به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۵۷۸۱۸
جزييات بيشتر جنايت ضدبشري داعش

اعدام 5000 مرد و اسارت 7000 زن ایزيدی

گروه بين الملل: طبق تحقیقات صورت گرفته، در زمان ورود تروریست‌های داعش به کوه سنجار در عراق در ماه اوت هزاران مرد ایزدی کشته شدند که یادآور قتل عام سربرنیستا است.
اعدام 5000 مرد و اسارت 7000 زن ایزيدی
به نوشته روزنامه دیلی میل، حادثه وحشتناک کشتار ایزدی‌هایی که از کوه سنجار واقع در عراق فرار نکردند، کمتر از قتل عام مردان و پسران در سربرنیستا نیست. سازمان ملل تایید کرده است که 5000 مرد اعدام و 7000 زن به عنوان برده جنسی اسیر شدند. در این میان سر حدود 10 مرد در روستای حردان عراق به دست تروریست‌های داعش بریده شد.

تروریست‌های داعش پس از ورود به سنجار وارد روستاها می‌شدند و به انتخاب خودشان زنانی را به عنوان برده جنسی می‌بردند. ده‌ها هزار آواره ایزدی به پناهگاه‌ها و روستاهای سراسر منطقه کردنشین شمال عراق رفتند که این مهاجرت اجباری در ماه اوت صورت گرفت اما تعداد مساوی نیز در پشت خطوط داعش به دام افتادند.

محققان با به هم چسباندن گزارش‌های حملات، در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از 5000 ایزدی در یک سری از قتل‌عام‌های تروریست‌ها از پای درآمدند. طبق این گزارش، بین پنج تا هفت هزار زن ایزدی از روستاهای مناطق کردنشین اسیر شدند که فروخته شده و یا تحویل اعضای داعش شدند. به دلیل حجم گسترده کشتارهای داعش بیشتر آنها گزارش نشده است اما محققان سازمان ملل هم‌اکنون بیشتر این گزارشات وحشت‌انگیز را تایید کرده‌اند.

برخی از کشتارهای وحشیانه در شرایطی انجام شده که مردم در پست‌های بازرسی به انتظار نشسته بودند که به ضرب گلوله کشته شدند و پس از آن با بولدوزر در گورهای دسته جمعی ریخته شدند. برخی دیگر از ایزدی‌ها نیز به معابدشان گریخته بودند که داعش آنها را منفجر کرد. علاوه بر اینها داعش در روستاها بسیاری مردان ایزدی را سر بریده است.
مرجع : ايسنا