به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۴۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۵۸۹۰۷
استخراج نفت را از چاههای جدید آغاز كرد

داعش قیمت فروش نفت خود را کاهش داد!

گروه اقتصادي: ظاهرا حملات هوایی ائتلاف ضد تروریست کشورهای غربی و عربی تاکنون هیچ خللی در استفاده داعش از چاههای نفت ایجاد نکرده است. این گروه به رغم حملات جنگنده های آمریکا، به استخراج و فروش نفت در سوریه ادامه می دهد.
داعش قیمت فروش نفت خود را کاهش داد!
به گزارش خبرگزاری رویترز جنگنده های غربی و عربی از بمباران چاههای نفتی بزرگ تحت تسلط گروه داعش به دلیل ضرر ناشی از انفجار بر محیط زیست و زندگی مردم اطراف آنها خودداری می کنند. برخی کارشناسان نفتی و کارکنان چاههای نفت در سوریه می گویند که داعش از فروش نفت چاههای این کشور، روزانه دو میلیون دلار درآمد دارد.

عبدالله الجدعان یکی از شیوخ عشایر سوریه می گوید که داعش منابع نفتی جدیدی را در استان دیر الزور کشف کرده است. به گفته وی برخی از کارشناسان نفتی سوری داعش را در اکتشاف میدان های نفتی جدید کمک می کنند. بر اساس این گزارش، بازرگانان محلی نفت تولید شده را از داعش خریداری می کنند و در بازر داخلی مناطق در دست این گروه ترویستی می فروشند اما مقدار زیادی از این نفت را پس از پالایش در بازرهای ترکیه به فروش می رسانند.

در همین حال برخی منابع اقتصادی گزارش دادند که داعش برای تشویق بازرگانان سوری جهت خرید نفت، قیمت این ماده را کاهش داده است. در روزهای اخیر به رغم تبادل آتش و بمباران، دیده شده که کامیون های زیادی برای خرید به سمت مناطق نفتی در دست داعش رفت و آمد می کنند. « اداره نفت» وابسته به داعش در دو هفته اخیر به بازرگانان سوری اجازه داده تا هر مقدار که بخواهند، نفت خریداری کنند. برخی کارشناسان بر این باورند که خطر حملات هوایی ائتلاف علیه چاههای نفت، داعش را مجبور کرده که نفت را سریعتر به فروش برساند تا از طریق منابع مالی آن، هوادارانی را در میان عشایر داشته باشد.

این گروه تروریستی همچنین اداره برخی از چاههای نفتی کوچک و متوسط مانند «بئر الملح» و «الخراطه» در استان دیر الزور را به داست عشایر سپرده است. رویترز در گزارشی گفته که پالایشگاههای کوچک توسط بازرگانان ساخته می شود. بر اساس این گزارش هزینه هر یک بین 150 تا 250 هزار دلار است. این نوع پالایشگاهها می توانند 150 تا 300 هزار بشکه نفت خام را در روز تصفیه کنند.
مرجع : العربيه