به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۵۴۸۸۴
اعتماد در یک نگاه

بابک زنجانی همچنان مشکوک الوصول است

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز سه شنبه عنوان‌های واکنش رهبر انقلاب به ائتلاف علیه داعش و ورود مجلس به منطقه ممنوعه اقتصاد را برای انتشار برگزید.
بابک زنجانی همچنان مشکوک الوصول است
این روزنامه تیتر یک را به عنوان واکنش رهبر انقلاب به ائتلاف علیه داعش اختصاص داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، بیمارستان شهید رجایی را ترک کردند. رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم. ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیرآمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند. رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسوولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.

روزنامه اعتماد با انعکاس موضوع ورود مجلس به منطقه ممنوعه اقتصاد، نوشت: مجلس شورای اسلامی چراغ خاموش مصوبه‌ای براساس اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 را به نهادها و سازمان‌های اجرایی کشور ابلاغ کرده است که به گفته تحلیلگران ورود قانونگذاران به منطقه ممنوعه اقتصاد کدر ایران تلقی می‌شود. شاید مهم ترین این تغییرات، مربوط به ماده شش قانون باشد که برای تسهیل حضور بخش‌های غیردولتی، خصوصی و تعاونی در فعالیت اقتصادی و برقراری رقابت سالم و ایجاد امنیت برای سرمایه این بخش‌ها یک سری ضوابط تعیین شد: به طوری که براساس این ماده قانونی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی تنها در صورتی مجاز به فعالیت اقتصادی خواهند بود که در رقابت اخلال ایجاد نکنند. همچنین این موسسات موظف هستند که هر شش ماه یک بار مجموع اموال مستقیم و غیرمستقیم خود را به شورای رقابت گزارش کنند.

این روزنامه عنوان واکنش وزیر کشور به گشت‌های انصار حزب الله را برجسته کرد و نوشت: وزیر کشور درباره اظهارنظر «انصار حزب الله» برای فعالیت 4000 ناهی منکر در تهران از هفته آینده گفت: هر فعالیت اجتماعی باید مبتنی بر قانون باشد. در حوزه اجتماعی، متولی وزارت کشور است و با این مباحث به صورت قانونی رفتار می‌شود.

اصول فعالیت‌های «ندا»، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. ندای ایرانیان این روزها پر حاشیه ترین جریان سیاسی اصلاح طلبی است که هنوز مجوز رسمی فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت نکرده است. این جریان سیاسی که با محوریت صادق خرازی، دیپلمات باسابقه ایران قرار است سیاست ورزی را آغاز کند از همان ابتدای اظهار وجود با نقدهای تند و تیزی از سوی بخشی از اصلاح طلبان و البته استقبال بخش دیگری از اصلاح طلبان روبه رو بود. روز گذشته نخستین بیانیه این حزب منتشر شد که به بیان مهمترین دیدگاه‌های آنان در خصوص فضای سیاسی کشور می‌پردازد. ما عمل تشکیلاتی خود را بر پنج اصل واقع گرایی، صبوری، انضباط، اجماع و تعامل بنا نهاده ایم و به آن پایبندیم و در این مسیر گام بر می‌داریم.

این روزنامه با انتخاب موضوع مطالبات از بابک زنجانی همچنان مشکوک الوصول، نوشت: مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی هنوز هم مشکوک الوصول است. این پرونده شاید یکی از مبهم ترین پروژه‌های مفاسد اقتصادی این روزها باشد. تایید و تکذیب در پرونده‌اش زیاد است و معلوم نیست بعد از گذشت 9 ماه از بازداشتش بالاخره این پرونده به کدام ایستگاه می‌رسد اما آنچه که در یک سال اخیر اهمیت پروژه بابک زنجانی را بیش از پیش کرده است اموال او است. شرکت‌هایی که بسیاری از افراد نگران وضعیت آنها پس از بازداشت بابک زنجانی بودند و حالاشاید تا اندازه‌ای بتوان گفت که نگرانی آنها بجا بوده است.گفته می‌شد که اموالش پاسخگوی بدهی‌هایش هستند، برخی اموالش به مزایده گذاشته شدند و حالامسوولان از غارت اموال بابک زنجانی در خارج از کشور خبر داده‌اند.