به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۳۱
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۶۱۴۸۰
تیم مذاکره کننده اهل سازش نبود که مذاکرات تمدید شد

مخالفان، آيا حالا شجاعت عذرخواهی دارید؟

گروه سیاسی-رسانه ها: روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از سرمقاله خود آورده است: به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای در موعد سوم آذر، نشان داد که گروه مذاکره‌کننده ایرانی اهل سازش بر سر منافع ملی نیست. آیا کسانی که در داخل کشور با زبان و قلم بی‌مهار خود تا توانستند به مذاکره‌کنندگان ایرانی تهمت زدند و آنها را به باد ناسزا گرفتند، شجاعت عذرخواهی دارند؟
مخالفان، آيا حالا شجاعت عذرخواهی دارید؟
به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای در موعد سوم آذر، به مخالفان داخلی دولت یازدهم که طی یکسال گذشته به ویژه در روزها و هفته‌های اخیر اعضای گروه مذاکره‌کننده ایرانی را زیر بمباران شدید تبلیغاتی قرار دادند، نشان داد که برخلاف تهمت‌های ناروای آنها گروه مذاکره کننده ایرانی به حقوق ملت ایران پای‌بند است، از خطوط قرمز عبور نمی‌کند و اهل سازش بر سر منافع ملی نیست. اگر گروه مذاکره‌کننده ایرانی اهل سازش و عبور از خطوط قرمز بود، قطعاً دیروز یا شاید زودتر از سوم آذر با 1+5 به توافق می‌رسید و مشکلی با آمریکا نداشت. این، مقاومت متعهدانه گروه مذاکره‌کننده ایرانی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بود که به آمریکا اجازه نداد به مطامع خود برسد و درصدد تمدید مهلت مذاکره برآید.

آیا کسانی که در داخل کشور با زبان و قلم بی‌مهار خود تا توانستند به مذاکره کنندگان ایرانی تهمت زدند و آنها را به باد ناسزا گرفتند، شجاعت عذرخواهی از مذاکره کنندگان ایرانی را دارند؟ ایستادگی اعضای گروه مذاکره‌کننده ایرانی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و سایر قدرت‌های غربی و تحمل مثال زدنی آنها در برابر فشارهای مخالفان داخلی و خارجی که بطور مستمر از بوق‌های تبلیغاتی خود به بمباران تبلیغاتی آنها پرداختند، واقعاً ستودنی است. به اعضای گروه مذاکره‌کننده ایرانی، از صمیم قلب خسته نباشید می‌گوئیم، برای آنها در ادامه این راه توفیق الهی آرزو می‌کنیم و اعتقاد راسخ داریم که تلاش‌ها و مقاومت جانانه آنها در طول یکسال گذشته، بویژه آنکه ملامت‌های داخلی را نیز تحمل کردند، نوعی "جهاد" محسوب می‌شود و از خدای قادر منان می‌خواهیم پاداش اخروی مجاهدان را به آنها عنایت فرماید.

جدبابایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۰:۵۷
ای بابا اینا نگران از دست رفتن منافع ملی نیستند. اینا نگران از دست رفتن میلیاردها تومان رانت ناشی از اعمال تحریم ها هستند. (264802)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۳:۱۷
البته صحیح ترش میلیاردها دلار است نه میلیاردها تومان!!!میلیاردها تومان دیگه خیلی خز شده واسه بعضیا (264845)
لبوفروش بیسواد مزدور بی شناسنامه بهجنم رفته!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۳:۴۰
برای اینکه به ملت شوک واردنشه مرحله بمرحله دارن تسلیم میشن عزیزم!
بیش از100تحریم جدیدطی یکسال پلمپ کردن تاسیسات هسته ای و بیتفاوتی همه نشون داد که آرام آرام باید تسلیم شد!
البته این تحریمهای جدید چون برای دولتمردان فعلی رانت ایجاد میکنه اشکالی نداره
الحمدلله چرخ زندگی به خوبی داره میچرخه صنعت هسته ای هم پلمپ نیست
الحمدلله عزت به پاسپورت ایرانی بازگشت چون ابوطالبی الان به عنوان نماینده ایران در سازمان ملله (البته توی ایران)
الحمدلله 100روزه از رکود خارج شدیم
الحمد لله! چرا اینقدر ناسپاسید (264859)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۵:۰۶
خوبه خودت‌خودتومعرفی کردی،که چطورادمی هستی،پس نیازبه گفتن واقعیات به تونیست،چون ازاون جماعتی هستی که خودتوبخواب زدی،وبیداربشونیستی (264887)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۰۲
بلايي كه آن مرد رفته سر مملكت آورد حالا حالاها بدبختيش بالا سرمونه! (264905)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۰۸
چه زمانی گفته شد 100 روزه از رکود خارج می شویم؟گفته شد 100 روزه گزارش می دهیم که دادند. در ضمن محمود خانتون کاری کردند که حالا حالاها تو رکود هستیم.
لطفا اگر دین ندارید آزاده باشید.(انصاف خوب چیزی است) (264909)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۲۰
دو چیز خیلی خوشحالم میکنه
اول شادی و رضایت مردم
دوم عصبانی بودن دلچرکین شدن و درماندگی شما و هم فکرانتون
خوبه که بعد از هشت سال خون دل خوردن مردم نوبت به شما هم رسید تا ببینید کم کم بلایی که شما افراطی های وطن فروش بر سر مردم آوردید به فضل خدا بلای جان خدودتون میشه و جز رسوایی و درماندگی در دنیا و آخرت چیزی از توشه ای که در اون هشت سال به جیب زدید نصیبتون نشده
ان الله مع الصالحین (264914)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۴۲
با سازش و به نتیجه رسیدن مذاکرات هرگز به ملت شوک وارد خواهد شد و به دلواپسان و سودجویان تحریم ها و دلار بازها شوک وارد خواهد شد . البته شاید هم به ملت ایران شوک شادی وارد بشه (264926)
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۸:۲۴
مدیریت جهانی و اتخاذ سیاست های راهبردی و نوین "پاره شدن قطعنامه دان" و... از سوی معجزه ی هزاره ی سوم وحامیان پیدا و پنهانش, اجماع جهانی علیه ایران را رقم زد و در نهایت بنا بر اعتراف یکی از طرفداران دولت وقت باعث جاری شدن اشک برخی از وزرای دولت دهم در جلسات هیات دولت از شدت فشار پاره شدن قطعنامه دان ها شد و در نتیجه ب. ز ها وارد میدان شدند و آنقدر به مانند پاک ترین دولت تاریخ ایران پاک کار کردند که ب.ز راهی اوین شد و...!؟ پرسش این است که گندزایی 8ساله را با گندزدایی چندین ساله می توان جبران کرد؟! (264950)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۲۱:۱۰
وقتي كه به كلاس درس رفتي و كمي سواد ياد كرفتي و البته إز جهنم هم بركشتي و اسم خودت رو هم عوض كردي بيا صحبت كنيم شايد درد ما را هم بفهمي (264983)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۷
مهمترین نکته اینه که ملت تا اخرپشت تیم مذاکره کننده هست،وتحت هرشرایطی ازاونا تا رسیدن به توافق نهایی حمایت میکنه!!!حالا افراطی به جهنم که توخوشت نمیاد،،به جهنم که منافع توودوستات به خطرمی افته!!!میفهمی ما ملت دیگه بسمونه،تا کی چوب افراطیگریهای شما رومابخوریم (264813)
Meysam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۲:۱۵
قابل توجه آقای شریعتمداری!!!
منتظر عظرخواهی ایشان هستیم.(خیال خام) (264832)
کاریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۲:۱۵
دکتر ظریف انسانی توانمند ، باهوش و متعد است و بالطبع تیم ایشان هم ، ملت ایران باید قدر و ارزش نخبه هایی مثل آقای دکتر ظریف رو بداند ، ایشان ما رو یاد شهید دکتر فاطمی میندازه و امیدوارم ک مردم ما از تاریخ درس بگیرن و پشت این بزرگان رو خالی نکنن ، (264833)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۲:۵۴
این اقایان تازه ادعا میکنند تحریمها باقی ماند .اما 5میلیارد دلاری که نصیب کشور شده نمیبینند .حتما" باید پوزش بخوان چرا که فعلا"تیم مذاکره کننده باعث شده یه 7ماه هم کاسبی اینا از تحریم ادامه داشته باشد . (264840)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۰۱
عزیز جان !
اشتباه ملتفت شدی جانم ! اتّفاقا این شما هستید که از تحریم ها به نفع خودتان کاسبی سیاسی میکنید . این شمایید که با مقصّر دانستن دولت قبل در بوجود آمدن تحریم ها و قیل و قال و ایجاد یک جنگ روانی ، سعی دارید حواس مردم را پرت کنید و سیاهی های دوران اصلاحات را از اذهان مردم پاک کنید . میخواهید خود را حق به جانب و مظلوم و پاک و موجّه نشان دهید و حزب خود را بالا بکشید . و این یک سیاست است . البتّه از نوع فریبکارانه و دغل بازانه اش ! همیشه برای اینکه حواس ها از موضوعی پرت شود ، موضوع دیگری را عَلَم ... (264904)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۲۰:۵۱
حیف که شما ها اهل فکر و منطق و انصاف نیستید وگرنه جوابتون خاموشی نبود (264981)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۲۳:۳۲
اتّفاقا نظر بنده هم نسبت به شما همین است عزیز دل برادر ! شما اگر استدلال منطقی داری بگو . وگرنه جمعش کن ! (265002)
رضائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۲۳:۰۰
دست گروه 1-5 درد نکنه که حداقل امانت دار خوبی هستند و حلال و حروم سرشون میشه و دارن کم کم پول های بلوکه شده ملت ایران را قسطی پس میدن .فکرشو بکن اگه اینا دارائیهای ما را ضبط نکرده بودن الان ما یک ریال آن را نداشتیم چون آقایان : م-ر ، ر-م ، م-ب ،ب-ز ،و... که شما بهتر میدانید این پول ها را هاپولی کرده بودند و یک آب هم سرش . درست مثل آن کاری که در 8 سال گذشته با پول نفت و ثروت ملی این مملکت کردند . (264998)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۳:۳۰
تند نرید!
عدم توافق برمیگرده به زیاده خواهی بیش از حد طرف مقابل نه ایستادگی کس دیگری!
فک کن اونا چی میخوان! (264852)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۵:۲۵
دانا!!!!توکه میدونی بگوچی میخوان!!!میگن انرژی هسته ایی که بعداز۱۸سال نمیتونه یک لامپ ۱۰۰وات روروشن کنه،تعطیلش کنین بره،،این پولهاروکه خرج روسیه کردین،خرج انرژی خورشیدی کرده بودیم،الان مجبورنبودیم توزمستون قطعی گاز،تابستون قطعی برق روتحمل کنیم،،الان روشن شدی،براخودتون توهم مقاوت برداشتین (264892)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۴۴
شما معلومه که خیلی دلواپسی ها (264928)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۷:۴۳
خانم شما هم جزو افراطی ها هستید؟
پس اینجا چه میکنید؟؟ استفاده از اینترنت برای یه بانوی افراطی یه جور پارادوکس نیست؟
مگه به شمانگفتن که از نظر همفکرانتون یه بانوی افراطی غیر از آشپزی و بشور و بساب حق فعالیت دیگه ای نداره؟ مگه نمیدونید که از نظر افراطی ها یه زن موجودی ما بین انسان و سایر مخلوقات به حساب میاد؟ دیگه اینتررنت خودنت چیه؟ (264942)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۳:۳۳
ما ظریف و تیمش را باور داریم هر چه باشد اهل دغل بازی نبستند (264856)
123
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۳:۴۷
عذر خواهی!!!!؟؟؟؟؟ مرد حسابی یکساله که مملکت را تعطیل کردید ، و همه دل خوشی هاتون به کدخدا بود و علیرغم اینکه همین مخالفان که می گفتند این امریکایی قابل اعتماد نیستند ولی شما به این نصایح دلسوزانه توجه نکردید و حرکات بیجا فراوانی انجام دادید اکنون طلبکار هم هستید؟ واقعا رو را برم!!!!! (264861)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۵:۱۰
چرا،هذیون میگی!!!هشت ساله گذشته یادت رفته،یا یادت بیارم،چرخ اقتصاد کی فلج بود،داروتودارخونه ها نبود،داروی بیهوشی عمل نداشتیم،متاسفم برات که نمیدونی تحریمها زندگی مردم روفلج کرده،ورانت روبرای عده ایی که لابی دارندبازکرده،داریم میشیم دوطبقه ایی،یا فقیریا پولدار!!!میفهمی،فکرنکنم بفهمی (264889)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۰۹
محمود خان که 8 سال مملکت رو تعطیل کرد شما کجا بودین؟ (264910)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۲۳
برادر از کد خدا گفتنت معلومه که کیهان می خونی
منم کیهان میخونم اما برای خنده . چون کیف میکنم میبینم دارید جیلیز و ویلیز میزنید (264917)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۴۵
حالا شما بفرمائید چرا مثل نتانیاهو و صهیونیست ها و کنگره آمریکا از این توافق ناراضی هستید ؟؟؟ (264929)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۴۸
در دوره احمدی نزاد 4 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت کشورمان به اتفاق ارا به تصویب رسید و ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت جهان معرفی شد و کشورهای روسیه و چین که به حمایت ان ها دلخوش کرده بودیم از پشت به ما خنجر زدند و به تمام قطعنامه ها رای مثبت دادند. اما در حال حاضر کشورهای شورای امنیت و اتحادیه اروپا حق هسته ای ما و از جمله غنی سازی و تحقیق و توسعه را به رسمیت شناخته اند و انچه هم اکنون روی ان بحث می شود نه اصل انرزی هسته ای بلکه ابعاد و برخی جزییات ان است. (264930)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۵۳
مخالفین این دولت اگر یک جو حیا و ذره ای تقوا داشتند باید به دلیل حمایت های بی جا از احمدی نزاد 1000 بار عذرخواهی می کردند. اما حالا زبان شان دراز شده و طلبکار هم شده اند. بهترین روش برخورد با این افراد محل نگذاشتن و بی اعتنایی به ان ها است. (264932)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۴:۰۵
مشکل اینها مذاکرات نیست بلکه دولتیست که به پشتوانه اصلاح طلبان بر سرکارامده و گرنه اگر همین مذاکرت در زمان دولت قبل انجام میشد نه اینکه انتقاد نمیکردند بلکه سرسختانه ازانها حمایت میکردند. (264867)
فرزدق شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۷:۱۶
الان تیتر روزنامه های صهیونیستی و کیهان و وطن امروز خیلی نزدیک به هم هست. (264938)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۸:۱۶
بگذار ناراحت بشن و از این ناراحتی دل پیچه بگیرند مردم از توافق و رفع تحریم ها خوشحالند (264948)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۸:۵۲
آقای روحانی سه ماهه میخاست هسته ای رو حل کنه الان داره دوسال میشه هنوزم که هنوزه آقایون میرن اونجا بیانیه میخونن میان (264955)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۹:۳۰
آنها باید توبه کنند عذر خواهی فایده نداره (264971)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۲۳:۵۹
اگر عذر خواهی و توبه نکنند اون دنیا باید جواب بدهند
به آقای دکتر ظریف خدا قوت می گوئیم (265011)