به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۹۴۶۶

رييس شوراي شهر بغداد ربوده شد!

گروه بين الملل: رييس شوراي شهر بغداد جمعه شب توسط شبه نظاميان ربوده شد.
رييس شوراي شهر بغداد ربوده شد!
رياض العضاض به همراه 8 نفر از همراهان و محافظانش در منزل خود در منطقه اعظميه بغداد توسط مردان مسلح ناشناس ربوده شد و از سرنوشت آنها خبري نيست. از سوي ديگر و بنا به گزارش رسانه هاي عراقي؛ با شليك خمپاره به پالايشگاه بيجي، برخي از انبارهاي نفتي پالايشگاه آتش گرفته و در حال سرايت به بخش هاي ديگر است. 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مسئولان عراقی به مناسبت انتخاب "فواد معصوم" به عنوان رئیس‌جمهور جدید عراق تبریک گفت. ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن به عراقی‌ها به خاطر انتخاب فواد معصوم به عنوان رئیس‌جمهور جدید خود تبریک می‌گوید. وی گفت: پارلمان عراق با اتخاذ چنین اقدام سرنوشت‌سازی پایبندی خود را به یکپارچه‌سازی و ایجاد وحدت در کشور براساس قانون اساسی و تحقق حقوق و آرمان‌های مشروع برای تمامی گروه‌های عراق ثابت کرد.

هارف خاطرنشان کرد: رهبران عراقی باید اقدام بعدی در روند دموکراسی کشور خود را با انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل دولت اتخاذ کنند. عراق از طریق دولتی فراگیر که نماینده تمامی عراقی‌ها باشد، می‌تواند به صورتی کارآمدتر و موفق‌تر با چالش‌های امنیتی و انسانی که در جنگ با داعش با آن مواجه است، عمل کند. در همین راستا، فواد معصوم رئیس‌جمهور جدید عراق با عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در خصوص امور امنیتی و سیاسی و اتخاذ اقدامات مهم برای تشکیل دولت آتی و روند سیاسی به طور کلی و همچنین آخرین تحولات اوضاع عراق بحث و گفتگو کرد. فواد معصوم همچنین تاکید کرد که وی با جدیت مسائل و نظراتی را که در نشست مطرح شده بررسی می‌کند.