به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۶۹۸۷۹

مقابل تلویزیون های سامسونگ صحبت نکنید!

گروه فناوری: سامسونگ به مشتریانش هشدار داده که از صحبت کردن درباره مسائل خصوصی خود جلوی تلویزیون‌های هوشمند که قابلیت شنود دارند، خودداری کنند.
مقابل تلویزیون های سامسونگ صحبت نکنید!
این هشدار به مشتریان تلويزيون‌هاي هوشمند سامسونگ داده شده که از قابلیت شنود به عنوان فرمان‌ صوتی در تلویزیون‌های جدید استفاده می‌کنند. به گفته شركت سامسونگ؛ نوعي از تلویزیون‌هاي اين شركت طوری طراحی شده‌اند که برای مثال بیننده برای کم کردن صدا به جای استفاده از دکمه‌های کنترل از راه دور، می‌تواند به تلویزیون بگوید؛ صدایت را کم کن!

سامسونگ اعلام کرده که این تلویزیون‌ها به همه مکالماتی که در حضورشان انجام می‌شود گوش می‌کنند و ممکن است آن را در اختیار سامسونگ یا طرف ثالث دیگری قرار دهند.طرفداران حفظ حریم خصوصی می‌گویند که این فن‌آوری یادآور داستان ۱۹۸۴ جورج اورول است که در آن صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی مي‌كردند. سامسونگ در بخش شرایط استفاده از تلویزیون‌های جدید توضیح داده است که این محصولات به مکالمات بيندگانش گوش می‌کنند تا از میان این صداها، فرمان خطاب به خود را شناسایی کنند.

در این بخش ازكتابچه راهنما به خريداران هشدار داده شده است كه: اگر مکالمات شما شامل اطلاعات شخصی یا حساس است، آگاه باشید که این اطلاعات در میان داده‌هایی قرار خواهد گرفت که برای طرف ثالث فرستاده می‌شوند. کارشناسان مي‌گويند؛ این طرف ثالث شرکتی است که فن‌آوری خوانش فرمان صوتی را برای سامسونگ فراهم کرده است.

در واکنش به اخبار منتشر شده درباره این موضوع، شركت سامسونگ اعلاميه‌اي برای روشن‌تر کردن سیستم کار تلویزیون‌های فرمانبر اين شركت صادر کرد. سامسونگ در این اعلاميه آورده است: اگر فرد يا بينده‌اي از سیستم فرمان صوتی تلویزیون سامسونگ استفاده ‌کند، صدای او برای تشخیص فرمان به شرکت ثالث فرستاده می‌شود. به این صورت که صدای بیننده برای سِروری ارسال می‌شود که محتوای آن را تحلیل کند و فرمان مورد نظر را برای اجرا به تلویزیون برگرداند.

با اين وجود؛ سامسونگ تاکید کرده است که داده‌های صوتی را ذخیره نمی‌کند و صدای ضبط شده را نمی‌فروشد. در اين اعلاميه هویت طرف یا شرکت ثالث مشخص نشده است. بنابراين هنگامي كه مقابل تلويزيون خود براي تماشاي برنامه‌اي نشسته‌ايد؛ مراقب حرف زدن خود باشيد! به خصوص حرف‌هاي خصوصي در مقابل آن بر زبان نياوريد!

مرجع : همشهری