به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب : ۶۱۶۷۹

۲۰۰ كشته در حمله به مسجدی در نیجریه

گروه بين‌الملل: شمار کشته شدگان در حمله روز جمعه به مسجدی در شمال نیجریه به ۲۰۰ رسیده و ۲۷۰ نفر هم زخمی شده‌اند.
۲۰۰ كشته در حمله به مسجدی در نیجریه
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: انفجار سه بمب در مراسم نماز جمعه یکی از بزرگترین مساجد در کانو، نیجریه منجر به کشته شدن تعداد زیادی شده است. به گفته شاهدان عینی مردان مسلح پس از وقوع انفجارها به روی مردم آتش گشودند. امیر کانو که یکی از رهبران بلندپایه مسلمانان این کشور است، در این مسجد معمولا پیش نماز مي‌شود. یک خبرنگار گفته است که در سردخانه اصلی شهر جسد ۲۰۰ نفر را شمرده است، اما تعداد کشته شدگان هنوز تایید نشده است.

یکی از دلایل آن این است که کشته شدگان و مجروحین به بیمارستان‌هاي مختلف انتقال یافته اند و هنوز شمارش آنها پایان نیافته است. یکی از نمازگزاران به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "درست پس از شروع نماز دو انفجار پی در پی در محوطه مسجد و سپس انفجار سوم در جاده ای در نزدیکی رخ داد." یک شاهد عینی مي‌گوید که وحشتناک‌ترین صحنه‌هاي زندگی خود را در بیمارستانی محلی دیده است.

بوکو حرام مظنونین اصلی به شمار مي‌روند زیرا این حمله دارای همه نشانه هایی است که مشخصه حملات این گروه است. طبق گزارش‌ها تعداد مجروحین به حدی زیاد است که بیمارستان‌ها گنجایش رسیدگی به آنها را ندارند. ساکنان شهر در اعتراض به عدم امنیت به خیابان‌ها ریخته و دست به تظاهرات زدند. امیر کانو اخیرا از مردم خواسته بود تا علیه گروه افراطی بوکو حرام مسلح شوند. گروه‌هاي فعال حقوق بشر مي‌گویند که این گروه در سال جای بیش از ۲۰۰۰ نفر را کشته است.