به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۸۱۶۹۵

3 سؤال تاجزاده از دلواپسان درباره تحریم‌ها

گروه سياسي: فخرالسادات محتشمی پور، همسر سید مصطفی تاجزاده، در گزارش ملاقات اخیر خود با این زندانی سیاسی به نقل از وي نوشت:... به نظر می آید مداحان هتاک دوباره مأموریت یافته اند تا به جان دولت و حامیانش بیفتند. صدا و سیما هم که به طور کامل در اختیار آنان است. در فضای مجازی باید آن ها را افشا کرد و بر سرجایشان نشاند. جواب مداحان هتاک و کاسبان حرام خوار سوء استفاده کننده که اخیرا به شهیدخواری روی آورده اند، همه را یک جا در انتخابات خواهیم داد.
همسرجان سه سوال از دلواپسان دارد که آن ها را ملزم به پاسخ گویی می داند:
۱- تحریم موهبتی الهی است یا اقدامی ظالمانه و به ضرر ملت؟ اگر نعمت است چرا دنبال لغو کامل آنند و اگر زحمت است چرا اجازه نمی دهند دولت در مسیر مذاکرات آن را لغو کند؟
۲- اگر تحریم فقط ۲۰% در مشکلات کشور نقش دارد، باید مسئولیت ۸۰% فجایعی را که در دولت گذشته و حکومت یک دست اصولگرا رخ داده بپذیرند. یعنی اعلام کنند که از تورم ۴۰ درصدی که تحویل دکتر روحانی دادند، ۲۰% آن یعنی ۸% سهم تحریم و ۳۲% سهم بی کفایتی جناح حاکم بوده است. از رشد منفی منهای ۵/۶ ، ½% سهم تحریم و ۴/۴% سهم مدیریت اصول گراهاست. از ۲۵۰۰ تومان افزایش قیمت دلار از ۱۰۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان، ۲۰% سهم تحریم و ۲۰۰۰ تومان در گران شدن هر دلار نشان از بی کفایتی جناح حاکم است و در رابطه با دو برابر و نیم شدن قیمت طلا هم همین نسبت برقرار است. اگر این را دلواپسان قبول دارند ما هم قبول می کنیم که با همین معیار در مورد دولت روحانی قضاوت شود.
۳- پذیرش قطعنامه ۵۹۸ خدمت به کشور بود یا خیانت؟ ماهیت توافق هسته ای همانطور که دکتر ولایتی به درستی گفت شبیه قطعنامه مذکور است و هر کس آن را خیانت بداند، حق دارد این توافق را هم خیانت بداند و بعکس اگر آن را به سود کشور و منجر به حذف صدام بداند، از این توافق هم حمایت می کند.