به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۸۴۶۵۶
به طول ۱۶۸ کیلومتر در مرز تونس و ليبي؛

حفر خندق در مرزها از ترس داعش/تصاوير

گروه بين‌الملل: دولت تونس به منظور جلوگیری از ورود تروریست‌های تکفیری داعش اقدام به حفر خندق و ایجاد دیوار در مرز با لیبی کرده است.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کشور تونس ساخت خندق و دیوار در مرزهای خود با لیبی را به منظور ممانعت از نفوذ عناصر تروریستی شروع کرده است.«حبیب الصید» نخست وزیر تونس اظهار کرد: ساخت دیوار شنی و حفر خندق در مرزهای خود با لیبی را شروع کردیم. این دیوار ۱۶۸ کیلومتری پایان سال ۲۰۱۵ به اتمام خواهد رسید. وی با بیان اینکه هدف از ساخت دیوار در مرزهای تونس با لیبی ممانعت از نفوذ عناصر افراطی است، افزود: لیبی تبدیل به معظل بزرگی شده است.

الحبیب الصید تاکید کرد: تونس ساخت دیوارهای الکترونیکی در مرزهای خود با لیبی را به رغم هزینه های سنگین آن بررسی می کند و با شرکای خود برای سرمایه گذاری در این زمینه رایزنی خواهد کرد. این تصمیم دولت تونس در پی حمله تروریستی به موزه باردو و هتلی در شهر سوسه که منجر به کشته شدن ۵۹ گردشگر گردید اتخاد شده است. داعش مسئولیت این دو حمله مرگبار را بر عهده گرفته است.

در مقابل دولت طرابلس با اشاره به تصمیم تونس برای ساخت دیوار مرزی هشدار داد اقدامات یک جانبه برای حفظ امنیت مرزها منجر به برقراری ثبات نخواهد شد. در بیانیه دولت طرابلس آمده است از مقامات تونس می‌خواهیم برای تامین امنیت مرز دو کشور رایزنی‌ها با لیبی را گسترش دهند. مقامات تونس اعلام کردند عاملان حمله به موزه باردو و هتل شهر سوسه، در لیبی آموزش دیده بودند. لیبی و تونس حدود ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که به دلیل نبود امنیت لازم، قاچاق کالا، سوخت، اسلحه و مواد مخدر از طریق آن انجام می‌شود.