به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۶۷۹۲۵
لغو پروازهای فرودگاه اهواز و تعطيلي مدارس؛

امروز هم تنفس خوزستاني‌ها سخت شد

گروه جامعه: گرد و غبار و ذرات آلاینده موجود در هوا امروز هم کیفیت هوای برخی شهرهای خوزستان را دگرگون کرد و حجم اين آلودگي آن چنان بالا گزارش شده، كه حتي مردم در خانه هاي خود هم به سختي تنفس مي‌كشند.
امروز هم تنفس خوزستاني‌ها سخت شد
به گزارش واحد مرکزی خبر، غلظت گرد و غبار هوا تمام مقاطع تحصیلی برخی شهرهای خوزستان را امروز هم به تعطیلی کشاند. بالدی مدیر کل مدیریت بحران خوزستان علت این تعطیلی را افزایش غلظت گرد و غبار در هوای برخی شهرها اعلام کرد و گفت: تمام مقاطع تحصیلی در شهرهای اهواز، ماهشهر و آبادان تعطیل شده است.

لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هم گفت: هم اینک میزان گردوخاک هوای اهواز به 3895 میکروگرم برمترمکعب رسیده است. جنتی رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خوزستان نيز اظهارداشت: همانگونه که پیش بینی شده بود بعلت تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا درسطح زمین هم اکنون شاهد وزش باد قابل ملاحظه و برخاستن و انتشار گردوغبار و خاک در برخی نقاط استان و شهراهواز هستیم. وی گفت : انتظارمی رود این وضع تا فردا ادامه یابد.

دکتر سیدیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز نیز گفت: در این وضع افرادی که مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی هستند، و افراد مسن و کودکان و زنان باردار باید در خانه باقی بمانند و فعالیت های فیزیکی خود را در محیط های خارج از منزل به حداقل برسانند

لغو پروازهای فرودگاه اهواز به علت گرد و غبار

رییس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خوزستان گفت: به دلیل غلظت گرد و غبار در هوای اهواز در روز پنجشنبه، پنج پرواز فرودگاه اهواز لغو شد. 'مجید ملایانی' در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل نبود دید کافی و گرد و غبار شدید پرواز شماره 4575 شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد تهران، پرواز شماره 957 شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به مقصد تهران و پرواز شماره 1903 شرکت هواپیمایی اترک به مقصد مشهد لغو شد.

وی افزود: پرواز شماره 4022 شرکت هواپیمایی زاگرس به مقصد تهران و پرواز شماره 2533 شرکت هواپیمایی نفت در مسیر اهواز ، کیش، قشم نیز لغو شده است. ملایانی گفت: در صورتی که شرایط جوی به همین شکل تداوم یابد احتمال لغو سایر پروازهای امروز این فرودگاه وجود دارد. در دو روز گذشته اهواز شاهد افزایش غلظت آلاینده ها بود. میزان ریزگردها در هوای اهواز بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب اعلام شده است.

اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۵۹
خفه شدیم.بخدا.خانم ابتکار کجایی؟
حسن کجایی؟کلیدت چی شد؟
تو این هوا باید کار هم بکنیم.
قانون کار 3کیلو 100 تومن حراج!!! (285243)
حاج کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۴۸
بعضی ها به خوزستان فقط مثل کیف پول نگاه می کنند بیشتر توجه ها به پول توشه (285328)
خوزی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۰۰
چرا به مردم راستش را نمیگید؟!!
ریشه ی این گرد و خاکهای کشنده(الوده به انواع مواد شیمیایی خطرناک)خشکی تالابهای خوزستان_خصوصا هورالعظیم و شادگان_ است؛این تالابها نه فقط بر اثر خشکسالی که عمدتا به دلیل سومدیریتها و دستکاری نابخردانه طبیعت توسط شما مسئولان پایتخت نشین ایجاد شده و زندگی مردم خوزستان را به سختی و سیاهی کشانده است ...
وحالا وظیفه دارید که انچه را از ما گرفته اید(سلامتی و ارامش) را تمام و کمال برگردانید... (285340)
از پل سیاه...
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۱۷
این روزها عمیقا یاد جمله ((هل من ناصر و ینصرونی))میافتم
واقعا کسی نیست که مردم خوزستان را یاری کند؟؟ (285353)
خوزستانی نفت فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۵۱
خوزستان دین خودرا به اسلام اداکرد. امام خمینی(ره)....... (285399)
مورچه
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۱:۱۶
نفت ،گاز ،اب کارون، جنگ، فقر،و هوای پاک
چیزی دیگه نمیگم برم در همان دالان تاریک (285441)