به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۵۱۸۹۶
تا پایان سال 93 تورم به زیر 20 درصد می‌رسد؛

رئیس جمهور: افراط را کنار بگذارید

گروه سیاسی: رئیس جمهور در جمع مردم اردبیل اعلام کرد که تا پایان سال 93 تورم ما به زیر 20 در صد خواهد رسید.
رئیس جمهور: افراط را کنار بگذارید
حجت‌الاسلام روحانی در جمع مردم اردبیل ضمن این‌که مردم این شهر را قهرمان و بزرگ خواند، گفت: بسیار خوشحالم که در شروع دومین سال از دولت تدبیر و امید در محضر شما مردم شریف، غیور و وفادار به انقلاب اسلامی و رهبری هستم. وی با اشاره به وعده‌های خود در شروع فعالیت‌های انتخاباتی‌اشاره کرد و افزود: نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان از جمله این وعده‌ها بود. رئیس جمهور اظهار کرد: در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام آور بالای 40 درصد همراه بود، دولت یازدهم کار خود را در چنین شرایطی آغاز کرد، من در آغاز دولت در برنامه‌ای برای مردم در صداوسیما گفتم که تا پایان سال 92 تورم را به 35 درصد خواهیم رساند که این کار ه حول و قوه الهی انجام شد و تورم به 34 درصد رسید و این رقم کمتر از معیار و شاخصی بود که اعلام شد. روحانی افزود: در آغاز امسال نیز اعلام کردم تا پایان سال 93 تورم را به 25 درصد خواهیم رساند و امروز در محضر مردم شریف اردبیل اعلام می‌کنم که تا پایان سال 93 تورم ما به زیر 20 در صد خواهد رسید.

رئیس جمهور با بیان این‌که دولت در تمام فراز و نشیب‌ها یک ثبات آرامش در صحنه اقتصاد و در بازار این کشور به وجود آورده و امروز مردم به اقتصاد آینده کشورشان می توانند کاملا امیدوار باشند، اظهار کرد: اگر رشد اقتصادی در سال 91 منهای 6.8 درصد بود در پایان سال 92 منهای 1.1 درصد رسید و این به معنای یک حرکت مثبت در صحنه اقتصاد است و پایان امسال در سال 93 رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود.

رئیس جمهور: افراط را کنار بگذارید
رئیس جمهور با بیان این‌که مردم به ویژه تحصیل‌کردگان دانشگاهی از لحاظ اشتغال در فشار شدیدی هستند، گفت: دولت موظف است شرایط لازم را برای اشتغال جوانان فراهم کند و امسال در این زمینه قدم های اولیه‌ای برداشته می‌شود. همچنین حرکتی برای توسعه استان اردبیل نیز انجام می‌گیرد. روحانی همچنین اظهار کرد: اکنون همه مردم ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند و فقط در شهرها 7.5 و در روستاها 5 درصد هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت می‌کنند در حالی که در سال گذشته این رقم بالای 37 درصد بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اکنون سازمان تحریم غیرقانونی علیه ملت دچار ترک شده است و تا پایان آذر 7 میلیارد دلار از پول مردم آزاد می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمینه فروش قطعات خودرو و پتروشیمی تحریم‌ها برداشته شده و در زمینه صادرات و واردات شرایط تحریم با پارسال متفاوت است گرچه هنوز ما در شرایط تحریم هستیم ولی اقتصاد نسبت به گذشته متحول شده ولی ما باید قدم‌های بیشتری برداریم.روحانی همچنین با بیان این‌که امروز لحن روزنامه‌ها و رسانه‌ها متفاوت شده و قوای سه‌گانه و گروه‌های سیاسی با ادب و احترام باهم تعامل می‌کنند و بزرگان جامعه مورد احترام هستند خطاب به یک عده محدود، گفت: خواهش می‌کنم شما هم افراط را کنار بگذارید زیرا ما همه ایرانی مسلمان، برادر و عاشق خاندان رسالت هستیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات منطقه و بی‌ثباتی کشورهای همسایه ایران، اظهار کرد: اکنون در عراق و سوریه مردم ظالمانه زیر تیغ کسانی هستند که به دروغ ادعای اسلامی می‌کنند اما مزدور صهیونیست‌ها هستند. از سویی مردم فلسطین زیر بمب و آتش صهیونیستها هستند. در این شرایط ما باید ید واحده باشیم و به همه بگوییم ایران آرام و باثبات است.

هزار واحد شغلی در استان اردبیل ایجاد می‌شود

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دیگر طرح‌های در نظر گرفته شده برای استان اردبیل گفت : ان‌شاء الله با تصمیمات گرفته شده 40 هزار واحد شغلی در این استان ایجاد می‌شود و البته با صنایع جانبی در نظر گرفته شده این میزان اشتغال بیشتر خواهد شد. روحانی به پایان رساندن عملیات ساخت سد و آبرسانی به شهر اردبیل را از دیگر برنامه‌های دولت برای این استان عنوان و اظهار کرد: اجرای این طرح از سد یامچی تا سال 95 به بهره‌برداری و اتمام خواهد رسید.

وی نیروگاه سبلان که قرار است طی امروز کلنگ زنی آن آغاز شود را از دیگر برنامه‌های مد نظر برای این استان دانست و گفت: با درنظر گرفتن این نیروگاه 480 مگاوات به برق اضافه خواهد شد و این طرح با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت اجرایی و عملیاتی می‌شود. وی در ادامه تصریح کرد: طرح راه آهن میانه و اردبیل نیاز به بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار و هزینه دارد که بخشی از آن ارزی خواهد بود . این طرح با راه آهنی به طول 175 کیلومتر در سال جاری و تا پایان این دولت اجرایی خواهد شد. رئیس جمهور با مورد توجه قرار دادن موضوع گردشگری در استان اردبیل اظهار کرد: من به معاونت مربوطه در زمینه گردشگری اعلام کردم که ان‌شاء الله طرح جامع گردشگری را به دولت بیاورد که آن را تصویب کنیم و در حد توان برای کارهای زیربنایی سرمایه گذاری داشته باشیم و البته من در این بین بخش خصوصی را دعوت به همکاری می‌کنم.

روحانی ایجاد و تکمیل بیمارستان در اردبیل را از دیگر تصمیمات دولت خواند و گفت: این موضوع در شورای اداری استان تبیین وتشریح خواهد شد. وی در پایان خطاب به مردم استان اردیبل یادآور شد: از شما مردم شریف و استاندار و امام جمعه به خاطر استقبال بسیارگرم و حضور واجتماع‌تان و همچنین مهمان نوازی شما تشکر می‌کنم.
مرجع : ایسنا