به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۷۶۴۶۶

بیانیه انتقادی درباره توقیف «زنان امروز»

گروه فرهنگی: انجمن دفاع از آزادی مطبوعات درباره توقیف مجله «زنان امروز» بیانیه داد.
بیانیه انتقادی درباره توقیف «زنان امروز»
به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه ارسالی آمده است: «در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات با کمال تاسف خبر توقیف نشریه زنان امروز از سوی هیات محترم نظارت بر مطبوعات به استناد ماده ۶ واصل شد.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات بر این باور است که قانون اساسی جمهوری اسلامی اصل را بر آزادی مطبوعات و انتشار مطالب نهاده است و به هنگام تخلف از مقررات قانونی مرجع صالح قضایی را شایسته صدور حکم به مجازات می‌داند. لذا انتظار می‌رود نهادهای اداری و نظارتی همچون هیات نظارت بر مطبوعات به طرق دیگر از جمله تذکر، اخطار و گفت‌وگو زمینه اصلاح را فراهم آورند.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات معتقد است پراکندگی قواعد و مقررات و سلایق منجر به آزار متون قانونی بر تطبیق می‌شود؛ لذا برای رسیدن به یک مجموعه قوانین و مقررات یکدست، تدوین قانون جامع رسانه‌ها با تاکید بر حذف لغو امتیاز، توقیف و تعطیل رسانه گامی موثر و مورد تقاضا است.

شایسته است نهاد قانونگذاری. حقوقدانان و وزارت ارشاد اسلامی با تلاش موثر زمینه توسعه و تثبیت گردش آزاد اطلاعات و اصل آزادی بیان را فراهم آورند. انجمن دفاع از آزادی مطبوعات امیدوار است با توجه به مخاطبان خاص این نشریه قرار توقیف مورد تجدید نظر قرار گیرد و راه برای ادامه کار و اطلاع‌رسانی مجله زنان امروز فراهم شود.