به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۵۸۴۵۷

واكنش‌نماينده‌مجلس به‌فراخوان‌تجمع اصفهان

واكنش‌نماينده‌مجلس به‌فراخوان‌تجمع اصفهان
گروه جامعه: سايت زندگی سالم كه خبرهاي استان اصفهان را پوشش مي دهد در گزارشي نوشت: شبکه های اجتماعی مجازی، فراخوانی را انتشار داده اند که در آن از تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر و همبستگی با افراد قربانی و خانواده آنها خبر داده اند.

گفته می شود مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی به صورت ۶ دختر در این شهر، در برابر ساختمان دادگستری تجمع خواهند کرد. بنا به گزارش های رسیده به سایت زندگی سالم، در اعتراض به این جنایات تکان دهنده، 6 دختر قربانی اسیدپاشی در اصفهان و عده ای از خانواده های قربانیان و مردم اصفهان تجمع اعتراضی را در مقابل دادگستری این شهر برای روز چهارشنبه سی ام مهرماه برگزار خواهند کرد.

در همین رابطه، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تجمع روز چهارشنبه مردم اصفهان در مقابل ساختمان دادگستری استان در اعتراض به ماجرای اسیدپاشی های اخیر در این شهر، نه تنها کمکی به حل این مسئله نمی کند بلکه با سیاسی کردن موضوع، به نتیجه رساندن این پرونده را با مشکل مواجه می سازد. محمدعلی اسفنانی محمد علی اسفنانی در گفتگو با زندگی سالم اظهار داشت: واقعه اسیدپاشی در اصفهان یک واقعه ناگوار است و عامل این جنایت بزرگ، اقدام به یک عمل غیرانسانی و غیراخلاقی کرده است.

وی با بیان اینکه از تجمع در مقابل دادگستری برای اعتراض به جنایت اسیدپاشی بر صورت دختران و زنان اصفهان مطلع نیستم، بیان داشت: تجمع مردم اصفهان کاری از پیش نمی برد بلکه تنها با سیاسی شدن آن، مردم به نتیجه رسیدن پرونده را به تاخیر می رسانند و حتی در احقاق حق افرد اسید پاشی شده ظلم کرده اند.

نایب رییس کمیسیون تحقیق مجلس خاطرنشان کرد: تا دیروز جلسه غیرعلنی مجلس درباره این موضوع، برگزار نشده، اما با رسمیت یافتن جلسه مجلس در روز گذشته، در نخستین اقدام، نمایندگان مردم اصفهان احساس تکلیف کردند و با طرح موضوع، خواستار رسیدگی هرچه سریع تر دادگستری و قوه قضائیه به این ماجرا و ختم آن در استان اصفهان شدند. اسفنانی ادامه داد: در صحن علنی مجلس، خواستار تشکیل کارگروه کشوری در این خصوص و ارسال بازرسینی برای بررسی هرچه دقیقتر و بیشتر موضوع اسید پاشی در اصفهان شدیم که در صورت تائید، اقدام در این حوزه انجام می گیرد.

نماینده کارگروه حقوقی و قضایی مجلس گفت: به منظور بازگشت امنیت به مردم اصفهان، تنها راهکار، اقدام عاجل قوه قضائیه و دادگستری و نیروی انتظامی استان اصفهان در شناسایی و دستگری عاملان اسیدپاشی در اصفهان، صدور حکم و اجرای اشد مجازات برای آنها است. اسفنانی افزود: مجازات برای عاملان این حادثه در اصفهان باید به گونه ای باشد که اثربخشی داشته باشد و اثر تنبیهی آن به صورتی باشد که دیگر کسی جرات فکر به اسیدپاشی را نداشته باشد.