به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۸۸۵۳۵
طنز

مسئله خودرو شجریان و سیبل‌جان!

گروه فرهنگي- رسانه ها: پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت: برای شرکت ایرانیان در کنسرت محمدرضا شجریان در ترکیه در مجموع حدود ١١ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شود. (روزنامه مردمسالاری)

این که چیزی نیست. ما چه استاد شجریان صادر کنیم ترکیه چه سیبل‌جان وارد کنیم از ترکیه، به‌هرحال ضرر کرده‌ایم. قضیه رضا ضراب و شرکا آخرش هم معلوم‌دار نشد دقیقا چی به چی است و چی دادیم، چی گرفتیم. کوچیک‌کوچیکش چند تریلی پول اینا بود که هپلی شد. حالا چه مردم تک‌تک بروند ترکیه و پول خرج کنند، چه زحمتش را استادان بکشند و با تریلی پول ببرند، فرقی به حال ما نمی‌کند پس جای نگرانی نیست.

قضیه سیاست اقتصادی ما مثل آن مثل قدیمی است که می‌گفتند اگر از طلافروش‌ها طلا بدزدی و به خودشان بفروشی، باز هم ضرر کرده‌ای. می‌گویید نه؟ جز جریان پولی که بابت کنسرت شجریان از ایران خارج می‌شود، چه پولی که بابت ورود سیبل‌جان از ایران خارج شد، در صنعت خودرو هم همین‌طوری است. خب چه خودرو به ایران وارد کنیم، مردم باید چهاربرابر پول واقعی از جیبشان بپردازند، چه خودرو به بورکینافاسو صادر کنیم، از ما یک‌چهارم بیشتر نمی‌خرند. پس در هر صورت جای نگرانی نیست و به‌هرحال سر ما کلاه می‌رود.