به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۴۲
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۶۴۵۱۳
جروزالم پست مدعي شد:

نیروهای سپاه در مرزهای شمالی اسرائیل

گروه بين الملل: روزنامه اسرائیلی جروزالم پست با استناد به چند عکس منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از «حضور» نیروهای سپاه پاسداران در جنوب لبنان، در نزدیکی مرزهای شمالی اسرائیل خبر داد.
عکس از حساب توییتری منتسب به سپاه پاسداران
عکس از حساب توییتری منتسب به سپاه پاسداران
جروزالم پست، عکس‌های منتشره در حساب توییتری سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را نشانی از حضور نیروهای نظامی ایران در نزدیکی نقاط مرزی میان جنوب لبنان با شمال اسرائیل دانسته است. در این عکس‌ها چند نظامی با اونیفرم ایرانی دیده می‌شوند که برخی از آنها اسلحه در دست دارند و در مناطق بقاع و بعلبک که ‌مرز بخش‌های شیعه‌نشین جنوب لبنان با اسرائیل است، در نزدیکی مرزهای اسرائیل حضور یافته‌اند. این عکس‌ها در حساب توییتری منتسب به سپاه پاسداران ایران در روزهای ۲۴ اکتبر و ۱۷ دسامبر سال جاری میلادی منتشر شده است.

زیر این تصاویر در حساب توییتری آمده است: «ما به نزدیکی قلب ام‌الفساد، رژیم منحوس صهیونیستی، رسیده بودیم و به‌زودی نیز با یاری پروردگار از روی جسد آنها رد خواهیم شد.» مرکز مطالعات اسرائیلی «ممری» نیز که تحولات منطقه خاورمیانه را زیر نظر دارد، به حضور این نیروهای سپاه پاسداران در جنوب اسرائیل توجه کرده است. به نوشته روزنامه جروزالم پست بر اساس گزارش موسسه «ممری»، این تصاویر بی‌تردید از سوی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در این حساب توییتری قرار گرفته، «زیرا در بخش آپ‌لود آن حساب متعلق به نظامیان ایران دیده می‌شود».
تاریخ اکتبر سال ۲۰۱۴ روی عکس‌های نیروهای سپاه در نزدیکی مرز جنوب لبنان و اسرائیل از این نظر اهمیت دارد که در همین ماه حمله‌ای از جنوب لبنان علیه نظامیان در شمال اسرائیل صورت گرفت و حزب‌الله رسماً مسئولیت آن را برعهده گرفت.

در این حمله، دو نظامی اسرائیلی مستقر در «تپه دوو» زخمی شدند. این نخستین بار در هشت سال گذشته، پس از جنگ ۳۳ روزه تابستان ۲۰۰۶ میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله بود که این سازمان شیعی لبنان مسئولیت حمله نظامی به اسرائیل را عهده‌دار می‌شد. در روزهای پایانی اکتبر ۲۰۱۴، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله، در مصاحبه با شبکه المنار گفت که حزب‌الله قصد داشت با این اقدام به اسرائیل پیام دهد که هرچند حزب‌الله درگیر تلاش برای بقای حکومت بشار اسد و دفاع از سوریه است، اما از قدرت کافی نیز در برابر «حماقت‌های احتمالی» اسرائیل برخوردار است.

پس از بمب‌گذاری حزب‌الله علیه نظامیان اسرائیلی، در گزارش رسانه‌های عربی منطقه ادعا شده بود که ایران از حزب‌الله خواسته است با این حمله به تعرض به سایت اتمی ایران که چندی پیش از آن رخ داده بود پاسخ دهد. شیخ نعیم قاسم، قائم مقام حزب‌الله، اخيرا در مصاحبه با تسنیم گفته بود که حزب‌الله با یاری ایران به موشک‌هایی با برد بلند و قدرت نقطه‌زنی دست یافته و می‌تواند سراسر اسرائیل را هدف قرار دهد.