به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۷۱۳۳۵
سید حسن خمینی:

دفاع از آرمان​ها با مصیبت همراه است

گروه سیاسی: یادگار گرامی امام با بیان اینکه بزرگترین سرمایه امام و از بزرگترین خواص ایشان باور به خدا بود، گفت: ایشان نه در زمان دستگیری، نه در زمان تبعید و نه در زمان پیروزی ظاهری، هیچ گاه اتکا به خدا را از دست ندارد و هر کاری را برای او انجام می داد.
دفاع از آرمان​ها با مصیبت همراه است
آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از ایثارگران دفاع مقدس در سراسر کشور با اشاره به مسأله فاطمیه اظهار داشت: داستان صدیقه طاهره(س) نشان می دهد که در عالم انسانی، ایستادگی حد و مرز ندارد و هرکس باید برای آرمانش، آنچه در اختیار دارد را فدا کند و این موضوع وقتی پررنگ تر می شود که به شخصیت حضرت زهرا(س) و شأنی که برای او در روایات و احادیث منسوب به پیامبر(ص) و امیرالمؤممنین(ع) بیان شده است، توجه کنیم. لذا داستان فاطمیه این است که وقتی پای اسلام به میان می آید چنین شخصیتی هم باید فدا شود.

وی با اشاره به دشواریهای پیامبر گرامی اسلام(ص) در دوران آغاز بعثت، یادآور شد: دفاع از آرمانها با مصیبت همراه است؛ گرچه ممکن است دوره ای برسد مصیبت هم نباشد، اما اگر فکر کنید با آسانی به نتیجه می رسید اشتباه کرده اید. امام ما هم که امروز همه اسم او را می برند دوران بسیار سخت حبس و تبعید را گذراندند و افراد دیگری که در این مسیر بودند برخی کم می آوردند و برخی هم روزهایی بودند و روزهایی نبودند. پس پیام اول فاطمیه این است که این پنبه را از گوشتان در بیاورید که برای آرمانتان راحت زندگی کنید و اگر می خواهید برای آرمانتان زندگی کنید سختی در پیش دارید که سختی هم انواع مختلفی دارد. بنابراین درس فاطمیه این است که اگر روضه و سفره ناهار و شام هست، باید بدانید که تا آخر باید باید عَلَم هم بایستید

 سید حسن خمینی افزود: سوی دیگر قضیه فاطمیه این است که در میان انسانها کسانی هم پیدا می شوند که به هیچ ارزشی قائل نیستند و دختر پیامبر(ص)را هم می کشند؛ در حالی که اعراب آن زمان هرچه داشتند از برکت پیامبر(ص) داشته و همین پیامبر یک دختر بیشتر نداشت که تنها سفارش ایشان نیز در مورد همین دختر بود. اما افرادی برای منافع خودشان پا روی تمام این ارزشها گذاشتند. یادگار امام در جمع بندی سخنان خود گفت: قضیه فاطمه دو سو دارد؛ یک سوی آن این است که اگر می خواهید خوب باشید، توأم با سختی است و این روال، همیشه بوده و در آینده هم خواهد بود. سوی دیگر آن هم این است که اگر دیدید کسی می تواند اینقدر بد باشد که دست به چنان کارهایی بزند، تعجب نکنید، زیرا بدتر از این نیز ممکن است.

وی ادامه داد: یکی از علل یادآوری این ایام، تذکر این موضوع است که در زندگی نقاطی هست که برای آنها باید حرکت کرد و جان و مال و آبرو را فدا کرد. سید حسن خمینی سپس توصیه هایی را به جمع ایثارگان مطرح کرد و گفت: این جمع که گرد هم آمده اند باید این سه نکته را مدنظر داشته باشند که ما به گذشته افتخار می کنیم، به امروز نقد داریم و به آینده امیدواریم و در این صورت، این گردهم آمدن کار خوبی است. البته در این راه باید به خدا توکل کنید و نصرت او را باور کنید؛ همانطور که بزرگترین سرمایه امام و از بزرگترین خواص ایشان باور به خدا بود؛ ایشان نه در زمان دستگیری، نه در زمان تبعید و نه در زمان پیروزی ظاهری، هیچ گاه اتکا به خدا را از دست ندارد و هر کاری را برای او انجام می داد. لذا شما جمع خود را به این خصلت آراسته کنید و بدانید که فاطمیه متعلق به گذشته نیست بلکه مسأله امروز و فردای ماست.

وی در پایان گفت: روح امام در این جامعه دمیده شده است و شما در همه جا می توانید آثار آن را پیدا کرده و به کمک آن، کار خود را انجام دهید. در ابتدای این دیدار که با اقامه نماز به امامت یادگار امام و تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط استاد سید حسین موسوی بلده و با اجرای جواد امام آغاز شد، جمعی از ایثاگران دوران پرافتخار دفاع مقدس که از استانهای مختلف کشور گرد هم آمده بودند به ایراد سخن پرداختند. حجت الاسلام پروازی معاون لشکر 27 محمد رسول الله، سردار مقدم عضو دفتر سیاسی سپاه، سردار کیانی فرمانده لشکر ولیعصر(عج)، سبطی(استان گلستان)، شریف(استان مرکزی) و سقایی(از کاشان) دغدغه های خود را با یادگار امام در میان گذاشتند و در پایان آقای قلی تبار از نغمه سرایان لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس به مناسبت سالروز رحلت دخت نبی مکرم اسلام(ص) به ذکر مصیبت پرداخت که حال و هوای معنوی خاصی به مجلس بخشید.
مرجع : جماران