به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۵۸۵۹۲

باران، اهوازی‌ها را به بیمارستان فرستاد!

گروه جامعه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: به دنبال بارندگی های دوشنبه شب گذشته تاکنون حدود یک هزار نفر با علایم بیماری های تنفسی به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مراجعه کردند.
دکتر 'ایرج نظری' در گفت و گو با ایرنا، افزود: این بیماران به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و هیچ گونه بیمار بدحالی در هیچ کدام از بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری نشد. وی گفت: هرچند که ممکن است تعدادی از این موارد نیز به علت حساسیت های معمول فصلی باشد ولی به علت اینکه بعد از بارندگی ایجاد شده ممکن است با موضوع بارندگی ارتباط داشته باشد.

نظری خاطرنشان کرد: بیمارستان های استان در همین راستا در حال آمادگی کامل هستند و جلسات متعددی نیز با حضور رییس دانشگاه در این ارتباط گرفته شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تمام نیازهای احتمالی نیز تهیه شده و تدابیر لازم برای وقوع بحران احتمالی اتخاذ شده است.

پارسال نیز به دنبال بارندگی هایی که بعضا از آن به عنوان باران های اسیدی نام برده شد شمار زیادی از شهروندان دچار مشکل تنفسی شده و به مراکز درمانی و بیمارستان های استان خوزستان بویژه اهواز مراجعه و مورد درمان قرار گرفتند.

در این سال بدنبال این حادثه مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه عوامل این حادثه در دست بررسی است گفته بود که آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت 95 درصدی از جمله عوامل باران های اسیدی در اهوازند.