به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۷۶۹۵۲
برخی وزرا، برنامه‌‏های خود را با مخالفان دولت تنظیم می‏‌کنند

فرمانداران دولت اعتدال در خدمت پایداری‌ها!

گروه سیاسی: جریان سخنرانی احمدی‌نژاد در بابل زنگ خطر را برای دولتی‌‏ها به‌صدا درآورده؛ فرماندار دولت روحانی در جلسه خصوصی احمدی‏‌نژادی‏‌ها شرکت کرده بود. جلسه‏‌ای که بعید نیست حمله به سیاست‌‏های دولت محور آن بوده باشد. با این حال، اتفاق بابل تنها یک پرده دیگر از ضعف دولت در سطح مدیران میانی است؛ ضعفی که خیلی پیش از اینها از اصل آن پرده‌برداری شده بود.
فرمانداران دولت اعتدال در خدمت پایداری‌ها!
به گزارش خرداد؛ غلامعلی جعفرزاده، نماینده نزدیک به طیف اصلاح‌‏طلبان در مجلس معتقد است که حضور فرماندار بابل در جلسه خصوصی «احمدی‌نژادی»ها در این شهر مهر تائید دیگری بر وجود نیروهای نفوذی در دولت یازدهم است. نیروهایی که او اعتقاد دارد در بطن همین دولت کمین گرفته‌‏اند تا نهایتا روحانی و تیمش را زمین‏گیر کنند.

جعفرزاده در همین رابطه و درباره غیرهمسونبودن برخی مدیران میانی با دولت می‏‌گوید: «متاسفانه این پدیده در دولت آقای روحانی آنقدر فراگیر است که به سطح کابینه هم رسیده و متاسفانه وزرایی در کابینه آقای روحانی حضور دارند که برنامه‌‏های خود را با اردوگاه رقیب ایشان تنظیم می‏‌کنند.» وی تاکید می‏‌کند که پیشتر هم درباره وضعیت این اعضای کابینه که هماهنگی بیشتری با نیروهای مخالف دولت دارند تا خود دولت، به آقای روحانی و دولتمردان نزدیک او هشدار داده است.

جعفرزاده با این مقدمه ادامه می‏‌دهد: «وقتی در دولتی یک یا چند وزیر از بیرون هیات دولت خط می‌‏گیرند، چطور انتظار دارید در سطح مدیران میانی اتفاقاتی از قبیل آنچه در بابل اتفاق افتاد شکل نگیرد. اتفاق بابل اولین اتفاقی از این دست بود که رسانه‏‌ای شد، اما این به آن معنا نیست که حضور یک مدیر دولت یازدهم در جلسات سیاسی اردوگاه رقیب برای اولین بار اتفاق افتاده است. از این دست موارد قبلا هم بوده که رسانه‌‏ای نشده است.»

نماینده رشت در مجلس با اشاره به حادثه شیراز و حمله به علی مطهری می‏‌افزاید: «مگر در شیراز چه اتفاقی افتاد؟ آن روز نمایندگان عالی دولت در یک استان در زمین چه کسانی و به نفع کدام جریان بازی کردند؟ مگر یک سال پیشتر در بروجرد برای سخنرانی سید حسن خمینی چه شد؟ کدام مقام و مدیر دولتی تا حالا برای همه این همایش‏‌ها و سخنرانی‏‌ها و کنسرت‏‌هایی که به هم ریخته‏‌اند آستین بالا زده و وارد گود شده است؟ حالا بروید و وضعیت مخالفان دولت را ببینید. آیا کسی جرات دارد به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست؟ آیا تا حالا کسی جرات کرده در سخنرانی آنها یک کلام حرف پس و پیش بزند؟ بروید ببینید همین مقامات و مدیرانی که نمی‌‏توانند ذره‌‏ای امنیت هواداران سیاسی دولت را حفظ کنند، اگر پای برنامه‏‌های جریان رقیب دولت و تندروها باشد چطور اوضاع را برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه آماده می‌‏کنند. متاسفانه الان چرخ سیاست داخلی به نفع تندروها می‌‏گردد و برخی از مدیران دولتی هم به افزایش توان این چرخ کمک می‌‏کنند.»

وی با اشاره به اینکه صرف برگزاری جلسات مخالفان دولت و احمدی‏‌نژاد در شهرستان‌‏ها اصلا بد نیست، ادامه می‏‌دهد: «اتفاقا هرگروهی باید حرفش را بزند. احمدی‏‌نژاد هم باید حرفش را بزند و البته پاسخگوی دوران ریاست جمهوری‌‏اش هم باشد. اما مساله این است که الان فقط تندروها و احمدی‏‌نژادی‏‌ها حق حرف زدن دارند. این مساله ما را نگران می‏‌کند. اگر امکان حرف‌زدن برای همه مهیا بود که ما ناراحتی نداشتیم. اما می‏‌بینیم فرماندار دولت که می‏‌رود و در جلسه احمدی‏‌نژاد جلوی او زانو می‏‌زند، هزار و یک کار این دولت را روی زمین گذاشته است.»

جفعرزاده تصریح می‏‌کند: «کار فرماندار اول پیش‌بردن سیاست‌های دولت است، بعدش نشستن در جلسه فلان مسئول سابق. کاری نداریم که اگر فلان فعال سیاسی هوادار دولت بخواهد به همین شهر برود، نه تنها آقای فرماندار در جلسه‌‏اش حاضر نمی‌‏شود که به احتمال زیاد مجوز جلسه هم به او نخواهد داد. الان اینها نگران‌کننده است. اینکه یک عده نفوذی افسار سیاست داخلی را به دست گرفته‌‏اند و آن را دنبال خودشان می‌برند.»

این عضو کمیسین برنامه و بودجه مجلس ب اشاره به در پیش‌بودن انتخابات مجلس دهم توضیح می‌‏دهد: «اینها چند ماه دیگر هم قطعا وارد انتخابات می‌‏شوند و از افرادی حمایت خواهد کرد. مشخص هم هست که از چه کسانی حمایت می‏‌کنند. همه می‌‏دانند که حمایت‌شوندگان توسط نفوذی‌های دولت قطعا از جریان مخالف دولت هستند. آن وقت سود این حمایت را رقبای دولت می‌برند و البته چماقش را هم بر سر دولت خواهند زد که فلان فرماندار شما در فلان جا کار انتخاباتی کرده است. یعنی کار این نفوذی‏‌ها به اسم دولت تمام می‌‏شود و به کام مخالفان دولت.»

جعفرزاده در پایان سخنانش با اشاره دوباره به اتفاقات شیراز و همچنین برهم‌زدن سخنرانی مشاور رئیس‌جمهور در استان فارس در سفر اخیر هیات دولت، می‏‌گوید: «من نمی‏دانم که دولت چرا نمی‌خواهد قبول کند که مثلا استان فارس را مخالفان اداره می‌‏کنند؟ مگر چند اتفاق مشابه باید بیفتد که دولت دست به کار شود؟ این تعلل و کندی نهایتا کار دست دولت خواهد داد.»