به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۵۹۳۷۵
اشد مجازات درباره عاملان اين حوادث اجرا خواهد شد

اظهارات صريح امام جمعه موقت اصفهان درباره اسيدپاشي

این اتفاق ربطی به امر به معروف و بچه‌های متدین ما ندارد
گروه سياسي: حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در مصاحبه با يك سايت فارسي زبان خارج از كشور می‌گوید که اگر پس از شناسایی و بازداشت عوامل اسیدپاشی ها مشخص شود که آنها به اسم امربه معروف و نهی از منکر یا بحث حجاب دست به چنین کاری زده اند اشد مجازات درباره آنها اجرا خواهد شد چون هیچ کجای دین اجازه داده نشده که افرادی تحت این عناوین با مردم چنین کنند. متن اين مصاحبه را بخوانيد:
اظهارات صريح امام جمعه موقت اصفهان درباره اسيدپاشي

حاج آقا تاکنون عوامل اسیدپاشی ها شناسایی و بازداشت نشده اند اما در مقابل خبرنگاران و عکاسان و کسانی که به این اسیدپاشی ها اعتراض دارند بازداشت شده اند. شما به عنوان امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه چه فکر می کنید و چه اقداماتی در راستای دستگیری عوامل اسیدپاشی ها انجام داده اید؟

اولا بنده امام جمعه موقت اصفهان هستم. امام جمعه اصلی اصفهان آیت الله طباطبایی است. البته بنده ۳۰ سال است که موقت هستم، از همان اوایل بودم. مثل خود تهران که امام جمعه موقت دارد و رویه است. من در تهران ساکن هستم و دو دوره هم مجلس شورای اسلامی بودم. می دانم منظور شما چیست توضیح می دهم. عرض شود که در اصفهان اتفاقی افتاده است که هنوز هم معلوم نیست عوامل آن چه کسانی هستند. من اعتقادی دارم که به شما عرض می کنم. اولا معلوم نیست چه کسانی این کار را کرده اند، ثانیا یک روحانی، امام جمعه یا غیر امام جمعه، یا فرد مسلمان معمولی این عمل وحشیانه و این جنایت را تایید نمی کند. همه برخورد کردند، رد کردند و خواهان مجازات مرتکبین شدند. این جنایت غیرانسانی و این عمل وحشیانه اصلا ربطی به بچه مسلمان ها ندارد و به هر حال اتفاقی است که افتاده. دستگاه قضایی که پی گیر است. مسئولین استان، از استاندار و امام جمعه گرفته تا پلیس و امنیت و.. پی گیر هستند. از تهران رئیس جمهور هیاتی فرستاد، رئیس قوه قضائیه معاون اول اش، یعنی آقای اژه ای را فرستاد. همه هم محکوم می کنند هم پی گیر هستند برای روشن کردن اینکه اصلا ریشه واقعی چی بوده. آنچه لازم است من عرض کنم، بخصوص که از نقطه دوردستی تلفن می کنید چون تبلیغات و جوسازی علیه امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و امثال اینها تبلیغات و جوسازی زیاد است، این است که به طور قطعی عرض می کنم که این اتفاق ربطی به امر به معروف و بچه های متدین ما ندارد. در اصفهان ما اصلا بدحجابی کم داریم، بی حجابی که اصلا نیست، در تهران و ایران اصولا اینطوری است. در خود اصفهان مردم اکثرا صدی نود و نه چادر را از سرشان زمین نمی گذارند. اینکه در اصفهان چنین اتفاقی پشت سر هم بیفتد کاملا مشکوک است. خانم من به شما می گویم چرا این را می گویم. اینکه ظرف یک هفته در سه چهار نقطه زنانی را هدف قرار دهند با اسیدپاشی، که اصلا خیلی شان بدحجاب نبودند، از خانواده های متدین بودند، اینکه جو می سازند که علیه بدحجابی و در راستای امر به معروف است و.. از اساس وجود ندارد بخصوص در اصفهان که ما شرایط اش را می دانیم.

اگر بحث امر به معروف و نهی از منکر نیست، فکر می کنید مساله چیست؟چرا چنین اتفاقاتی در اصفهان رخ داده؟

من فکر می کنم یک حرکت هدایت شده و سناریوی طراحی شده از طرف بیگانگان است؛ همان هایی که داعش را درست می کنند برای اینکه آبروی اسلام را ببرند. تروریسم را درست می کنند. همان کسانی که دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند. بنده با قاطعیت آنچه را که برداشت ام است می گویم، بعد از ۳۰ سال - ۴۰ سال کار سیاسی و علمی و فرهنگی و رسانه، تشخیص من این است که یک حرکت هدایت شده ساماندهی شده از طرف دشمنان ایران و دشمنان اسلام است. همان کسانی که نمی خواهند امنیت در کشور ما باشد و مردم آرام باشند. از راه جنگ نتوانستند، از راه تعرض به مرزها نتوانستند. قدرت نمایی ایران را در عرصه های جهانی، در سوریه و عراق برای مبارزه با تروریسم می بینند، پیشرفت های ما را می بینند، حالا آرامش کشور ما را هدف قرار داده اند و به وسیله این چند اتفاقی که افتاده ـ حالا ممکن است فردا هم حرکتی باشد، من نمیدانم. من این حرکت ها را از جانب آنها میدانم. حالا ببینیم پی گیریهای دستگاه قضا به کجا می رسد تا مساله را برای مردم روشن کنند.

هنوز عوامل این ماجرا شناسایی و بازداشت نشده اند و انگیزه آنها همچنان نامعلوم است. شما چطور با قاطعیت مساله امر به معروف را نفی می کنید و در عین حال می گویید سناریوی طراحی شده از سوی بیگانگان بوده؟

علت اش را عرض می کنم؛ اولا که چرا در اصفهان؟ اصفهان که شهر بی بند و باری نیست. شهری مذهبی است. دوم اینکه اصفهان را انتخاب می کنند چون شهر توریستی است و خارجی ها می آیند و بر می گردند. این استنباط بنده است. چه کسانی دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند؟ چه کسانی ۳۵ سال است علیه این ملت... فضایی درست می کنندکه شرایط را ناامن نشان دهند و دین و انقلاب و نظام، دین و حجاب را مورد تعرض قرار دهند. اگر راست می گویند و از حقوق بشر حرف می زنند، تروریست ها و داعشی ها ۷ هزار زن را در عراق از ایزدی ها بردند و هر کدام را به صد دلار فروختند. ۵ هزار نفر از مردانشان را کشتند. چرا برای ما و مردم ما دلسوزی می کنند آنجا صدای شان بلند نیست؟ می خواهم بگویم اگر واقعا مساله حقوق بشر است چرا دنیا روی این ها صحبت نمی کند. حالا یک اتفاقی در کشور ما افتاده و پی گیری هم می شود.

در صورت شناسایی و بازداشت عوامل اسیدپاشی اگر مشخص شود که انگیزه آنها همین مساله امر به معروف و نهی از منکر و بحث حجاب بوده چطور؟ آیا این مساله را اعلام خواهید کرد که مردم در جریان قرار بگیرند؟

اگر چنین باشد قطعا به اشد مجازات خواهند رسید. ما در اسلام قصاص داریم. این را می گویند مفسد فی الارض و به حکم قانون، حکم اش اعدام است. اگر ثابت شود که کسی به اسم دین و امر به معروف و حجاب این کار را کرده مفسد است، جنایتکار است و غلط کرده که اسم دین را می برد. ما در دین چنین چیزی نداریم. دین کجا گفته به اسم امر به معروف چنین کنید. به هر حال روشن می شود. اگر از این طرف احیانا باشد مجازات شرعی بدون تبعیض و بدون رحم باید در موردشان اجرا شود.

اگر بگویند یا مشخص شود تحت تاثیر سخنان شما که گفته بودید امر به معروف باید از تذکر لسانی فراتر برود قرار گرفته اند چی؟ یا سایر ائمه جماعات و تریبون هایی که بحث امر به معروف و نهی از منکر را فراتر از تذکر لسانی مجاز دانسته اند.

من هیچ وقت نگفته ام که فراتر از تذکر لسانی اقدام شود. بالاخره این کشور قانون دارد، نیروی انتظامی است قوه قضائیه است که برخوردهای قانونی را انجام می دهند و کسی حق ندارد به اسم دین و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر چنین جنایاتی انجام دهد. امر به معروف و نهی از منکر یک امر مشفقانه و ناصحانه است و بیشتر از این نیست.

حاج آقا سئوال این است که چطور تاکنون شناسایی نشده اند؟

بالاخره کسی که چنین جنایتی می کند راههای فرار و گریز و فرار از قانون و مجازات را بلد است، بالاخره خودش را مخفی می کند. سرنخی نمی گذارد جایی و تا این لحظه که نگذشته. خیلی وقت ها اتفاقاتی در دنیا می افتد که مجرم می رود لباسش را عوض می کند، شهرش را عوض می کند و.. این چیزها هست ولی ما معتقدیم بالاخره جنایت بی پاسخ نمی ماند و خدای متعال بالاخره اینها را به دام مجازات خواهد انداخت، هر کسی که باشند.

ولی در مقابل عکاس و خبرنگاران خبرگزاری ایسنا بازداشت شده اند و..

من خبری از این موضوع ندارم و چون خبر ندارم اظهارنظر نمی کنم، الان از شما شنیدم.

ببینید اسیدپاشان آزادند، اما عکاس خبرگزاری ایسنا و دو خبرنگار دیگر این خبرگزاری بازداشت شده اند چون از تجمع مردم اصفهان عکس گرفته یا خبر نوشته اند. کسانی که در همین خبرگزاری که خبرگزاری رسمی است و در چارچوب خط قرمز های داخل کشور فعالیت می کند. سئوال این است که چرا رسانه ها مورد تهدید قرار گرفته اند و چرا روزنامه نگاران؟

شما در خارج از کشور خبرهای ایران را دارید، اینجا فضای نوشتن خیلی باز است. ایسنا خبرگزاری زیر نظر جهاد دانشگاهی است و من تحقیق می کنم و پی گیری می کنم ببینم مساله چی بوده. واقعا در حق ملت بزرگ ما ظلم نشود در حق هیچ فرد ایرانی ظلم نشود. واقعیات گفته شود تحریف نکنند و به هیچ کسی ظلم نکنند.