به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۰۸ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۸۴۰۵

كنسرت «حبیب» در ورزشگاه آزادي؟

گروه هنري: «حبیب محبیان» خواننده قدیمی موسیقی پاپ در ایران که از سال ۱۳۸۸ همراه با خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرده، چند صباحی است اقامتی دایم را در ایران در پیش گرفته. برخی شایعات از عزم این خواننده برای انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت در ورزشگاه آزادی حکایت دارد.
كنسرت «حبیب» در ورزشگاه آزادي؟
با این حال شواهد حاکی از آن است که گویا قرار نیست فعالیت‌های موسیقی حبیب محبیان در ایران قانونی شود. محبیان که بیش از ۲۵ سال در خارج از کشور به فعالیت هنری در حوزه موسیقی مشغول بوده، این روزها در شمال ایران سکونت دارد و حتی طی هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر انتشار موزیک ویدیوی او با عنوان «محکوم» منتشر شد؛ با این حال «محمد میرزمانی» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر گونه اعطای مجوز به این خواننده را رد می‌کند.

او در این‌باره می‌گوید: «ما به آلبوم حبیب محبیان نه مجوز داده‌ایم و نه کارهای ایشان مجوز گرفته است. با مجوز ما هم، کاری از ایشان منتشر نشده است.» با وجود این اظهارنظر رسمی، «محمدحسین خزعلی» با نام هنری«سمیر زند» که اخیرا همکاری‌هایی در تهیه چند موزیک ویدیو با محبیان داشته در گفت‌وگویی با رسانه‌ها در مورد مشکلات مجوزی این خواننده گفته است: «حبیب محبیان دیگر مشکل مجوز ندارد و می‌تواند در چارچوب قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کند و امیدوارم آلبوم ایشان که بیشتر مجوز‌های لازم را گرفته است به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.»

محبیان با همراهی این خواننده جوان موسیقی پاپ، قطعه‌ تصویری «محکوم» را به صورت دو صدایی اجرا کرده‌ و گویا قرار است این اثر به صورت اینترنتی منتشر شود. ترانه «محکوم» را «مینا جلالی» سروده و ساخت ملودی را حبیب محبیان برعهده داشته و «علی منصوری» تنظیم این قطعه را انجام داده است. با این حال سایت موسیقی ایرانیان اواخر دی ماه با استناد به یادداشتی از محمد محبیان فرزند «حبیب» از مخالفت عده‌ای در وزارت ارشاد با صدور مجوز برای آلبوم پدرش خبر داده بود. او در آن یادداشت آورده بود: «چهارسالی‌ است که پدرم حبیب به ایران نقل مکان کرده است.

او که ۳۰سالی‌ (پس از انقلاب) اجازه خواندن در ایران نداشت، پس از بازگشت به ایران از کانال‌های رسمی‌ به دنبال مجوز تولید موسیقی‌ بوده اما متاسفانه به دلیل مخالفت شخصی‌ چند نفری در وزارت فرهنگ و ارشاد با وی، این مجوز صادر نشد و در پرده‌ای از ابهام بود اما سرانجام حبیب همراه هنرمند خوب «سمیر زند» که در ایران مجوز فعالیت دارد، کاری متفاوت به نام «محکوم» را به بازار ارایه می‌دهد.» ابهامی که به مجوز‌دار شدن فعالیت حبیب محبیان دامن می‌زند، پخش ترانه‌هایی از او در شبکه‌های ماهواره‌ای است که در داخل ایران ضبط و ساخته شده است. این خواننده جمعا طی چهار سال اخیر که در ایران اقامت و رفت و آمد داشته، شش تک آهنگ به نام‌های« شونه به شونه» (با همراهی آیوان)، عشق خدایی (دفاع مقدس ایران)، آب وخاک، باران، سارا (به زبان آذری برای زلزله‌زدگان آذربایجان غربی) و محکوم با همراهی سمیر زند ساخته است که تک آهنگ اخیر برای اولین بار در ایران با کلیپ تصویری پخش شد.

سال ۱۳۸۹ حبیب محبیان گفته بود: «نظام با ابتذال مخالف است نه با موسیقی و هنر؛ آنهایی که سودای رفتن دارند بدانند آنجا خبری نیست. هیچ کجای دنیا کشور خود آدم نمی‌شود. از فضایی که در ایران برای کسانی که بخواهند به اصل خویش برگردند به وجود آمده و از لطف مردم و مسوولان تشکر می‌کنم. تبدیل ایران به قدرت بلامنازع باعث فخر ایرانیان است.» بازگشت حبیب محبیان در سال ۸۸ با انتشار عکس مشترک این خواننده و «رضا رشیدپور» مجری صدا و سیما در سایت شخصی رشیدپور در محافل مختلف مطبوعاتی و رسانه‌ای به موضوع داغ بدل و به‌دنبال آن، این خبر در بسیاری از سایت‌ها منعکس شد. در این میان سایت‌های مختلف و مراجع رسمی دولتی اظهارنظرهای مختلفی مطرح کردند.

روز گذشته مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد، هرگونه اعطای مجوز به آلبوم این خواننده را تکذیب کرد؛ با این حال ترابی، سرپرست این دفتر در سال ۸۹ در مورد اعطای مجوز به آلبوم خواننده سابقا لس‌آنجلسی به «ایلنا» گفته بود: «حبیب محبیان درخواست انتشار آلبوم دارد، نه برگزاری کنسرت. حبیب محبیان درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارایه کرده است. مدتی قبل ایشان برای انتشار یک آلبوم موسیقی در داخل کشور؛ درخواستی برای دفتر موسیقی ارشاد نوشته‌اند، اما صحبتی از برگزاری کنسرت در داخل کشور نبوده است. برای اعطای مجوز به این آلبوم نیز همچون آلبوم‌های دیگر و براساس برنامه اداری؛ مطابق ضوابط عمل خواهیم کرد و درخواست ایشان درحال بررسی است.»

وی در پاسخ به این سوال که علاوه بر ضوابط معمول اعطای مجوز، در این بررسی چه موارد دیگری مورد توجه دفتر موسیقی برای اعطای مجوز است، عنوان کرده بود: دفتر موسیقی در زمان اعطای مجوز به آلبوم‌ها مشخصا موسیقی و شعر آثار را بررسی می‌کند. البته درخصوص صلاحیت‌ افراد نیز از مراجع ذی‌صلاح استعلام خواهد کرد. بررسی این آلبوم نیز در چارچوب‌های قانونی دفتر موسیقی انجام می‌شود و روال متفاوتی نخواهد داشت. حال باید دید آیا مراجع ذی‌صلاح صلاحیت این خواننده را تایید خواهند کرد یا نه.
مرجع : شرق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


مقدم
۱۳۹۱/۱۱/۰۸ ۲۰:۳۱
فرزند ایرانه جرم هم نکرده پس چه بهتر که بهش همه گونه فرصت داده شود (23968)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۳ ۱۱:۵۸
صدای دهل میاد
از تو سینه کش کوههای بلند
از جاده هایی که به دل میرسند

این صدا از دهل مردیه که غمی عشقی تو دلش پنهونیه
سوخته با هر آتیش تازه ای که روبروش افروخته و ارزونیه (300154)
اهوازی
۱۳۹۱/۱۱/۱۰ ۱۲:۱۱
ترانه های حبیب و قمیشی و معین اجتماعین صدشرف دارن به بعضی خواننده های داخلی با ترانه های ابکی وبی محتوا. مجوز بدین ورزشگاه آزادی پرمیشه! (24216)
حمید ارکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۱۱:۴۱
باورررررررررررررررررررم نمیشه حبیب عزیز کنسرت بزاره ....خودم اولییییییییین نفری هستم که بلیط میخرم با گروووووووووون ترین قیمت.... ستاره های موسیقی ایران اینا هستن استاد معین،حبیب عزیز، سیاوش قمیشی، ابی...و استاااااااد بیژن مرتضوی..کوووور بشه چشم اسلام نماهای .... (212733)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۰۴
داریوش یه چیز دیگه است (298722)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۰۵
اگه داریوش بیاد 10 تا ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی پر میشه (298723)
ح ت
۱۳۹۱/۱۱/۱۱ ۰۷:۴۰
خوشبحال بعضی ازمداحای معروف که پول خوب میگیرند من کارمند ساده باگرونی چکارکنم؟ (24301)
صمدی
۱۳۹۲/۰۱/۲۶ ۲۰:۵۵
سلام.طفلی حبیب نه آهنگ سیاسی آنچنانی خونده،نه کلیپ ناجور داره.بزارن بخونه دیگه.معین هم هیچ مشکلی نداره خدایی.صدای حبیب هرگز تکرار نمیشه.واقعا حیفه. (38876)
وین رونی
۱۳۹۲/۰۱/۳۱ ۱۸:۴۹
چی میشه ، مگه حبیب دل نداره
عشق هست حبیب (39900)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۲/۰۶ ۲۲:۴۴
مواظب باشید کفن پوشان نیان!! (41559)
مينا
۱۳۹۲/۰۲/۱۲ ۱۲:۴۰
حبيب قول ميدم من اولين نفري ام كه بليط كنسرت رو ميخرم. گرون ترينش رو هم مي خرم. بووووووس حبيب (43049)
سمیه
۱۳۹۲/۰۳/۱۰ ۲۲:۱۰
من عاشق صدای حبیبم خوشحالم که برگشته ایران. کنسرتش هرجا باشه میرم (61542)
zeinab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۱۴ ۲۰:۴۴
حبیب جون خیلی مردی به مولا...یه دونه ایی...هیچ وقت تکرار نمیشی...خدا وکیلی هنوز باورم نمیشی که اومدی... با تمام وجودم از طرف همه ی بچه های جنوب(مخصوصا آبادان و ماهشهر) بهتون خوش آمد میگم...به امید اون روزی که صدای نازت تو آسمون ایران بپیچه.... (86519)
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۰۹:۱۳
حبیب جون فدای خودت و صداتو شخصیتت بشم واقعاً صدای یونیکی دارم شرف داره به خواننده های داخلی با چرت و پرتهای بیخودی صدای بیخودی - خودم اولین کسی هستم که بلیط کنسرت جنابعالی را بخرم با هر قیمتی - وا واقعاً اگر یک عده عقده ای نزارن بخونی معلومه که خیلی عقده ای اند. بوووووس (164654)
مهدی نجفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۶:۰۶
شب و روز دارم فکروگریه میکنم ای خدا چیکارکنم...من خیلی دوست دارم حبیب رو ببینم یا آلله یا آلله یا آلله یا آلله یا آلله یا آلله (181082)
لیلی تبار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۹ ۱۶:۵۳
مهدی نجفی عزیز،نزدیکتون امامزاده نداره شمع روشن کنی؟؟
اشکمونو دراوردی دادا!!!!!!!!!!!!! (202554)
رسول عظیمی فشی
United States
۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ۱۳:۵۷
من ازبچگی عاشق صدای آقای حببیب بوده وهستم وبه امیدآن روزی که حبیب بتونه درایران به خوانندگیش بپردازه خیلی دوستون دارم حبیب وسلام ازطرف بچهای فش که خیلی طرفدارتن (206268)
حسین نصراصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ۱۴:۰۰
بخدا هیچکس قدر حبیب را نداره تا ایرانه . حتما باید دوباره برگرده لس آنجلس ؟ من حالا که سربازم امابعد خدمت حتما به دیدار حبیب میرم. خداشاهده از بچگی تا حالا با آهنگاش زندگی کردم... دوستت دارم (207547)
عرفان رستمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۲ ۰۳:۴۹
لام آقا ی حبیب من از بچه های کرد سنقر هستم خیلی خیلی خوش حالم که به ایرن برگشتی وبرای امدنم به کنسرتت حظه شماری می کنم دوست دارم عشق من (213588)
على
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۰۳ ۰۹:۵۳
دولت بايد بهش اجازه كنسرت بده تا همه دنيا اون روى خوب ايران روهم ببينن (213626)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۵ ۱۴:۱۰
بسیار خرسند شدم از این خبر ....
و مطمئن هستم چند قدمی بیش نیست، تا ارائه کنسرت ایشان در ایران (213757)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۵ ۱۴:۳۰
حبیب هم مثل ایرج قادری ,مگه اجازه کار به ایرج قادری چه لطمه ای به سینما زد که حالا نگران مجوز دادن به حبیب هستیم تو رو خدا مسئولین یک کمی از حساسیت های بی دلیل خود کم کنند. در عرصه ورزش هم همینطور, چرا عطاله بهمنش اجازه فعالیت و گزارش کشتی و فوتبال نداشت ؟؟جز اینکه 33 سال گذشت و حالا او 90 ساله و از کار افتاده شده است. (213761)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۳:۴۲
حبیب ء انشاا... پیروز و سربلند و پاینده باشی (215014)
س.ح.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۸:۲۴
به نظرمیاداکثریادداشت هارویه نفربااسامی مختلف میزاره حبیب جان! سرکارنرو (215384)
رضا
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۷:۱۶
حبيب خواننده اي است مردمي.صداي گرم و دلنشيني دارد.ترانه هايي هم كه مي خواند نغز است و پرمايه.فقط چون قبل از انقلاب ترانه مي خوانده -مثل مرحوم مازيار كه وقتي از دنيا رفت صذايش را از راديو داخلي شنيديم.-تنگ نظري و جمود فكري است كه سبب شده بسياري از هنرمندان و فرزندان اين مرزوبوم جلاي وطن كنندو ديار غربت را بهتر از خانه خود بدانند.وگرنه ايران.... (216969)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۰:۲۹
حبیب جان عاشقتم و نميتونم باور کنم که تو ایران کنسرت بذار ى. تو سمبل میهن پرستی هستی و چطور اجازه نمی دن اینجا بخون ى. زنده باشی وطن پرست. (217013)
سبهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۷:۴۸
دوست دارم حبیب (217524)
مد کاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ۱۵:۲۶
چرا واقعا چرا نمیزارن بخونه؟
از چی می ترسن؟
خوب مشخصه از اینکه ورزشگاه بشه سرتاسر آدم و اونموقع دیگه نتونن جلو جمعیت ره بگیرن (220586)
شهراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۰ ۰۲:۵۹
حبیب جان صدات عالیه و من یکی هیچ وقت از شنیدن ترانه هات خسته نمیشم.دوستت داریم (243062)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۳ ۰۲:۰۲
بیایدباارسال پیامک به دوستامون خواستارکنسرت حبیب بشیم وازدوستامون هم بخوایم که این پیامک هاروبه دوستاشون بفرستن (244912)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۵:۵۳
باورکنید مشکل خاصی برای مجوزدادن بهش نیس...ازای اتفاقا زیادمیفته همونجور که شجریان حذف شد حالا نمیخوان به ایشونم اجازه بدن...چرا؟چون 30 سال ایران نبوده...حبیب که تکه هیچ وقت هم کلیپ یا آهنگ مبتذل پخش نکرده...اعلام هواداری کنیدهمه (249269)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ۱۳:۰۱
یه چند روز صبر کنید
اعلام میکنن میگن جاسوس سیا و موساد هست (250244)
دنا یاسوج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ۰۳:۲۲
من ب شخصه از شخصیت و صدای حبیب خیلی خوشم میاد و ایشون عاشق ایران و وطنش بوده ک برگشته پس ب عنوان ی ایرانی از مسولین تقاضا دارم مجوز برای اجرای کنسرت و البوم رو ب این خواننده محبوب بدن...ب امید بازگشت دیگر خوانندگان بزرگ ایران(معین،ابی،قمیشی و..) ب میهن عزیزمون .. (250475)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ۰۹:۳۰
والا حبیب ی خواننده ای هستش که با اهنگاش خیلی ها خاطره دارن.صداداره وهنرمنده .طوری که گیتاریست خوبی هم هستش ومیتونه به خیلی ازخواننده های ایران هم تجربه نشون بده.فریدون اسرایی هم ی زمانی خارج بودوترانه ایران ایرانم روباخانم هنگامه واقایون کامران وهومن خونده بود.الانم توایرانه توبرج میلادکنسرت میذاره ومجوزهم داره.پس خواهشمندیم که به این خواننده ای که سیاسی نیستش مجوزبدین .اخ که چقدرحرفه ای هستش اهنگ خرچنگ های مرداب پرست وشعرش وچه خاطره انگیزه اهنگ هوای امامزاده .مرسی (250504)
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۰۱:۲۵
بینظیرین صدا و شخصیت متعلق به آقای حبیب هستش. (253750)
حمید
France
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۱۷:۴۷
یک دلیل بیشتر نداره اون هم اینه که مسعولین ما نمیخوان کسی غیر از خودشون تو ایران محبوب بشه مجوز هم نمیدن (254265)
ذكريا كريمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۳۶
من مدت 12سال موسيقي كار ميكنم وطي اين سالهافقط اهنگ تك ستاره ايران استادمحبيانوگوش ميدم ازطرف دهه 60تي ها (254643)
قاسم
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۱:۰۵
اهنگ مادر حبیب رااکودکی تا الان که سی سال گذشته هروقت گوش میکنم بغضم میگیره....... (257308)
ليلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۰:۵۹
عاشقتم خييييلي دوست دارم،خودمم موندم (262811)
مجتبی رضای ازاصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۰۷:۰۰
خیلی دوست دارم حبیب جان امدم رامسر ولی پیدات نکردم .خواهشا شماره موبایلت را به ایمیل من ارسال کن.hosseinrezaei090@gmail.com (267072)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ۱۲:۴۲
من خوشحالم حبیب و معین بیژن مرتضوی برگشتن ایران گیرم کنسرت نذارن آلبومم بیرون ندان ..

وجودشونا عشقه ..

ایشالا مجوز کنسرت و البوم هر سه نفر درست میشه ..

درد بلاشون بخوره تو بازیگرای زن خودسوخته ای که ابرو ایرانا یه شبه می برن. (267514)
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۲ ۰۶:۱۶
متاسفم برا همتون كه مولا امير المومنين رو رها كردين چسبيدين به اين يارو كه حتي نمي شناسيدش (277662)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۲۳:۴۹
حرف من با اون کسایی که کاسه داغ تراز اشن -حبیب توبه کرده وبه اغوش ایران عزیز برگشته-ضمنایکی از هنرمندان بزرگ کشور هم هست-انصافاروا نیست با اون ایقدر سختگیرانه برخورد بشه-حداقل در مقایسه با این همه خوانندهای در پیت تازه به دوران رسیده. (297814)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ۲۲:۰۹
صدای ششدانگ داره (297842)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ۲۳:۱۰
خوشم میاد30سال اونجا بوده حالامیگه اونجاخبری نیست .پس چرازودترنیومدی ایران؟ ویزا میخواستی نمیدادند؟ (297850)
---------------
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۰ ۱۳:۴۲
امیدواریم به پسرش محمد هم مجوز بدهند (297900)
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ۲۲:۳۵
اووووف فک کن کنسرت حبیب ..... اونم تو تهران .....اووووف (299447)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۲
ظاهرا قریب به اتفاق بازدید کننده های این سایت طرفدار حبیب و خواننده های لوس انجلسی اند، چه تصادفی، طرفدار توافق هسته ای هم هستند. خلاصه ویزای آنور آب و اخذ تابعیت و دیگه دیگه (299538)
ابراهیم
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۱:۰۰
یادتون نره در عف لذتی ایست که در انتقام نیست اینقدر کینه ای نباشد دائم از در انتقام بر نیاید ای ..... (301204)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۶:۲۹
خیلی خوشحال میشم که آقای حبیب درایران کنسرت اجراء میکنه آقای حبیب یک ایرانی با غیرت هست که به وطن خودش امد (307447)