به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۶۸۰۶۹

جعفری: منتظر پاسخ بعدی حزب‌الله باشید

گروه سياسي: فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه خون شهدا امنیت بی نظیری را به ارمغان آورده است گفت: اکنون در ایران جهاد در ابعادی دیگر ادامه دارد.
به گزارش مهر، سردار عزیز جعفری در همایش «جهاد ادامه دارد» که در تالار وزارت کشور برگزار شده است، گفت: این برنامه ای که امروز به مناسبت شهادت جهاد مغنیه و سردار الله دادی برگزار شد در واقع در ادامه راهی است که شهدایی راه آن را آغاز کرده اند و شهدای دیگری هم در آینده آن را ادامه خواهند داد.سردار جعفری ادامه داد: آن روز که جنگ به پایان رسید و امام فرمودند:« این جنگ همه اش نعمت بود و فتح فلسطین را بدنبال خواهد داشت» ما نمی دانستیم که این امر چگونه محقق خواهد شد. وقتی امام گفتند: «راه قدس از کربلا می گذرد» ما نمی توانستیم بفهمیم یعنی چه؟

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: جنگی که این همه شهید گرفته بود و خسارت ها داشت، چطور می توانست نعمت باشد؟ اما امروز داریم نعمات آن را می بینیم. انقلاب اسلامی با شتابی مثال زدنی در حال پیشرفت است و سنگرهای نشان رفته خود را اشغال می کند و دلهای مردم مستضعف جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان را بدست آورده است.

وی گفت: در جنگ ۳۳ روزه که همه نگران نتایج آن بودیم، کسانی که روند انقلاب اسلامی را مطالعه کرده و به شعار و راه امام خمینی باور داشتند با باوری عمیق راه را ادامه داده و به پیروزی خود ایمان داشتند. چه کسی باور می کرد یک گروه کوچک از یک ملت با ترکیب مسلمان و غیر مسلمان بتواند در مقابل یک ارتش کاملا مجهز ایستادگی کند و پس از یک ماه آن را به شکست کامل وادار نمایند.

فرمانده کل سپاه گفت: جمعی محدود که آرمانهای امام را به خوبی و با جان و دل درک کرده بودند در جنگ ۲۲ روزه و پس از آن در جنگ ۸ روزه اسرائیل را به عقب نشینی وادار کردند. دستاوردهای امروز انقلاب که به برکت خون شهدای دفاع مقدس است، روندی را به ما نشان می دهد که آینده پژوهان اگر توان تحلیل انقلاب اسلامی را داشته باشند باید بیایند و پیش بینی کنند در آینده چه رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: ایمان، تدبر و تعقل جوانان انقلابی که انقلاب و راه امام را باور داشتند عوامل پیروزی ما در دفاع مقدس و جنگ ۳۳روزه بود. آنچه باعث شد ما در برابر همه دنیا و تجهیزات بسیار آنها بیاستیم فقط سلاح نبود بلکه ایمان برگرفته از یک راه تجربه شده بود که تجربه ای موفق بود.

سردار جعفری اظهار داشت: تدبر و عقلانیتی که در جبهه ما و در جبهه جنگ ۳۳ روزه می تواند مقابل ابرقدرتها ایستادگی کند همین توانمندی هایی است که دشمنان به دنبال حذف آن هستند. دشمنان غافلند که اگر پدر را به شهادت برسانند، پسر در راه او قدم بر می دارد و جهاد ادامه دارد چراکه ما به این باور رسیده ایم که راه انقلاب، امام و شهدا درست و برحق است.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز نه تنها ایرانیان که همه مستضعفین جهان پرچم مبارزه با ظلم را بلند کرده اند و به یاری خدا راه مقاومت و انقلاب اسلامی تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت مشروط به آنکه بدنبال تربیت نسل آینده برای ادامه این راه باشیم.

سردار جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در داخل ایران نیاز به جهاد مسلحانه نداریم، خاطرنشان کرد: خون شهدا در دفاع مقدس و در جریان فتنه۸۸ امنیت بی نظیری را به ارمغان آورده است. اگر چه در مرزها ناامنی هایی وجود دارد که فرصت هایی به دشمنان برای ناامنی می دهد اما مبارزه با آنها ادامه دارد و کشور در امنیت کامل است.

سردار جعفری با تاکید براینکه اکنون در ایران جهاد در ابعادی دیگر ادامه دارد، ادامه داد: امروز مرزهای ایران و انقلاب گسترش پیدا کرده ما در مرزهایمان از کشور دفاع نمی کنیم بلکه کیلومترها دورتر از مرزهای کشورمان با برادران شیعه و سنی در مقابل جبهه استکبار ایستاده و مبارزه می کنیم.

وی ضمن شکر گذاری خدا بر نعمت ولایت، اسلام، انقلاب و جهاد گفت: جوانان بداند جهاد در داخل هم باید در عرصه جنگ نرم و جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمنانی که می خواهند انقلاب را از داخل مورد هجمه قرار دهند ادامه داشته باشد. فرمانده کل سپاه اظهار داشت: جز تعداد محدودی از جوانانی که برای امور مستشاری در عراق و سوریه و لبنان حضور دارند حکم ولی فقیه این است که جوانان دیگری از ایران در این مناطق حضور نداشته باشند اما جهاد ما ادامه دارد تا ایرانمان را بهتر از گذشته بسازیم و نقطه امیدی برای مستضعفین جهان باشیم.

وی افزود: سرعت انقلاب اسلامی در خارج از کشور در ظلم ستیزی و مقاومت و جهاد با زورگویان در حال پیشرفت است اما در داخل هم برای قوی تر شدن نیاز به جهاد بیشتر داریم. اکنون جمهوری اسلامی تبدیل به یک الگوی بی نظیر در ابعاد مقاومت و بلند کردن پرچم حق مداری در جهان شده است. اکنون از یک جنبه خیالمان راحت است و آن ظلم ستیزی و استکباری ستیزی که با سرعت خوبی در سراسر جهان به پیش می رود اما عرصه سخت تر از جنگ سخت ایفای نقش در عرصه جهاد سیاسی فرهنگی و اقتصادی است که برای پیشرفت در این زمینه ها هم باید کمر همت ببندیم.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر قنیطره و شهادت جمعی از رزمندگان حزب الله و سردار ایرانی شهید الله دادی اظهار داشت: صهیونیست ها امروز به خوبی به قدرت محور مقاومت و ایران آگاهی دارند و همواره رعب و حشت اقدمات ما در دلشان وجود دارد. پس از شهادت این عده نیز کسانی را واسطه کردند و پیغام فرستادن که ما نمی دانستیم یک سردار ایرانی هم در بین رزمندگان حاضر در قنیطره وجود دارد.

سردار جعفری اظهار داشت: آنها باید بدانند انقلاب و مقاومت تفاوتی بین جوان ایرانی، سوری، عراقی یا لبنانی قائل نیست همانطور که اکنون نیز این جوانان دوشادوش هم در حال مبارزه و دفاع از اسلام و انقلاب هستند. وی به حمله دو روز پیش حزب الله به گشتی های رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: آنها به خوبی فهمیدند حزب الله به عنوان یکی از فرزندان انقلاب پاسخی به اقدام آنها داد که البته فقط یکی از پاسخ هایی بود که هسته ای حزب الله می توانستند بدهد و باید دشمنان منتظر پاسخ های بعدی حزب الله در مقابل این اقدام زشت و سایر اقداماتشان باشند.

فرمانده کل سپاه گفت: می دانیم که امروز آنها کاملا این قدرت و توانمندی را متوجه شده اند. وی در پایان اظهار داشت: امروز توانمندی ما بسیار بیشتر شده است و اسلام به سرعت در حال گسترش است این یعنی انقلاب اسلامی به پیروزی کامل خود رسیده است و آرمان امام و شهدا محقق شده و البته این راه طولانی است.