وقت کاره.
ملت شما رو انتخاب کردن که کار کنید
پس غر نزنید و کار کنید. (220439)
علی
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۲:۰۴
مردم راستگویی را از بزرگانشان می آموزند. (220478)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۲:۱۰
خوب مشخصه که دروغ در جامعه ما کاملا اپیدمی شده و کشور ما دچار فروپاشی اجتماعی شده! (220481)
ساکت خاکستری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۲:۴۳
شکاف بی اعتمادی مردم به دولت ها طی دو دهه ی اخیر،بیشتر شد اما طی 8سال گذشته بسیار عمیق تر شده است . پر کردن این شکاف باید از طرف دولت انجام شود که با برنامه ها و رفتارهایش سبب دوری مردم از خود شد. مردم اگر به دولت تدبیر رای دادند،میخواستند تفکرات متحجر و سنگی را از پیش رو بردارند اما با رفتارهای مدنی خود هشدار میدهند که آن ها را بیشتر بشناسید و به خواسته هایشان احترام بگذاریدچون آن ها همان هایی هستند که اگرصداقت و درستی ازحاکمان ببینند عزیزترین هایشان را نیز در بزنگاه ها فدا می کننداما...؟! (220502)
A R A M I S
Romania
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۳:۲۳
همون طور که انرژی هسته ای حق مسلم ماست یارانه هم حق مسلم ماست. (220533)
از حامیان سابق جریان اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۳:۴۰
خواهشمند است کشور را همینگونه حفظ کنیم . ملت توان هزینه دادن ندارد. به یارانه ها دست نزنید...راهکارهای جدیدی توسط منابع عظیم نفت و گاز برای مقابله پیدا کنید. ادامه دادن و کاستن از دارایی مردم با افزایش قیمت سوخت و... چیزی جز تکرار اعمال ناعادلانه دولتهای نهم و دهم نخواهد داشت.
روحانی اطرافیانت را حفظ کن . حتی برای روسای ستادها هم در صحنه استانی ارزشی قایل نشدی و همچنان پستها در دست افراطیون است...
این بود تغییر؟؟؟!!!! (220546)
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۵:۰۸
از بس توی این مملکت در این هشت سال بخور بخور شد و مردم دورغ شنیدند به اسم دین دیگر اعتماد نمی کنند اگر وضعیت بحرانی کشور به حق گفته شود (220578)
فقیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۷:۱۴
مشکل مملکت ما اینه که مسیولین تو تهران یا شهرهای بزرگ زندگی میکنند . رفت و امد دارند. تو شهرستان ها با حقوق کمتر از 400 هزار تومان هم زندگی میشه. ولی دیگه نه کلاس طبانی برای بچه است، نه آب میوه که مامان برای بچه اش آماده کنه، سهم یک کیلوگرم گوشت برای خانواده 5 نفره برای هر سه ماه. بیمار هم بشوند که خودشون به خدا می سپارند. نه دانشگاه میبینند
اونایی که از تحریم خوششون میاد، این صحنه ها را می بینند؟ خودشون مریض بشن سریع به خاطر این که وجود همایونیشون جهان اسلام را محکم کرده ، براشون دارو میارن! (220647)
ج آ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۷:۲۳
ملت هم به اندازه خوده دولت مردان صداقت از خودشون موقع ثبت نام یارانه ها نشان دادند . به قول بنده خدا اگه فردا بگن ماست سفیده کسی باور نکنه (220653)
جنوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۷:۵۰
دریروز مرد میانسالی را سوار کردم که از وضعیت معیشتی ان آگاهی نسبی داشتم/سپس وضعیت خود را اینگونه شرح داد دلم سوز زد/بیماری قندی شدیدی دارم بعلاوه دیسک کمر و همواره قرص تجویز شده عصبی می خورم-8 تا دختر که سه تا ازدواج و 5 تا از دبیرستان تا راهنمایی و دبستان دارم -مستجر در بدترین جایی شهر با ماهی صد تومان -بهزیستی خانه نیمه کاره که فقط سقف آن زده شده به من داده که قادر به تکمیل آن نیستم و از بیماریهایی که دارم بیکارم و قادر به کار کردن نیستم و فقط از طریق یارانه دارم زندگی زیر صفری را می چرخانم (220658)
جنوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۷:۵۲
قابل توجه دولت و آنهایی که دارند و انصراف ندادن این است وضعیت بعضی از مردم مردمی میشناسم که حتی نان خالی هم ندارند بخورن اگر ما ایرانیها دست همدیگر را نگیریم و به هم کمک نکنیم انتظار نداشته باشیم شخصی غیر ما به ما کمک کند (220659)
Oghabi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۲۲:۲۴
من در عجبم با این همه پیام تو اینجا و سایت های دیگه که همه ناراضی ان باز صدا و سیما روش میشه اینجوری میگه همه چی ارومه (220724)