به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۷۱۰۸۳
بعضی​ها می خواهند سوار بر موج اختلافات شوند

ايوبي: عده‌اى آرامش سينما را دوست ندارند

گروه فرهنگ و هنر: ریيس سازمان سينمايى مهمترين چالش اين سازمان در سال ٩٣ را وجود عده اى بسيار محدود دانست كه دوست ندارند سينما و سينماگران آرامش داشته باشند و از ابزارى كه دارند براى ايجاد نگرانى استفاده مى كنند.
ايوبي: عده‌اى آرامش سينما را دوست ندارند
حجت الله ایوبی درباره چالش هایی که این سازمان در سال ۹۳ با آن ها مواجه شد، گفت: مهمترین چالشی که ما در سینما داشتیم و همچنان هم داریم این است که جمعی نمی‌توانند آرامش حاکم بر سینما را تحمل کنند. فکر می کنم این مساله منشا تمام چالش های ما است. وی ادامه داد: هر حرکتی که در سینما انجام می شود عده‌ای می خواهند آن حرکت را که باید آرامش‌بخش باشد به عاملی برای بر هم زدن آرامش در سینما تبدیل کنند. این روند منشا بسیاری از چالش های مختلف ما است. 

این مدیر سینمایی با بیان اینکه جمع مدنظر جمع خیلی محدودی است، متذکر شد: متاسفانه این جمع چون ابزار خودشان را دارند گه گاه می توانند اثرگذار شده و در شخصیت های فرهنگی، فرهیخته و برجسته نسبت به کلیت سینما و نسبت به فیلم ها نگرانی ایجاد کنند. این مهمترین مساله ما است. ایوبی معتقد است وقتی قرار است جشنواره ای برگزار شود توقع این هست که همه کمک کنند و در عین حال در یک فضای منطقی نقد و بررسی کنند.

بعضی ها می خواهند سوار بر موج اختلافات شوند
رییس سازمان سینمایی حضور این عده محدود را عامل ایجاد چالش های متعددی در سینما دانست و یادآور شد: بعضی ها می خواهند سوار بر موج اختلافات طبیعی که در سینما وجود داشته، دارد و به نظرم وجود خواهد داشت؛ شوند و این اختلافات را به عنوان وسیله ای برای از بین بردن یکدلی و همدلی نسبی که در سینما به وجود آمده، قرار دهند. وی با اشاره به اینکه جامعه سینمایی با وجود مشکلاتی که وجود دارد امید را تجربه می کند، افزود: عده ای دوست دارند که این امید تجربه نشود یعنی می خواهند ثابت کنند و نشان دهند که سینماگران نباید امیدوار باشند. ایوبی با بیان اینکه سال گذشته مساله خانه سینما را داشتیم، ادامه داد: امسال هم انتخابات خانه سینما به یک چالش تبدیل شد اما خیلی خوشحالیم که انتخابات برگزار شد.

وی اکران نوروزی و اکران فیلم ها را اولین چالش پیش رو در سال جدید دانست و یادآور شد: سال گذشته برای اینکه از بحران اکران و فیلم هایی که پشت اکران قرار داشتند عبور کنیم، گروه «هنر و تجربه» به کمک سینمای بدنه آمد و توانست کمک کند. امیدواریم سال آینده برای این تجربه که تجربه خوبی بود و همچنین کمک به باقی فیلم ها، سال خوبی باشد. رییس سازمان سینمایی مشکلات ایجاد شده برای اکران برخی فیلم های سینمایی را یکی دیگر از چالش های این سازمان در سال ۹۳ دانست و گفت: متاسفانه همه نکاتی که می توانند نقطه مثبت تلقی شوند تبدیل به چالش می شوند. وقتی برخی از کارگردان های برجسته ما که قانونی فیلم ساخته اند و هیچ مشکل قانونی هم ندارند در خارج از کشور جایزه می گیرند، به جای جشن و خوشحالی تبدیل به مساله و چالش می شود که این اتفاقات به همان حلقه کوچک و خیلی محدود مربوط می شود.

گروهی مدام به دنبال بهانه گرفتن و مشکل تراشی هستند
وی تصریح کرد: تلقی این گروه محدود این است که اگر فضای سینما باشد آن ها زیر سوال می روند که اصلا اینگونه نیست. گروهی مدام به دنبال بهانه گرفتن و مشکل تراشی هستند.ایوبی درباره راه حل این چالش مدعی شد: فکر می کنم چند اتفاقی که در حال رخ دادن است این چالش را برطرف می کنند. فکر می کنم اهالی سینما باید با کسانی که نسبت به کلیت سینما و فیلم های آن ها سوال دارند، گفتگو کنند. فکر می کنم هنرمندان سینما باید سال آینده را سال گفتگو تلقی کنند و با علما، مراجع و بزرگان و شخصیت های برجسته به صحبت و گفتگو بپردازند.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره سینما که منتشر شد، سخنان بسیار درخشانی بود و ما باید از رهبری به خاطر نگاه شان به سینما قدردان و سپاسگزار باشیم. وی اظهار امیدواری کرد با فضای گفتگو و روشنگری های بیشتر از این چالش ها عبور می شود. ایوبی یادآور شد: اتفاق خیلی مهم این است که خود جامعه سینمایی اهمیت منطقی بودن و آرامش را در عرصه سینما حس و احساس کردند و خود جامعه سینمایی به این عده خیلی محدود اجازه چالش ایجاد کردن را نمی دهند. این تلاش های آخر عده محدود مدنظر است و پایان ماجراها نزدیک است.
مرجع : مهر