به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۶
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۶۱۴۵۳

مرتضوي: پرداخت وجه به 100 نماینده بود!

گروه سياسي: رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی ديروز هنگام خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به چگونگی رسیدگی پرونده تحقیق و تفحص تامین اجتماعی گفت: جلسه رسیدگی در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برگزار شد که این پرونده نزدیک به یک سال پیش وصول شده بود و استعلامات مختلف آن نیز صورت گرفته بود.
مرتضوي: پرداخت وجه به 100 نماینده بود!
سعيد مرتضوي با اشاره به بعضی مطالب در رسانه‌ها گفت: مطالبی که در رسانه‌ها مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی اصلا بودجه غیر شمول ندارد، منتشر شده غیرواقعی است. وی اضافه کرد: بودجه سازمان تامین اجتماعی مصوبه دولت نیست و این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی است. در واقع یک نهاد درآمد و هزینه است که بودجه آن توسط هیات امنای تامین اجتماعی تصویب و ابلاغ می شود و اجرای آن برابر آیین‌نامه‌ها خواهد بود و موضوع غیرشمول بودن نیز توسط خود هیات‌مدیره سازمان تصویب می شود.

مرتضوی تصریح کرد: اقداماتی که انجام دادیم منطبق با مصوبات هیات مدیره و هیات امنای سازمان بوده و در بحث غیرشمول بودن نیز هیچ تخلف و تخطی از قانون و مقررات پیرامون هزینه‌کرد از محل اعتبارات غیرشمول صورت نگرفته است. مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی گفت: آقای بازپرس در این جلسه سوالاتی نیز درباره پرداخت و وجهی به نمایندگان داشتند که شامل 100 نفر و کل مبلغ نیز 200 میلیون برآورد شده ست که من درباره علت ارائه لیست نمایندگان و مستنداتی که در پرداخت وجه وجود دارد که 5 نفر از مقامات سازمان و دو نفر از معاونین و مسئول امور آن را امضا کردند توضیحاتی دادم.

وی گفت: دررابطه با عدم ارایه لیست نمایندگان به آقای محجوب گفتم چون ممکن است ایشان از این مشخصات استفاده‌های سیاسی بکنند و در این ارتباط اتهامات کاذبی مطرح و آبروی نمایندگان برود من مسئولیت را قبول کردم و این لیست را ارایه نکردم. الان اگر مقامات قضایی لازم بداند این لیست را در اختیار آنها قرار خواهم داد چون اطمینان دارم آنها از لیست استفاده تبلیغاتی نخواهند کرد.